تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۵:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 18295
حسین مهکامحسین مهکام که مینی سریال «کشیک قلب» را برای لیالی قدر کارگردانی کرده معتقد است این اثر یک فیلم سینمایی ۲۵۰ دقیقه ای است که به فراخور کنداکتور تلویزیون به ۵ قسمت تقسیم می شود.

به گزارش سینماسینما، حسین مهکام که کارگردانی تلویزیون را برای اولین بار با مینی سریال «کشیک قلب» ویژه شب‌های قدر ماه مبارک رمضان تجربه کرده است در این باره گفت: بعد از اینکه «آزادی مشروط» ساخته شد پاییز سال گذشته در تدارک تولید دومین فیلم سینمایی بودم که ناگهان سرمایه گذار از ادامه کار منصرف شد و من و تهیه کننده که از دوستان بنده است تصمیم گرفتیم به خواست خدا آن پروژه را به امسال موکول کنیم.

وی افزود: بعد از آن یک مستند کار کردم و امسال هم به پیشنهاد علی پورکیانی که سال هاست ایشان را می شناسم و قبلا برایش تله فیلم نوشته بودم قرار شد مینی سریال «کشیک قلب» را بسازیم. این مینی سریال قصه ای بود که مدت ها پیش به آن فکر کرده و نوشته بودم و الان فرصتی فراهم شد تا جلوی دوربین ببرم.

این نویسنده و کارگردان بیان کرد: در واقع انگیزه من ورود به تلویزیون نبود و بیشتر دوستی و سابقه همکاری با پورکیانی منجر به ساخت این سریال شد که امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد. قصه «کشیک قلب» لزوما مختص شب های قدر نیست اما در دو زمان حال و گذشته می گذرد که بخش حال به شب های احیا مربوط می شود اما بخش گذشته در سال های قبل به تصویر می آید.

کارگردان فیلم سینمایی «آزادی مشروط» گفت: همه تلاشم بر این بود که قصه کاملا اجتماعی باشد و به روابط بین آدم ها بپردازد. روز اول با همه عوامل صحبت کردم و گفتم ما قرار است فیلم سینمایی ۲۵۰ دقیقه ای بسازیم که به فراخور کنداکتور تلویزیون به ۵ قسمت تقسیم می شود. به هیچ عنوان مدیوم تلویزیون یا رقابت با نمایش های دیگر برایم دغدغه نبود.

مهکام با اشاره به اینکه با مدیوم تلویزیون چندان آشنایی نداشته است، گفت: هم زمانی که فیلمنامه نویس بودم و هم الان که کارگردانی را تجربه می کنم کارم قصه گفتن در سینماست و می خواهم آنچه را در ذهنم دارم به درستی انجام دهم. من سینما را خانه خودم می دانم و تلویزیون برایم تجربه است البته این کار باعث شد به تفاوت های این دو مدیوم بیشتر پی ببرم و با نکات محتوایی و اقتضائات تلویزیون بیشتر آشنا شوم و دشواری هایش را بشناسم به همین دلیل تلاش کردم خودم را با تلویزیون تطبیق دهم.

وی ادامه داد: من زیاد تلویزیون نمی بینم و اساسا با آن آشتی نیستم و گاهی احساس می کنم نسبت به برخی مسایل سهل انگار است به همین خاطر سعی کردم در این تجربه خیلی سخت گیر باشم و به چشم یک فیلم سینمایی کار را ببینم که امیدوارم این حرف ادعا نبوده و در عمل معلوم باشد. این مسائل تا کنون در تلویزیون وجود داشت اما امیدوارم با مدیریت جدید اتفاقات بهتری را در حوزه سریال سازی و برنامه های تلویزیونی شاهد باشیم.

مهکام درباره تازه ترین فعالیت سینمایی خود نیز گفت: به تازگی یک فیلمنامه نوشته ام که بنا داریم در صورت مهیا شدن شرایط، اواخر تابستان یا پاییز آن را کلید بزنیم.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها