کیهان نوشت :درحالی که تصمیم رئیسسازمان سینمایی برای ادغام بخشهای بینالملل و ملی جشنواره فیلم فجر با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است اما برخی از مدیران و حقوقبگیران جشنواره جهانی فیلم فجر با این تصمیم مخالف خوانی میکنند. به زعم بسیاری از سینماگران و کارشناسان سینما، تفکیک بخش بینالملل این جشنواره و برگزاری مستقل آن در زمانی دیگر، سود چندانی نداشته است و فقط موجب اتلاف بودجه شده است. اما در این شرایط که سینمای ایران از مشکلات اقتصادی رنج میبرد و سازمان سینمایی برای کاهش هزینهها اقدام به ادغام مجدد این بخش با بخش ملی جشنواره فجر نموده، صدای افرادی که طی این سالها از این تفکیک منافعی برده بودند در آمده است.
نکته قابل تأمل این است که مخالف خوانی با پایان تفکیک بخشهای ملی و بینالمللی جشنواره فیلم فجر، فقط به همین گروه که مدیران و حقوقبگیران جشنواره جهانی فیلم فجر بودهاند محدود است و اکثریت سینماگران با این تصمیم موافق هستند. برخی شبکههای معاند مانند ایران اینترنشنال (سعودی) نیز مخالف ادغام یاد شده هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد تند کیهان از مسعود کیمیایی
- حیازدائی از جامعه به سبک نجلا/انتقاد شدید کیهان از سریال نجلا
- گفتگو با محمدمهدی عسگرپور/ تریبون سینماگران نافذتر از دادوستدهای سیاسی است
- بیانیههای گلایهآمیز «مستندسازان»/ جای خالی مستندسازان در تجلیل از افتخارآفرینان/ پاسخ امیر اسفندیاری
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل برگزار شد/ قولی که شهردار تهران داد
- واکنش رضا کیانیان به درخواست کیهان برای ممنوع الکاری سینماگران
- پول درآوردن از خشم و ناامیدی!/انتقاد کیهان از جوکر
- انتقاد شدید کیهان از مدیران فارابی به خاطر انتخاب لیلی رشیدی به عنوان داور جشنواره کودک
- روایت کیهان از عزاداری گروهی از بازیگران برای گربه بزرگمهر حسینپور
- پاس گل مسیح علینژاد، زیرطاق کیهان؟/واکنش ایرنا به حاشیه سازی برای ستاره اسکندری
- انتقاد کیهان از سکوت سلبریتیها در برابر حماسه شکار پهپاد آمریکایی
- کیهان به نقل از نوش آفرین: می خواستند با برهنه کردن زنها مردان را به سینما بکشانند
- «روباه» ایرانی در سه جشنواره جهانی
- نمایش «نجاتیافتگان تابستان» به کارگردانی هنرجوی دارالفنون در جشنواره جهانی فجر
- پاسخ بنیاد سینمایی فارابی به ادعاهای کیهان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





