به گزارش سینماسینما، سعید نورالهی بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینما درباره فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: به بنده پیشنهادی برای بازی نمی شود و کسی هم سراغی از من نمی گیرد بنابر این بیکار و خانه نشین هستم.
او افزود: در گذشته نقش های مختلف بازی کردیم و مخاطبان با ما ارتباط برقرار می کردند اما اکنون شکل حضور در آثار با گذشته فرق کرده است.
این بازیگر پیشکسوت درباره وضعیت بازیگری اظهار کرد: ارتباطات برای حضور در یک نقش بسیار زیاد و بد شده به شکلی که باید خود را مقابل چشمان فیلمسازان قرار دهید، در برنامه ها حضور داشته باشید و مانند گدایان سرتان را جلوی آن ها خم کنید تا شاید دلشان بسوزد و به شما نقش دهند.
نورالهی در ادامه به داستانی از زندگی خود پرداخت و بیان کرد: یکی از هنرمندان خطاب به من گفت ما برای ورشوچی هم نقش درست می کردیم، تو که اندازه زنده یاد ورشوچی نیستی پس یک سکانس می گذاریم تا تو بازی کنی. من از این پیشنهاد به شدت بدم آمد. این نوع برخوردها توهین به من و بسیاری از بزرگان است.
بازیگر “لیلی با من است” با اشاره به حاکم شدن خرید نقش در بازیگری از حضور پیشکسوتان در یک اثر به عنوان ظاهرسازی سخن به میان آورد و افزود: در گذشته مهمانی و خرید نقش وجود نداشت اما در حال حاضر برای حفظ ظاهر دو تا سه بازیگر پیشکسوت می گذارند و سایر بازیگران را براساس روابط خود و آن گونه که دوست دارند وارد کار می کنند.
او در ادامه تصریح کرد: برخی بازیگران با بیان جمله ” وقتی من هستم چرا به فلانی نقش می دهی” زیر پای بازیگر دیگر را خالی می کنند تا او بازی نکند. از سوی دیگر بازیگران جوان را پیر و پیرها را جوان می کنند و این در حالی است که برای همه این نقش ها بازیگر وجود دارد. این روزها اکثریت بازیگران مستاجر هستند و اجاره خانه خود را با سختی بسیار پرداخت می کنند.
نورالهی ورود بازیگران سوپراستار سینما با دریافت دستمزدهای بالا به تئاتر را ناشی از رابطه و کسب درآمد دانست و درباره تجربه شخصی خود درباره دستمزد بازیگری توضیح داد: در اثری با آقای عظیم موسوی همکاری داشتم پس از ۶ بار رفت و آمد و به نتیجه نرسیدن به همراه آتش تقی پور و برخی دیگر از دوستان تحصن کردیم و اعلام کردیم که مسن هستیم و نمی توانیم رفت و آمد کنیم؛ پس تا این حد ما را پا در هوا نگه ندارید، که در نهایت به زور و سختی پول ما را پرداخت کردند.
بازیگر “تشکیلات” در ادامه با اشاره به نقشی که به او پیشنهاد داده شده بود و افزود: عبدالله باکیده برای بازی در یک اثر از من دعوت کرد و من از او به جهت اعتمادش تشکر کردم. اما بعد از تشکرم خبری از او نشد و دیگر سراغم نیامد. بعدها فهمدیم این نقش را از من گرفته و به شخص دیگری داده اند.
نورالهی درباره اظهار نظر هنرمندان در مسائل مختلف نیز خاطرنشان کرد: این اظهار نظرها به این خاطر است که بیشتر دیده شوند. بگذریم که حتما دردی داریم که نسبت به هم هر چیز را به زبان می آوریم.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- دغدغههای هنرمندی که نیم قرن در عالم بازیگری فعال است
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- ابراز تعجب مهدی پاکدل از «خشونت بیش از حد جوانان»
- سرقت از بازیگران در مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی
- روایت مهدی صباغزاده از جمشید مشایخی/ او بسیار حرفهای و آرام بود
- دیدار نوروزی وزیر ارشاد با داریوش اسدزاده/ بازیگر پیشکسوت درباره خیابان لالهزار کتاب مینویسد
- چرا محمدعلی کشاورز مدتهاست که بازی نمیکند؟
- مرگ بازیگر سرشناس در غربت
- بازگشت رابعه اسکویی به صحنه نمایش
- بازیگر «غلامرضا تختی» چگونه از مشاور املاکی به سینما رسید؟
- انتقاد بهرنگ علوی از تکرار نقشها در تلویزیون
- چرا همه با بهنوش بختیاری بد شدند؟!/ تحلیل یک پژوهشگر درباره حاشیههای بازیگر سینما
- رامبد جوان و نگار جواهریان صاحب فرزند میشوند
- رضا کیانیان: کار سیاسی نمیکنم، بلندگوی کسی هم نیستم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





