رضا رویگری با لحنی آمیخته به طنز اما تلخ درباره اوضاع این روزهایش میگوید: من بعضی وقتها از کرونا خواهش میکنم تشریف بیاورند منزل ما … واقعا خسته شدم، زیاد هم از کرونا نمیترسم. ما زندگی نمیکنیم. یک هنرمند به چه چیزی زنده است؟ به این که کار بکند و از کاری که میکند لذت ببرد.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر با گلهمندی از پرداخت نشدن دستمزدهایش گفت: نمیشود که بازیگر و عوامل کار کنند و مزایای مالیاش به شخص دیگری برسد. بازیگر هم در همین جامعه زندگی میکند. من الان ماهی پنج میلیون و سیصد هزار تومان اجاره میدهم چطور باید این مبلغ را پرداخت کنم؟ طلبهایم را نمیتوانم بگیرم.
این بازیگر با یادآوری اینکه چند سالی میشود که بیمار است و هر نقشی را نمیتواند بپذیرد، اظهار کرد: نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان از این و آن و از کارهای تلویزیونی و سینمایی طلب دارم که نمیتوانم بگیرم. کار کردهام و پولم را ندادهاند. درست نیست من با این شرایط بروم کار کنم و پولم را هم ندهند.
رویگری درباره شرایط حال حاضر و حالوهوای این روزهایش توضیح داد: آجرهای دیوار روبهرویم را میشمارم تا ببینم کم نشده باشد! من بعد از «مختارنامه» از طرف دوستان تلویزیونی چهار سال ممنوعالکار شدم. علتش را نپرسید چون خودم هم نمیدانم. شش ـ هفت سال هم میشود که بیمار هستم برای همین چند سالی میشود که کار درست و حسابی نکردهام. کاری که به دل خودم بچسپد نکردم. گاهی کارهایی پیشنهاد میشود اما مثل هنرور با ما برخورد میکنند. من پنجاه و هفت سال کار نکردم که روزی چندر غاز دستمزد بگیرم. نمیشود که بازیگر و عوامل کار کنند و مزایای مالیاش به شخص دیگری برسد. بازیگر هم در همین جامعه زندگی میکند.
او با عنوان اینکه پیشنهادی از ابوالقاسم طالبی داشته که به دلیل مسائل مالی به نتیجه نرسیده است، گفت: پیشنهادی برای یک سریال به کارگردانی ابوالقاسم طالبی داشتم که سر مسائل مالی به توافق نرسیدیم و نشد. من قبلا سریال «به کجا چنین شتابان» را با طالبی کار کرده بودم خودش گفته بود رضا رویگری کار مرا زنده کرد. در این کار هم میتوانستم یک نقش خوب دیگر برای ایشان بازی کنم. گفتم مبلغی به عنوان پیش پرداخت بدهند تا مطمئن شوم پولم را میدهند اما نپذیرفتند. من الان بیمار هستم. کارهایی هم هست که پیشنهاد میشود و خودم نمیپسندم.
رویگری که در سالهای فعالیتش با هنرمندان بزرگی همکاری داشته، از جمله همبازی شدن با مرحوم محمدعلی کشاورز در سریال «خورشید شب»، تجربه همکاری با بزرگان را اینگونه شرح داد: با این بزرگان وقتی آدم کار میکند تعهد و مسوولیت را از آنها میآموزد. هنرمندانی مانند محمدعلی کشاورز متعهد و مسوولیتپذیر بودند. آقای انتظامی هم وقتی برای فیلم «اجارهنشینها» میرفتیم دنبالشان یک روز نمیشد که آماده نباشند. ما هم از آنها یاد گرفتهایم. چیزی که من از این بزرگان به خاطر دارم همین تعهد و مسولیت پذیری و بها دادن به کارشان است.
این بازیگر در پاسخ به این سوال که چه ویژگی این هنرمندان را در ذهن مردم ماندگار کرده است، گفت: نقشهای یک بازیگر، او را در ذهن مردم ماندگار میکند. نقش شعبون استخونی که محمدعلی کشاورز در «هزار دستان» علی حاتمی ایفا کرد بین مردم ماندگار شده است. این عزیزان کار بی ارزش نداشتند. ممکن است متن کاری ضعیف باشد اما بازیشان درست است. آنها به خود بها میدهند و کاری را انتخاب میکنند که درست و حسابی باشد. من هم اینها را از این بزرگان یاد گرفتهام.
رویگری با بیان اینکه سریال «هزاردستان» اگر ۱۰ بار دیگر هم پخش شود، باز هم دوست دارد تماشایش کند، گفت: اگر سریال جدیدی هم خوب باشد میبینم. اما کارهای قدیمی بهخصوص دهه شصت رنگ و بوی دیگری دارند.
این بازیگر که نقشهای به یادماندنی در آثاری موفق، همچون نقش کیان در سریال «مختار نامه» را در کارنامه دارد، عامل موفقیت سریالها را فیلمنامه خوب دانست و گفت: از یک کارگردان بزرگ سینما پرسیدند سینما از چه چیزی تشکیل میشود؟ گفت، سه چیز؛ اول سناریو دوم سناریو سوم سناریو. وقتی قصه جذاب باشد بازیگر نمیتواند نقش خوب را بد بازی کند. وقتی قصه خوب باشد هم کارگردان و هم بازیگر میتوانند رویش کار کنند. بازیگرها هم دخیل هستند باید طوری ایفای نقش کنند که در ذهن مخاطب بماند. برای «مختارنامه» خاطرم هست که بازیگرها از جان مایه میگذاشتند و با عشق کار میکردند.
رویگری درباره بیماری کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه عنوان کرد: همهجای دنیا میگویند فاصله اجتماعی باید رعایت شود و از ماسک و دستکش استفاده شود و خیلیها از بین رفتند. کرونا شوخی ندارد. خودمان باید رعایت کنیم. منم مثل بقیه سعی میکنم با شستن دست و حاضر نشدن در جمعهای شلوغ رعایت کنم.
او در پایان گفت: محبت مردم تنها چیزی است که به من آرامش میدهد. محبت مردم عجیب و غریب است. امیدوارم لیاقت محبت مردم را داشته باشم. بعد از «مختارنامه» و کارهای دیگرم مردم از من انتظار کارهای آنچنانی دارند نمیتوانم با یک کار سطحی خرابش کنم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- پاسخ انتقاد توهین و تهدید نیست!/ واکنش خانه سینما به اظهارات ابوالقاسم طالبی در برنامه «هفت»
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- رئیس سازمان سینمایی: مشکلات رضا رویگری به زودی مرتفع میشود
- در اهمیت راهاندازیِ خانه سالمندانِ مخصوص هنرمندان
- بازیگر سینما از آسایشگاه کهریزک ویدیو داد/ رضا رویگری: حلالم کنید
- ساخت سریال «طلاق» ابوالقاسم طالبی به دلیل سرقت تجهیزات سینمایی متوقف شد!
- اختصاصی سینما سینما/ سینه موبیل سریال «طلاق» دزدیده شد
- تقدیر از رضا رویگری در موزه سینما/ بهترین کار سینماییام را «بوتیک» میدانم
- میرصلاح حسینی، بازیگر پیشکسوت درگذشت
- مرتضی شایسته: اثر مثبت پژوهش در آثار سینمایی در بلندمدت به نفع سینماست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش