۱۴۷ فیلم سینمایی مراحل مختلف تولید را سپری میکنند.
به گزارش سینماسینما، از این میان ۱۵ فیلم آماده نمایش، ۱۰ اثر در مرحله صداگذاری هستند، ۱۹ فیلم مرحله تدوین و ۱۵ اثر نیز در مرحله فیلمبرداری قرار دارند. ۸۸ پروژه نیز در مرحله پیش تولید قرار دارند که ۱۰ فیلم از این میان بیش از ۸ درصد مراحل پیش تولید را طی کردهاند و باقی پروژهها در مراحل ابتدایی پیش تولید هستند.
در این پروژهها آثاری با مضامین مختلف از جمله دفاع مقدس، پایداری، دینی، کودک و نوجوان، تاریخی، کمدی، حادثهای، اجتماعی و خانوادگی به چشم میخورد.
بر همین اساس، فیلمهای «توچال» به کارگردانی محمد آهنگرانی و تهیه کنندگی سیدمحسن جاهد، «بادسوار» به کارگردانی و تهیهکنندگی حجتالله سیفی، «فیلشاه» (پویانمایی) به کارگردانی هادی محمدی طبقی و تهیه کنندگی حامد جعفری، «راز پروانهها» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی تنهایی، «اکسیدان» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی، «پل سفید» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی قویتن، «نسترنهای وحشی» به کارگردانی و تهیه کنندگی رهبر قنبری، «من دیوانه نیستم» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته، «همه چی عادیه» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن دامادی، «دایان» به کارگردانی بهروز نورانیپور و تهیه کنندگی محمد حمزهزاده، «پشت ابرها» به کارگردانی و تهیه کنندگی مجید مجیدی، «جورابشو» به کارگردانی علیرضا محمودزاده و تهیه کنندگی داریوش بابائیان، «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی منصور سهرابپور و امیر پروین حسینی، «خیابان دیوار» به کارگردانی بهمن کامیار و تهیه کنندگی مصطفی کیایی، «اسکی باز» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه کنندگی محمد احمدی آماده نمایش هستند.
فیلمهای «طلاقم بده به خاطر گربهها» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدعلی سجادی، «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی سعید سعدی، «ما خیلی باحالیم» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی رویا شریف، «دل دیوانه» به کارگردانی و تهیه کنندگی بهمن فرمانآرا، «اولین امضا برای رعنا» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی ژکان، «کار کثیف» به کارگردانی و تهیه کنندگی خسرو معصومی، «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست و تهیه کنندگی محمدعلی نجفی، «آستیگمات» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدمجید رضا مصطفوی، «یواشکی» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا درمیشیان، «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافیپور و تهیه کنندگی مجید مطلبی نیز در مرحله صداگذاری قرار دارند.
فیلمهای «بمب» به کارگردانی پیمان معادی و تهیهکنندگی مانی حقیقی، «کامیون» به کارگردانی و تهیه کنندگی کامبوزیا پرتوی، «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی حامد حسینی، «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی، «شعلهور» به کارگردانی حمید نعمتالله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی، «فصل شکار» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی علیرضا ابوالقاسمی، «آتش و قداره» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد عرب، «خاله قورباغه» به کارگردانی مسعود کرامتی و تهیه کنندگی فرشته طائرپور، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی، «ماهور» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی، «هزار پا» به کارگردانی ابوالحسن داودی و تهیه کنندگی محمدرضا رخشان، «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و تهیه کنندگی مهدی داوری، «جاده قدیم» به کارگردانی و تهیه کنندگی منیژه حکمت، «گیتی همسر علیرضا» به کارگردانی حمیدرضا هنری و تهیه کنندگی عزتالله جامعی ندوشن- همایون رضا عطاردی، «یک کیلو و بیست و یک گرم» به کارگردانی رحیم طوفان و تهیه کنندگی وحید نیکخواه آزاد، «موریانه» به کارگردانی مسعود حاتمی و تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی، «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی ساسان سالور، «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیکنژاد و تهیه کنندگی سعید خانی، «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و تهیه کنندگی محمد خزاعی نیز در مرحله تدوین قرار دارند.
از میان ۱۴۷ پروژه یاد شده ۳۴ عنوان کارگردان اولی محسوب میشوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





