کیهان ملکی گفت: بازیگری تنها شغلم است و منبع درآمد دیگری ندارم. در گذشته فرصت های شغلی در حرفه ما به لحاظ کمی آمارهای بالاتری داشت و متقاضی در این حجم و حد نبود.
به گزارش سینماسینما، کیهان ملکی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره فعالیت های هنری خود گفت: متاسفانه مدتهاست کار تصویری به من پیشنهاد نشده یا شرایطش برای من مهیا نبوده است. تعداد پیشنهاداتی که به من شده مانند دیگر همکاران کم بوده، شرایط نقش و حضور در اثر با من منطبق نبوده و زمان مناسبی نبوده است.
وی در همین راستا افزود: برخی آثار پیشنهاد شد اما توانایی پرداخت دستمزد بازی ام را نداشته اند یا متن ها جالب نبوده است، البته من سخت پسند هم نیستم ولی این به این معنا نیست که گزینه های پیشنهادی گلخانه ای و ویترینی نشده است.
این بازیگر درباره وضعیت هنرمندان اظهار کرد: بسیاری از هنرپیشه هایی که در حال حاضر مشغول فعالیت اند به حق توانمندند و من از آنها می آموزم. بسیاری از هنرمندان نه تنها در حرفه بازیگری بلکه در تمام حرفه ها، خانه نشین شده اند که من علت این مشکل را سوءمدیریت و انحصارطلبی می دانم. برخی ها نام این کار را مافیا می نامند البته من نمی دانم این نام چقدر در اینجا درست به کار می رود. متاسفانه من جزو آنهایی هستم که سن و سالم اجازه نمی دهد که قصد پیگیری و پیشنهاد دادن برای بازی داشته باشم.
ملکی با اشاره به فعال بودن خود در فضای مجازی افزود: من اظهار نظرات بازیگران در فضای مجازی را کاملا شخصی می دانم و هر کسی هر زمان دوست دارد می تواند اظهار نظر کند. ممکن است هنرمند در فضای مجازی در دوره ای فعالتر و در یک دوره ای غیرفعال باشد. باید فرهنگ استفاده از این فضا را آموزش داد و فضایی نیست که هر کسی درباره حوزه تخصصی خود در آن اظهار نظر کند و مدل گسترده تر و عمومی تری دارد.
وی درباره نقش هایی که در ذهنش مانده و از آن یاد می کند توضیح داد: صادقانه می گویم که از هیچ کدام از نقش ها یاد نمی کنم و برخی نقش ها را وقتی مردم از آن می گویند یادم می آید. من در مجموع نزدیک ۶۰ اثر بازی کرده ام و معمولا مردم درباره اثری که بیشتر دیده اند بیشتر نظر می دهند. این حرف ها گاهی سبب می شود که خاطره های آن اثر را مرور کنم.
ملکی در خصوص اینکه آیا شغل دیگری در کنار بازیگری دارد یا خیر تصریح کرد: بازیگری تنها شغلم است و منبع درآمد دیگری ندارم. در گذشته فرصت های شغلی در حرفه ما به لحاظ کمی آمارهای بالاتری داشت و متقاضی در این حجم و حد نبود اما در حال حاضر نسل جدید وارد شده، متقاضی بیشتر شده است و متاسفانه تعداد تولیدات هنری کاهش یافته.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





