کیت بلانشت با تاکید بر خطری که برای ابتلا به ویروس کرونا پناهندگان را تهدید میکند، گفت با سیستمی داشتیم کار میکردیم که برای همه مفید نبود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، کیت بلانشت که با خانوادهاش خارج از لندن زندگی میکند، از سال ۲۰۱۴ با آژانس پناهندگان سازمان ملل همکاری دارد.
این بازیگر استرالیایی که ۲ جایزه اسکار برای فیلمهای «یاسمین آبی» و «هوانورد» دریافت کرده از اینکه در این زمینه فعالیت میکند ابراز خوشحالی کرد. وی بهعنوان نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان برای دیدار با پناهندگان سوری به اردن و لبنان رفته و برای دیدار با پناهندگان روهینگیا که از میانمار گریختهاند، به بنگلادش سفر کرده است.
بر اساس آمار اخیر سازمان بهداشت جهانی بیش از ۷۰ میلیون نفر به اجبار آواره شدهاند که از این میان ۲۶ میلیون نفر پناهنده و به ویژه در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند زیرا ۸۰ درصدشان در خارج از پناهگاهها و در جوامعی به سر میبرند که غالباً پرازدحام هستند و کمترین دسترسی به مراقبتهای بهداشتی دارند.
بلانشت با یادآوری اینکه برای این افراد شرایط بسیار متفاوت است و آنها حتی دسترسی محدود به آب و صابون دارند میگوید: در این پناهگاهها فاصلهگیری اجتماعی غیرممکن است.
وی تاکید کرد: این یک فاجعه است که انگار در انتظارش هستند تا به وقوع بپیوندد. این در حالی است که حتی در بریتانیا ویروس کرونا از کنترل خارج شد و هنوز هم از بین نرفته و می توان منتظر موج دوم یا سوم آن بود.
در عین حال تلاشهای امدادرسانی وقتی بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا تعلیق شد اکنون با مشکل روبه رو شده و ترامپ حتی تهدید میکند که این وضعیت ممکن است دایمی شود.
بلانشت این نگاه را بسیار کوتهبینانه خواند و گفت: این یک شیوع جهانی است و برای من بسیار عجیب است که هنوز این همه حساسیت درمورد محافظت از مرزها وجود دارد؛ زیرا این یک مساله جهانی است که فقط با پیوندهای جهانی قابل حل خواهد بود.
بلانشت ابراز امیدواری کرد که درام «بی وطن» وی که قرار است تابستان از طریق نتفلیکس پخش شود؛ بتواند امکان گفتوگو در این باره را بیشتر کند.
بلانشت امسال رییس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز است که از ۲ تا ۱۲ سپتامبر برگزار میشود و وی اطمینان میدهد قرار است با روشی مثبت و واقعبینانه پیش برود.
وی گفت: نمیتوانیم با ترس راهمان را در پیش بگیریم. باید آیندهنگر باشیم و به روشی هوشمندانه عمل کنیم. سیستمهایی که داشتیم قبلاً برمبنای آنها کار میکردیم برای همه موثر نبودند. تنها فرصت این است که به اصلاح کارها بپردازیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- در نقش یک جن سلطنتی؛ دستمزد کیت بلانشت برای «ارباب حلقهها» ساندویچ رایگان بود
- کیت بلانشت رئیس هیات داوران کمرا ایمیج ۲۰۲۴ شد
- اعتصاب گریبان لوکارنو را گرفت/ مذاکره با کیت بلانشت ادامه دارد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- آکادمی اسکار درباره نامزدی مشکوک تصمیم گرفت
- واکنش آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک
- برندگان انجمن ملی منتقدان آمریکا؛ یک پیروزی نادر/ تاد فیلد با «تار» هت تریک کرد
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- منتقدان لسآنجلس فیلم برگزیده سال را انتخاب کردند
- نامزدهای جوایز گاتهام معرفی شدند/ رقابت کیت بلانشت و برندن فریزر
- در فیلم «مدرسه خیر و شر»؛ کیت بلانشت راوی دنیای پریان میشود/ همکاری با نتفلیکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





