خبر آنلاین به نقل از کیهان نوشت:«گاندو» روایتگر بخش از رشادتها و مجاهدتهای پاسدارانی است که شبانه روز در راه پاسداری و صیانت از امنیت و استقلال و بقای نظام جمهوری اسلامی تلاش میکنند.
داستانهای این مجموعه، جملگی برگرفته از پروندههای امنیتی و قضایی است و اغلب شخصیتهای آن دارای مابهازای بیرونیاند که بنا بر مصالح و ملاحظاتی با نام و چهرهای دیگر به نمایش گذاشته شدهاند. در این اثر تلویزیونی، تماشاگر – برعکس آثار هالیوودی- شاهد نظامیان و ماموران اطلاعاتی و امنیتی تنومند و افسانهای نیست.
تماشگر با صحنههای رویایی و دور از واقعیت و محصول جلوههای ویژه روبرو نمیشود. قهرمانان از جنس مردم عادی اما مسلح به سلاح باور و مقید به تکلیفاند. برتریها و موفقیتهای نظامی و اطلاعاتی این ماموران نه مانند رمبو و مانند آن؛ که مبتنی بر خرد و دلاوری برآمده از ایمان و حس تکلیف، شکل میگیرند.
گاندو تا اندازهای موفق است که دشمنان داخلی و خارجی را برافروخته میسازد هرچند که این بدخواهان، مانند سفیر انگلیس در تهران – سایمون شرکلیف – بکوشند خود را خونسرد جلوه دهند و برای القای دروغ بودن مجموعه؛ در فضای مجازی ادعا کنند:« از گاندو لذت میبرم»!
با پخش گاندو، چنانکه پیشبینی میشد؛ پادوهای رسانهای – در بستر مطبوعات و خبرگزاریها و فضای عفن مجازی- شروع به هیاهو کردند و در پوشش حمایت از دولت دوازدهم، به مجموعه تاختند.
برخی مانند وزیر خارجه – محمد جواد ظریف – اثر یاد شده را سراسر دروغ توصیف کرد و برخی هم به بهانههایی چون «رویکرد ضد اصلاحات» تاختند و هتاکی نمودند. مهاجمان هتاک در واقع مستندات امنیتی و قضایی را به شکلی وقیحانه کتمان میکردند.
در حالی که بخشی از همین مستندات، پیشتر در سطح رسانهها منتشر شده بود. مثل بازداشت برخی افراد منتسب به شخص رئیسجمهور دوازدهم ، معاون وی و برخی عناصر نفوذی در تیم هستهای کشورمان! عناصری که اخبار و اطلاعات لازم درخصوص فعالیت و تصمیمهای مهم هستهای را بیشرمانه، در کف دست دشمن قرار میدادند.
حالا جای پرسش نیست که، آیا برخورد با مفسدین و جاسوسان و خیانتکاران را براحتی میتوان در پوشش «رویکرد جناحی و گروهی» تحریف نمود و به تحمیق مخاطب دل سپرد؟ قطعا خیر…! به قطع و یقین؛ برخی رسانههای داخلی مهاجم و سیاسیون ایستاده در پشت سر آنان؛ به کل؛ رویکرد و دغدغه گروه و جناحی ندارند. اگر چه هم، ممکن است تابلوی یک حزب و جناح را هم بر سر دست گرفتهاند. آن «برخی» بیتردید پیاده نظام و پادوهای دشمناناند. اینان؛ برای تصحیح ذهن مردم نسبت به ام آی سیکس و دولت فخیمه انگلیس(!)؛ مسئله و موضوع گاندو را به مسائل و آدمهای داخلی و جناحهای سیاسی درون مرزی تقلیل میدهند.
اینان بواقع؛ پادوهای دشمناند که در گاه ضرورت، به میدان میآیند و در نقش وکیل مدافع پنهان دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی اجنبی ظاهر میشوند.
این مدافعان اگر چه سزاوار برخورد امیتی و قضاییاند اما پاسخی بهتر و برخوردی کاریتر هم وجود داد: ادامه گاندو و ادامه رسوایی خائنان به دین و میهن!…شناخت مخالفان گاندو در واقع شناخت خائنان است!
خبر آنلاین در ادامه این خبر نوشت : گفتنی است برخلاف ادعای کیهان، یکی از روزنامه نگاران اصولگرا، داستان سازی برای این سریال را کار دو سرکرده منافقین ساکن در غرب دانسته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد روزنامه ایران از انتخاب عجیب شبکه ۳
- یادداشتهای جشنواره سینماحقیقت/ نگاهی به مستندهای «بر کرانههای کاسپین» و «گاندو»
- واکنش رهبر انقلاب به گلایه ظریف از تخریبهای سریال گاندو
- من خودم به حسن روحانی رای دادم/گفت وگو با کارگردان گاندو
- روایت باشگاه خبرنگاران از واکنش جیسون رضائیان و همسرش به «گاندو»
- گاندو و خواجه تاجدار
- روزنامه وطن امروز : گاندو توانست خیابانها را خلوت کند
- روایت پیام دهکردی از بازی در گاندو:فکر کردم اگر بتوانم نقش یک خائن را با همه وجودم بازی کنم موفق بودهام
- واکنش ظریف به شباهت شخصیتش در «گاندو»: اصلا تلویزیون نگاه نمیکنم
- طعنه و کنایه هوشنگ گلمکانی: کلاهگیس در «گاندو» مجاز است و در «کاناپه» نه؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





