سینماسینما، فرزانه متین
گناه فرشته یکی از سریال هایی است که در پلتفرم فیلیمو به کارگردانی حامد عنقا در حال پخش است.
داستان از آنجا آغاز می شود که قتلی صورت می گیرد و حامد تهرانی یکی از وکلای با تجربه در زمینه اقتصادی (با بازی بی شک درخشان شهاب حسینی )وارد قصه و وکیل قاتل می شوداین در حالی است که همسر تهرانی ،مهتاب محتشم با بازی لادن مستوفی وکیل مقتول است اما پازل به گونه ای در سریال چیده شده که همه ی سرنخ ها به پدر حامد تهرانی وصل می شود.
اینکه گفته می شود گناه فرشته روی شانه سریال های دیگری نظیر زخم کاری و پوست شیر ایستاده است مثلی کاملا نادرست است چرا که بی شک باید گفت این سریال بیش هر اثر دیگری روی شانه ی فیلم های مسعود کیمیایی ساخته شده است،که طرفداران پروپاقرص کیمیایی حتما همعقیده با این نظر هستند همان بی عدالتی،بی قانونی و انتقامی که بیش از ۵۰ سال است که کیمیایی بر روی آن پافشاری می کند در این سریال پر رنگ است.دیالوگ های شعاری ،خان و خان بازی،انتقام چندساله شما را یاد کدام آثار کارگردان می اندازد؟مسلما پاسخ مسعود کیمیایی است.از این رو گناه فرشته یک اثر یونیک با داستانی تکرار نشدنی نیست.
اما آنچه که این سریال را نسبت به آثار کیمیایی و سایر کارگردانان پیرو وی متمایز کرده و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده،زرق و برق بیش از اندازه در داستان است از ماشین ۱۰۰ میلیاردی گرفته تا آپارتمان لاکچری و خانه های ویلایی بی سر و ته و دفاتری که چیزی کم از شرکت های بین المللی ندارد ،خدم و حشم ،موتورسواری یک زن وکیل و…اما همه این موارد نمی تواند کیفیت سریال را بالا ببرد عنقا در جذب مخاطب خوب عمل کرده اما کارنامه ی ضعیفی از خود به جای گذاشته است.
سایر کاراکترها به غیر از شهاب حسینی و ایرج گرگین در نقش یک وکیل پیر به خوبی جا نیفتاده است.بازی لادن مستوفی چنگی به دل نمی زد،مهدی سلطانی در نقش مشفق ،وکیلی که به دلایل نامشخص دیزی بار باز کرده و سر وکله اش در همه جا پیدا می شود حتی در نقش ریش سفید و بازی امیر آقایی در نقش نوید پسر ناخلف مقتول چندان تاثیر گذار نبوده و حتی از نقش های تکراری در سایر فیلم هاست.
از چهره های مرموز، نقش عماد پدر تهرانی است که همه از وی حرف شنوی دارند و خط و ربط قصه را به هر سمتی که بخواهد،سوق می دهد.
اگر سریال گناه فرشته این روزها سر و صدا کرده حاصل حاشیه ها(ربط داستان به واقعیت) و نام بازیگرانش است.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- هفتمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه: در سن بالا دست دادن با نامحرم مشکلی ندارد
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟