سیامک انصاری در گفتگو با علی ضیاء درباره همکاری مداوم با مهران مدیری، فیلمهایی که طی این سالها حضور در آنها را از دست داده، ویژگی های فیلم «ساعت ۵ عصر»، دوستی با رسول ملاقلی پور و اینکه قرار بوده در آثاری چون «آرایش غلیظ» و «وضعیت سفید» بازی کند، سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، سیدعلی ضیاء دوشنبه ۵ تیر در ویژه برنامه عید فطر «فرمول یک» با سیامک انصاری بازیگر محبوب تلویزیون و سینما که به زودی با اولین فیلم سینمایی مهران مدیری یعنی «ساعت ۵ عصر» روی پرده سینماها دیده خواهد شد، گفتگو کرد.
انصاری در ابتدا با تبریک عید فطر گفت: امیدوارم مردم در سفرهایی که در تعطیلات می روند احتیاط کنند و روزهای خوبی را پشت سر بگذرانند.
من هم مثل همه بازیگران ایران حسرت همکاری با علی حاتمی را دارم
وی درباره اینکه تعداد قسمتهای زیادی در سریالهای مختلف مهران مدیری حضور داشته، افزود: پیشنهادهای سینمایی زمانی به من داده می شد که سر پروژه های تلویزیونی بودم و نمی شد کار مهران مدیری را گذاشت و سر یک فیلم یا سریال دیگر رفت.
انصاری در پاسخ به اینکه حسرت کار کردن با چه کارگردانی را داشته، اظهار کرد: همه بازیگران ایران دوست داشتند با مرحوم حاتمی کار کنند و من هم از این قضیه مستثنی نیستم.
بازی در «وضعیت سفید» را به خاطر «قهوه تلخ» از دست دادم
این بازیگر درباره کارهایی که به خاطر حضور در آثار مهران مدیری فرصت بازی در آنها را از دست داده، توضیح داد: دوست داشتم در «آرایش غلیظ» ساخته حمید نعمت الله باشم، چون «بی پولی» تجربه بسیار خوبی برای من بود و خیلی خوب با حمید کار می کنم. همچنین قرار بود در «وضعیت سفید» هم کار کنم اما نشد چون درست با «قهوه تلخ» همزمان شده بود. البته از تمام این سالها و حضور در تیم مهران مدیری خیلی راضی هستم.
وی در این باره که آیا نگران نبوده روزی در آثار مدیری نباشد، تصریح کرد: من و مهران مدیری ۱۵ سال است با هم کار می کنیم و آنقدر این پروژه ها پشت سر هم بودند که اصلا تا به حال فرصت جدا شدن پیش نیامده است!
من و پیمان معادی و علیرضا عصار به یک مدرسه می رفتیم
انصاری با اشاره به اینکه ماجرای فیلم «بمب» پیمان معادی به زمستان ۶۶ برمی گردد، درباره رابطه اش با معادی گفت: ما چند نفر بودیم که یک مدرسه می رفتیم و حالا همه فعالیت های هنری می کنیم. من و پیمان معادی، علیرضا عصار و چند نفر دیگر از دوستان که در مدرسه «روش نو» درس می خواندیم.
ملاقلی پور می توانست بهترین فیلم کمدی ایران را بسازد
این بازیگر در پاسخ به این سوال ضیاء که شاید کسی باورش نشود او و زنده یاد ملاقلی پور با هم رفاقت داشته اند، گفت: روح آقا رسول ملاقلی پور شاد. به نظر من که اگر قرار بود او روزی فیلم کمدی بسازد، یکی از بهترین فیلمهای کمدی ایران می شد.
وی همچنین درباره حاشیه ای که درباره او و علیرضا عصار در توییتر پیش آمده بود، بیان کرد: درباره ماجرای علیرضا عصار، اینگونه بود که ادمین توییتر من مطلبی گذاشت و من در این موضوع دخیل نبودم.
سرمای سخت حین فیلمبرداری «ساعت ۵ عصر» کارمان را یکی یکی به بیمارستان کشاند
انصاری درباره همکاری با مهران مدیری در اولین فیلم سینمایی اش گفت: «ساعت ۵ عصر» ماجرای یک روز از ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر را در برمی گیرد. می شد کل طول این فیلم را به دوربین زل زد، اما نه چنین خبری نیست! در این فیلم در خدمت استاد عزیزم محمود کلاری بودیم، گروه خیلی خوبی داشتیم. البته به من سخت گذشت. من با یک کت و شلوار در فیلم بازی می کردم و از روز اول فیلم سرمای سختی آمد که باعث یکی یکی کارمان به بیمارستان بکشد.
یک روز کامل سر صحنه «ساعت ۵ عصر» در قبر خوابیدم!
وی ادامه داد: در مترو تجریش که نیمه شب زیر برف کار می کردیم و حدود ۱۲۰۰ نفر آنجا بودیم. ۱۲ روز هم در بهشت زهرا بودیم که من یک روز کامل آن را در قبر بودم! این کار برای من به شخصه سخت بود و امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد و مردم راضی باشند. «ساعت ۵ عصر» نوع خاصی از کمدی است که امیدوارم مردم دوستش داشته باشند. ۲۱ تیر ماه اکران فیلم آغاز می شود و من و آقای مهران مدیری در یکی از پردیس های سینمایی فیلم را با مردم خواهیم دید.
این بازیگر در بخش دیگری از گفتگو با ضیاء اشاره کرد: شغل پدرم در زمینه فرش بوده است اما من خیلی وقت است که در این عرصه کار نمی کنم.
علی ضیاء ویژه برنامه عید فطر «فرمول یک» را در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ در شبکه یک سیما اجرا خواهد کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- سیامک انصاری مجری «بازمانده» شد
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- سیامک انصاری و فرهاد اصلانی روی «خط استوا»
- در سکوت اهل تاریخ/ نگاهی به سریال «شبکه مخفی زنان»
- داستان شروع کار هنری عطاران از زبان خودش + تصاویری از چهار دهه پیش
- آغاز اکران «خون شد» کیمیایی در سینماها
- زمان آغاز پخش سریال «صفر بیستویک» اعلام شد/ پایان تصویربرداری
- پایان تصویربرداری «صفر بیستویک»
- تصویربرداری «صفر بیستویک» به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان به نیمه رسید + عکس
- و اینک زوج رضویان و انصاری
- همه چیز درباره سریال «صفر بیستویک»/ قصه دو باجناق
- ادامه تصویربرداری سریال «صفر بیستویک» با رعایت پروتکلهای بهداشتی
- آغاز تصویربرداری سریال رضویان و انصاری/ معرفی عوامل تولید «صفر بیستویک»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده





