تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۱:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 141535

سینماسینما،محمد تاجیک: عادل فردوسی پور این مجری و گزارشگر محبوب بار دیگر به صدر اخبار برگشته است.


در یکی دو روز اخیر ،تعدادی از رسانه ها از بازگشت عادل فردوسی پور به اجرا با برنامه ای شبیه نود خبر دادند

اولین رسانه سایت آی اسپورت بود که در خبری نوشت :عادل فردوسی پور همزمان با شروع لیگ بیستم برنامه‌ای جدید را از تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد کرد.

آی اسپورت در گزارش خود ، از بازگشت عادل فردوسی پور گزارشگر و مجری محبوب برنامه «نود» به عرصه اجرا خبر داد و نوشت: عادل فردوسی پور قصد دارد با شروع لیگ بیستم دوباره برنامه‌ای مشابه «نود» را تولید و پخش کند.

برنامه جدید عادل از تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد شد. جالب این که زمان پخش برنامه مثل برنامه سابق او دوشنبه‌های هر هفته است.

لابد می‌دانید که دوشنبه شب‌ها برنامه «فوتبال برتر» از شبکه سه و با اجرای محمد حسین میثاقی پخش می‌شود و این رویه حتما برای لیگ بیستم هم ادامه خواهد داشت. حالا باید هر دوشنبه منتظر رقابت این دو برنامه باشیم.

بازگشت فردوسی‌پور با «نود نو»

ایسنا نیز گزارش دیگری دراین باره نوشت و با اشاره به اینکه نام برنامه جدید عادل «نود نو» است افزود: «دو سال از تعطیلی برنامه «۹۰» با اجرا و تهیه کنندگی عادل فردوسی پور در شبکه سه می گذرد و او در این مدت علاوه بر تهیه کنندگی «فوتبال ۱۲۰» در شبکه ورزش، در فضای مجازی برنامه های فوتبالی را تولید و پخش کرده است. نمونه ای از این برنامه ها «کلاسیکو» بود که به تهیه کنندگی فردوسی‌پور، با اجرای پژمان جمشیدی و با حضور هواداران دو تیم در استودیو، در آستانه ال‌کلاسیکوی حساس آذر ماه ۹۸ در پلتفرم‌های اینترنتی آماده و پخش شد.»

اسم برنامه عادل ۹۹ است

سایت ورزش سه نیز در گزارشی کوتاه نوشت: «خبر بازگشت عادل فردوسی پور بعد از ۱۹ ماه دوری از برنامه سازی تلویزیونی یکی از پربیننده اخبار ساعات گذشت بوده است. براساس این خبر او با برنامه ای به اسم نود و نه که درونمایه ای شبیه به برنامه قبلی اش نود دارد قرار است با آغاز لیگ برتر بیستم هر دوشنبه و درست همزمان با پخش نود و البته فوتبال برتر از طریق یک تلویزیون اینترنتی پخش شود. موضوعی که با انتشار مجوز از سوی وزارت ارشاد شکل جدی تری به خود گرفت.  اتفاقی که می تواند خیل طرفداران عادل و برنامه نود را خوشحال کند و  از هم اکنون در فضای مجازی و سایت های مختلف می توان آن را احساس کرد. البته که در انتشار برخی از اخبار نام این برنامه نودنو اعلام شده در حالی که اسم برنامه عادل ۹۹ است.»

ایران ورزشی: ساخت برنامه جدید عادل غیر ممکن است

درحالی که روز گذشته خبر ساخت و پخش «نود نو» توسط عادل فردوسی‌پور به نقل از رسانه‌های ورزشی به طورگسترده در فضای مجازی منتشر شد روزنامه ایران ورزشی در شماره امروزش ساخت این برنامه را نشدنی دانست و نوشت: «برنامه «نود نو»ی عادل در کشمکش بین صداوسیما و وزارت ارشاد بر سر اعطای مجوز برای تولید محتوا در تلویزیون اینترنتی یا شبکه نمایش خانگی، بعید است به این زودی مجوز تولید و پخش بگیرد و تولید این برنامه برای لیگ بیستم بیشتر شبیه به یک شایعه است.

سازمان صدا و سیما مدت‌هاست که در تلاش است تا تولید محتوا در فضاهای مجازی، تلویزیون‌های اینترنتی و شبکه نمایش خانگی را تحت نظارت خود درآورد و حالا این موضوع وارد مرحله جدی‌تری شده که تا زمان تعیین تکلیف درباره آن، شاید تولیدها در این زمینه متوقف شود.این موضوع شامل حال عادل فردوسی‌پور و دیگر برنامه‌سازان در حوزه ورزش هم خواهد بود.

عادل یک بار قبل از این هم تلاش کرد که با برنامه‌سازی در تلویزیون اینترنتی بازگردد اما موفق نشد و حالا او که امیدوار بود بتواند نود را در جایی جز تلویزیون احیا کند، راه‌ها را بسته می‌بیند و بازگشت او برخلاف آنچه در فضای مجازی گفته می‌شود، نزدیک نیست.به همین خاطر است که مجوز منتشر شده در فضای مجازی که از سوی ارشاد صادر شده هم نمی‌تواند سندی بر صدور مجوز برای تولید این برنامه باشد چرا که در حال حاضر صدا و سیما مدعی است که این تولیدات باید مجوز این سازمان را کسب کنند.

با توجه به اتفاقاتی که بین عادل و مدیران ورزش صدا و سیما رخ داده است و موضعی که نسبت به تولید برنامه نود وجود دارد، طبیعی است که گرفتن مجوز تولید این برنامه از صداوسیما عملاً برای عادل غیرممکن باشد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها