
سهیلا پورمحمدی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «جان داد» از سازوکار انتخاب آثار کوتاه در جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما ،سهیلاپورمحمدی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «جان داد» که در جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد و نامزد دریافت حایزه نویسندگی شده بود، ضمن طرح پرسشی از دبیر جشنواره فیلم فجر خواستار اصلاح ساز و کار انتخاب آثار کوتاه در این جشنواره شد.
کارگردان فیلم «جان داد» ضمن تبریک به منتخبین فیلمهای کوتاه در جشنواره فیلم فجر گفت: آیا در بین فیلمسازان فیلم کوتاه و موثرین این حوزه کسی شایسته حضور در بین هیات انتخاب نبوده است؟
وی افزود: قطعا سیاستها و تصمیمگیریهای حوزه فیلم کوتاه بدون حضور افراد متخصص و موثر در این حوزه امکان پذیر نیست.
پورمحمدی گفت: چهطور ممکن است ورودیهای جشنواره فیلم فجر از طریق لیست جشنواره فیلم کوتاه تهران باشد، اما در انتخاب به نامزدها و برگزیدگان این جشنواره بیاعتنا بود؟!؟ اگر سلیقه جشنواره فیلم کوتاه تهران اهمیتی ندارد، ساز و کار آثار ورودی جشنواره فیلم فجر را عوض کنند و راه را برای کسانی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران نبودهاند را هم باز بگذارند! جشنواره فیلم کوتاه تهران حق ورود «جان داد» به فجر را فراهم کرده و سپس جشنواره فجر فیلمی که نامزد بهترین فیلمنامه بوده و جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرده نادیده میگیرد؛ چهطور ممکن است؟
وی افزود: نتیجهای که من از این تضاد و دوگانگی میگیرم این است که هیات انتخاب، انتخابهایشان متاثر از نگاهشان به فیلم بلند بوده است و «جان داد» و دیگر فیلمها هم قربانی همین نگاه و انتخاب اشتباه. قطعا من به فیلمسازی ادامه میدهم و «جان داد» هم مسیر بینالمللش را طی میکند. امیدوارم در سالهای آینده جشنواره فیلم فجر ساز و کارش در انتخاب آثار کوتاه مشخص باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





