
سهیلا پورمحمدی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «جان داد» از سازوکار انتخاب آثار کوتاه در جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما ،سهیلاپورمحمدی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «جان داد» که در جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد و نامزد دریافت حایزه نویسندگی شده بود، ضمن طرح پرسشی از دبیر جشنواره فیلم فجر خواستار اصلاح ساز و کار انتخاب آثار کوتاه در این جشنواره شد.
کارگردان فیلم «جان داد» ضمن تبریک به منتخبین فیلمهای کوتاه در جشنواره فیلم فجر گفت: آیا در بین فیلمسازان فیلم کوتاه و موثرین این حوزه کسی شایسته حضور در بین هیات انتخاب نبوده است؟
وی افزود: قطعا سیاستها و تصمیمگیریهای حوزه فیلم کوتاه بدون حضور افراد متخصص و موثر در این حوزه امکان پذیر نیست.
پورمحمدی گفت: چهطور ممکن است ورودیهای جشنواره فیلم فجر از طریق لیست جشنواره فیلم کوتاه تهران باشد، اما در انتخاب به نامزدها و برگزیدگان این جشنواره بیاعتنا بود؟!؟ اگر سلیقه جشنواره فیلم کوتاه تهران اهمیتی ندارد، ساز و کار آثار ورودی جشنواره فیلم فجر را عوض کنند و راه را برای کسانی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران نبودهاند را هم باز بگذارند! جشنواره فیلم کوتاه تهران حق ورود «جان داد» به فجر را فراهم کرده و سپس جشنواره فجر فیلمی که نامزد بهترین فیلمنامه بوده و جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرده نادیده میگیرد؛ چهطور ممکن است؟
وی افزود: نتیجهای که من از این تضاد و دوگانگی میگیرم این است که هیات انتخاب، انتخابهایشان متاثر از نگاهشان به فیلم بلند بوده است و «جان داد» و دیگر فیلمها هم قربانی همین نگاه و انتخاب اشتباه. قطعا من به فیلمسازی ادامه میدهم و «جان داد» هم مسیر بینالمللش را طی میکند. امیدوارم در سالهای آینده جشنواره فیلم فجر ساز و کارش در انتخاب آثار کوتاه مشخص باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





