تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۷:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 51798

در نظر سنجی که توسط معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی /دفتر مطالعات و دانش سینمایی(از معاونت‌های زیر مجموعه سازمان سینمایی) انجام شده است، ایجاد گروه هنر و تجربه به عنوان مهمترین دستاورد دولت یازدهم در عرصه سینما مطرح شده است.
به گزارش سینماسینما، در این نظر سنجی که از تماشاگران جشنواره فیلم فجر سال ۹۵ انجام شده و به تازگی نتایج آن منتشر شده است، اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی تشکیل گروه هنر و تجربه را از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه سینما عنوان کرده‌اند.

این نظر سنجی از ۵گروه ؛ عموم مردم (تهران وشهرستان )،سینماگران ،اصحاب رسانه ،مسئولان و روحانیون انجام شده است.

در بخش مربوط به نظر سنجی از عموم مردم ،هیچ سوالی درباره مهمترین دستاورد دولت در عرصه سینما پرسیده نشده است ولی در نظر سنجی از گروههای دیگر این سوال وجود دارد.

در نظرسنجی که از ۳۳۸ نفر از اصحاب رسانه در برج میلاد صورت گرفته است ،ایجاد گروه هنر وتجربه با ۲۶درصد و فروش بالای فیلمها با ۲۵/۷ درصد به عنوان مهمترین دستاورد دولت یازدهم در عرصه سینما شناخته شده‌اند.

همچنین در نظرسنجی از طلاب و روحانیون که از ۹۴ تن از حاضرین در سالن نمایش مدرسه اسلامی هنر قم در ایام جشنواره صورت گرفته ،ایجاد گروه هنر وتجربه و افزایش سالن‌های سینمایی هرکدام با ۲۹درصد به عنوان مهمترین دستاورد دولت یازدهم در عرصه سینما مشخص شده است.

بنا بر این گزارش، در نظرسنجی از سینماگران که از بیش از ۸۱۱ تن از اهالی سینما در سینماهای آفریقا ،حجاب ،سپیده و فلسطین صورت گرفته ،فروش بالای فیلم‌های با ۲۲درصد ،افزایش کیفیت آثار سینمایی با ۲۱درصد و ایجاد گروه هنر وتجربه با ۱۸ درصد به عنوان مهمترین دستاورد دولت یازدهم در عرصه سینما از سوی سینماگران شناخته شده است .

در نظرسنجی  از مسئولان که از ۳۳۸ نفر در سالن سینمای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی صورت گرفته ،افزایش کیفیت آثار سینمایی با ۳۲ درصد و حضور بین‌المللی سینمای ایران با ۲۳ درصد به عنوان مهمترین دستاورد دولت در عرصه سینما شناخته شده است.

منبع: روابط عمومی گروه هنر وتجربه

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها