محمود گبرلو مجری سابق برنامه «هفت» درباره برنامههای سینمایی تلویزیون در اینستاگرام خود متنی را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، در متنی که گبرلو نوشته آمده است:
دیشب برنامه چشم روشن آقای اکبر نبوی را دیدم . فکر کنم متولیان تلویزیون برای اینکه ثابت کنند نقد خوب و یا یک برنامه تلویزیونی سینمایی خوب چگونه است ؟ جدیدا چندین برنامه سینمایی در تلویزیون راه انداخته اند تا بقول معروف ” همسایه هاجمع شوید تا آبروداری کنید ” ! خوب بجای این کارها آن برنامه را اصلاح کنید یا آن شومن مخرب را عوض کنید !!! بگذریم . بحث من فعلا این برنامه ها نیست . بحثم خود اکبر آقا نبوی است که به نظرم بسیار ناشناخته مانده است.به نظرم او یک گنجینه اسرار است ! شنیده اید میگویند : ” طرف همه جا میچرخد باهمه چای میخورد آخر هم نفهمیدیم با کیست!! ” برخی نسبت به ایشون اینگونه فکر میکنند اما من که از سال ۶۷ وارد عرصه روزنامه نگاری شدم و تقریبا همیشه با ایشان همراه و همدل و همفکر بودم معتقدم گام های موثری در نظریه پردازی و تبیین هنر انقلاب اسلامی برداشتند و البته این اندیشه ورزی با سعه صدر و مهربانی که لازمه عرصه هنر انقلاب اسلامی است به مذاق برخی بخل ورزان خوش نیامد و در دوره هایی او را طرد و منزوی کردند اما در این سی و چند سال گپ و گفت با اهل فرهنگ و هنر بخصوص ادبیات و سینما آنهم در کورانی از حوادث مختلف سینمایی سیاسی همیشه یک حلقه وصل و یک گنجینه اسرار بودند وهستند.
فردی اصولگرا و محکم در اندیشه و تفکر و بقول درویش عزیز که دیشب به آن اشاره کرد او یک چشم بینا و یک گوش شنوا در این سالها است .نبوی در این سالها شاید مدیر اجرایی موفقی نبود که نبود و اشکالی هم ندارد تا دلتان بخواهد مدیر اجرایی ناموفق داریم .اما او با اندیشه ورزی و رصد کردن درست جریانات فرهنگی هنری حلقه وصل آشتی و محبت بخصوص در محافل و جلسات و شوراهای های عمومی وخصوصی بود. دیشب که دیدمش موهایش سفید شده بود اما از ایمان و اعتقادش چیزی کاسته نشد ه بود . آفرین به غیرتش . خیلی دلم میخواست تو یک برنامه چند قسمتی پای صحبت اش می نشستم و مثل درخت توت او رو می تکوندم تا ناگفته های زیادی را از نگوهای این سینما بگوید.آن موقع شاید خیلی از مشکلات سینمای ایران برطرف می شد.دغدغه ای که هم اکنون برخی ارزشمنداران در سینما دارند اما نمیدانن به چه کسانی متوسل شوند . شاید هم تقصیر امثال نبوی است که ریش اش را می زند…
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم






من موندم اسن گبرلو با چه رویی از بد بودن برنامه میگه. اگر هفت افخمی