کیومرث پوراحمد که این روزها خودش میگوید در قرنطینه خانگی سخت غرق نوشتن یک قصه است، نسبت به برخی مسائل مطرح شده مبنی بر واگذاری مجوزهای سریالهای شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صدا و سیما واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، کیومرث پوراحمد که این روزها و در پی شیوع کرونا (به گفتهی خودش مثل هفت سال از ده سال گذشته) بیشتر اوقات در خانه به سر میبرد گفت: این روزها خبرهای شنیدم، مبنی بر اینکه قرار است، مجوز ساخت سریالهای شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صدا و سیما منتقل شود و وقتی از مدیران سازمان سینمایی هم پیگیر شدم،خیلی دقیق خبر نداشتند اما متاسفانه وقتی چنین شایعاتی شنیدهام. بسیار متاسف شدم و مطمئن هستم اگر این اتفاق بیافتد، ما بازار تماشای سریالهای شبکه ماهوارهای را داغ کردهایم.
او ادامه داد: انگار مسولان محترم وظیفه جدی دارند که مردم را تشویق به دیدن شبکههای خارجی کنند. من که به جز «شهرزاد» سریالهای شبکه نمایش خانگی را ندیدهام، اما نمیدانم در این سریالها، مگر چه فیلی هوا کردهاند که قرار است، این تصمیم نابخردانه گرفته شود.
پوراحمد گفت: شخصا معتقدم این سریالها با هر کیفیتی بهتر از این است که مردم سریالهای ترکی ببینند، به هرحال امثال من که به زیرنویس عادت داریم بهترین فیلمها و سریالهای همه جهان را میگیریم و میبینیم اما مخاطبی که نمیتواند با زیرنویس فیلم ببیند، بهتر است با سریالهای شبکههای نمایش خانگی سرگرم شود.
این کارگردان در بخشی از این مصاحبه یادآور شد: فیلمنامهای بسیار جذاب برای شبکه خانگی دارم که قرار است به زودی وارد مرحله پیش تولید بشویم، این فیلمنامه دوسال به همت و با خلاقیت سارا سلطانی نوشته شده،اگر قطعی بشود که مجوز سریالهای خانگی را صدا و سیما میدهد، قطعا این فیلمنامه را کنار میگذارم. چون نمیخواهم با دستورالعملهای و بُکن و نَکنهای صدا و سیما کار کنم.
کارگردان «شب یلدا» و «قصههای مجید» در پاسخ به اینکه این روزها چه میکند؟ ادامه داد: سخت غرق نوشتن یک قصه هستم. تاکید میکنم قصه، نه فیلمنامه. نوشتن این قصه چنان غرقم کرده که مدتهاست نه کتاب خواندهام و نه فیلم دیده ام. نوشتن برای من که نسبت به زبان فارسی حساسیت دارم بسیار زجر آور و با نهایت وسواس انجام میشود و البته به همان میزان که زجر آور است، لذتبخش هم هست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





