تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۸:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 138968

احترام برومند، همسر داود رشیدی، در سالروز تولد این هنرمند گرچه از تشکیل ویترین رشیدی در موزه سینما خشنود است اما از انتخاب خیابانی که به نام داود رشیدی نامگذاری شده است، گله دارد.

به گزارش سینماسینما، ۲۵ تیر سالروز تولد زنده‌یاد داود رشیدی است. چهارمین تولدی که در غیبت این هنرمند پیشکسوت برگزار می‌شود.

احترام برومند ـ همسر داود رشیدی ـ در این روز که همزمان با اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در کشور است، برای سلامتی دیگر هنرمندان و مردم دعا کرد و خبر داد که امسال مراسم جایزه داود رشیدی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برومند در ابتدا از کارکنان موزه سینما بابت تشکیل ویترین داود رشیدی در این موزه قدردانی کرد و گفت: از چند ماه قبل در تدارک تشکیل این ویترین بودیم و خوشبختانه این امر با هماهنگی و توافق کامل میان دوستان موزه و ما به عنوان خانواده آقای رشیدی انجام شد. ضمن این‌که قرار است با ساخت تندیس داود رشیدی، این ویترین کامل شود.

او یادآوری کرد که این ماجرا از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود پیش از عید مراسمی ویژه برپا شود که ماجرای کرونا، به کلی دست و بال‌ موزه را بست.

برومند که چندی پیش همراه با فرزندانش، فرهاد و لیلی رشیدی و نیز عروس خود برای دیدن این ویترین به موزه سینما رفته بود، خوشحال است که پسرش فرهاد که خارج از کشور زندگی می‌کند، همزمان با شکل‌گیری این ویترین در ایران حضور داشته است.

برومند اما در ادامه با ابراز تاسف از نامگذاری خیابانی نامناسب به نام داود رشیدی، افزود: پیش‌تر از طرف سازمان زیباسازی و بخش فرهنگی شهرداری که موضوع نامگذاری خیابان به نام هنرمندان را پیگیری می‌کنند، درباره نامگذاری خیابانی به نام آقای رشیدی سوال کردند. ما هم چند خیابان را پیشنهاد کردیم و نهایتا قرار شد با نظر خانواده، خیابانی را نامگذاری کنند اما متاسفانه چنین نشد.

این هنرمند تاکید کرد: وقتی خیابانی را به نام کسی می‌کنند، باید ارتباط و شأن نزولی داشته باشد. یا منزل آن فرد در آن خیابان یا محلی هنری باشد ولی متاسفانه در انتخاب خیابانی که برای نامگذاری آقای رشیدی در نظر گرفته‌اند، به این موضوع توجهی نشده است.

او اضافه کرد: در چند ماه گذشته تلاش بسیاری کردم تا مساله را با آقای حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران پیگیری کنم ولی موفق نشدم.

برومند تاکید کرد: نمی‌گویم خدای نکرده سوءنظر بوده. به هر حال زحمت کشیدند و با وجود مخالفت‌هایی که برای این نامگذاری‌ها وجود دارد، این کار را به انجام رساندند ولی نباید تنها به نامگذاری بسنده کنیم بلکه لازم است تناسب و شأن نزول این نامگذاری را هم مورد توجه قرار بدهیم.

او در عین حال اضافه کرد: البته این روزها و در این موقعیت جای این گله‌ها نیست. ضمن این‌که گفته‌اند سردیس آقای رشیدی هم در این خیابان نصب می‌شود.

این هنرمند در ادامه با اشاره به این‌که حدود ۴۰ روز تا پنجمین سالروز درگذشت داود رشیدی باقی مانده، یادآوری کرد: در چهار سال گذشته، سالگرد درگذشت ایشان را طی مراسمی به نام جایزه داود رشیدی برگزار کرده‌ و به سه نفر جایزه داده‌ایم ولی به دلیل شرایط کرونایی، تصمیم داریم این مراسم را به صورت مجازی و بدون تجمع برگزار کنیم و فعلا مشغول برنامه‌ریزی برای نحوه برگزاری آن هستیم. امیدوارم امسال هم این برنامه را متناسب با شرایط فعلی برگزار کنیم با آرزوی این‌که حال جهان خوب شود و در سال‌های آینده بتوانیم باز هم دور یکدیگر جمع شویم.

احترام برومند در پایان برای همه مردم و به‌ویژه برای دو هنرمند پیشکسوت علی نصیریان و ژاله علو آرزوی سلامتی کرد و گفت: امیدوارم همه هنرمندان از جوان تا پیشکسوت تندرست باشند و سایه بزرگانی مانند آقای نصیریان و خانم علو بر سر ما مستدام بماند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها