کیومرث پوراحمد که این روزها خودش میگوید در قرنطینه خانگی سخت غرق نوشتن یک قصه است، نسبت به برخی مسائل مطرح شده مبنی بر واگذاری مجوزهای سریالهای شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صدا و سیما واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، کیومرث پوراحمد که این روزها و در پی شیوع کرونا (به گفتهی خودش مثل هفت سال از ده سال گذشته) بیشتر اوقات در خانه به سر میبرد گفت: این روزها خبرهای شنیدم، مبنی بر اینکه قرار است، مجوز ساخت سریالهای شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صدا و سیما منتقل شود و وقتی از مدیران سازمان سینمایی هم پیگیر شدم،خیلی دقیق خبر نداشتند اما متاسفانه وقتی چنین شایعاتی شنیدهام. بسیار متاسف شدم و مطمئن هستم اگر این اتفاق بیافتد، ما بازار تماشای سریالهای شبکه ماهوارهای را داغ کردهایم.
او ادامه داد: انگار مسولان محترم وظیفه جدی دارند که مردم را تشویق به دیدن شبکههای خارجی کنند. من که به جز «شهرزاد» سریالهای شبکه نمایش خانگی را ندیدهام، اما نمیدانم در این سریالها، مگر چه فیلی هوا کردهاند که قرار است، این تصمیم نابخردانه گرفته شود.
پوراحمد گفت: شخصا معتقدم این سریالها با هر کیفیتی بهتر از این است که مردم سریالهای ترکی ببینند، به هرحال امثال من که به زیرنویس عادت داریم بهترین فیلمها و سریالهای همه جهان را میگیریم و میبینیم اما مخاطبی که نمیتواند با زیرنویس فیلم ببیند، بهتر است با سریالهای شبکههای نمایش خانگی سرگرم شود.
این کارگردان در بخشی از این مصاحبه یادآور شد: فیلمنامهای بسیار جذاب برای شبکه خانگی دارم که قرار است به زودی وارد مرحله پیش تولید بشویم، این فیلمنامه دوسال به همت و با خلاقیت سارا سلطانی نوشته شده،اگر قطعی بشود که مجوز سریالهای خانگی را صدا و سیما میدهد، قطعا این فیلمنامه را کنار میگذارم. چون نمیخواهم با دستورالعملهای و بُکن و نَکنهای صدا و سیما کار کنم.
کارگردان «شب یلدا» و «قصههای مجید» در پاسخ به اینکه این روزها چه میکند؟ ادامه داد: سخت غرق نوشتن یک قصه هستم. تاکید میکنم قصه، نه فیلمنامه. نوشتن این قصه چنان غرقم کرده که مدتهاست نه کتاب خواندهام و نه فیلم دیده ام. نوشتن برای من که نسبت به زبان فارسی حساسیت دارم بسیار زجر آور و با نهایت وسواس انجام میشود و البته به همان میزان که زجر آور است، لذتبخش هم هست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





