سهیلا پورمحمدی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «جان داد» از سازوکار انتخاب آثار کوتاه در جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما ،سهیلاپورمحمدی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «جان داد» که در جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد و نامزد دریافت حایزه نویسندگی شده بود، ضمن طرح پرسشی از دبیر جشنواره فیلم فجر خواستار اصلاح ساز و کار انتخاب آثار کوتاه در این جشنواره شد.
کارگردان فیلم «جان داد» ضمن تبریک به منتخبین فیلمهای کوتاه در جشنواره فیلم فجر گفت: آیا در بین فیلمسازان فیلم کوتاه و موثرین این حوزه کسی شایسته حضور در بین هیات انتخاب نبوده است؟
وی افزود: قطعا سیاستها و تصمیمگیریهای حوزه فیلم کوتاه بدون حضور افراد متخصص و موثر در این حوزه امکان پذیر نیست.
پورمحمدی گفت: چهطور ممکن است ورودیهای جشنواره فیلم فجر از طریق لیست جشنواره فیلم کوتاه تهران باشد، اما در انتخاب به نامزدها و برگزیدگان این جشنواره بیاعتنا بود؟!؟ اگر سلیقه جشنواره فیلم کوتاه تهران اهمیتی ندارد، ساز و کار آثار ورودی جشنواره فیلم فجر را عوض کنند و راه را برای کسانی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران نبودهاند را هم باز بگذارند! جشنواره فیلم کوتاه تهران حق ورود «جان داد» به فجر را فراهم کرده و سپس جشنواره فجر فیلمی که نامزد بهترین فیلمنامه بوده و جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرده نادیده میگیرد؛ چهطور ممکن است؟
وی افزود: نتیجهای که من از این تضاد و دوگانگی میگیرم این است که هیات انتخاب، انتخابهایشان متاثر از نگاهشان به فیلم بلند بوده است و «جان داد» و دیگر فیلمها هم قربانی همین نگاه و انتخاب اشتباه. قطعا من به فیلمسازی ادامه میدهم و «جان داد» هم مسیر بینالمللش را طی میکند. امیدوارم در سالهای آینده جشنواره فیلم فجر ساز و کارش در انتخاب آثار کوتاه مشخص باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز