گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار ضمن مرور برخی دشواریهای نقشآفرینی در این فیلم، تأکید کرد، حاصل کار ارزش تحمل این سختیها را داشت.
گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار که در بخش نقش مکمل زن به فهرست نامزدهای سیمرغ در سیونهمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده بود، درباره تجربه حضور در این فیلم سینمایی بیان کرد: نقش من در «ابلق» خیلی متفاوت بود و گریم سنگینی داشتم، من در تیرماه و در آن هوای گرم چنین گریمی داشتم، گریمور حداقل سه ساعت روی صورتم کار میکرد، ضمن اینکه کلاهگیس آزاردهندهای هم داشتم که شرایط را برایم غیرقابل تحمل میکرد ولی به دلیل عشق و علاقهام به کار و همچنین همکاران بسیار خوبی که داشتم این کار میسر و باعث شد سختیها را به جان بخرم.
وی افزود: برای این نقش گویشهای دیگر هم در نظر گرفته شده بود ولی در نهایت گویش قمی انتخاب شد. خانم آبیار هم سه ماه با من کار کرد تا لهجه و نقش درست از آب دربیاید.
این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ادامه داد: ما در کوران کرونا سر صحنه میرفتیم ولی یک تیم پزشکی داشتیم که سلامتی بچههای تیم را چک میکردند، به جز یکی دو نفر از هنروران که دچار بیماری شدند و پروژه را ترک کردند، بقیه در سلامت کامل بودند.
معینی درباره لوکیشن تصویربرداری این فیلم هم توضیح داد: منطقهای که ما در آن کار میکردیم زورآباد فرحزاد بود و کار در آنجا بسیار سخت بود. خلافکاران زیادی در آن منطقه حضور داشتند یعنی به قدری استرس و اضطراب داشتیم که به صورت حفاظت شده کار میکردیم. از هر لحاظ در معرض آسیب بودیم. مثلاً خلافکاران میآمدند و با ما درگیر میشدند، یادم هست قاچاقچیان میگفتند اینجا جای خواب ماست اما شما آمدهاید و فیلم بازی میکنید. درواقع با حضور ما بازار کار آنها کساد شده بود از همین رو ما را اذیت میکردند.
این بازیگر ادامه داد: یکی از اذیتهای این خلافکاران این بود که یک روز آمدند و یکی از درختها را قطع کردند، آن درخت روی پای من افتاد و پایم شکست یعنی آن شکستگی که در فیلم میبینید واقعی بود. این امر باعث شد تدابیر امنیتی ببینند تا شرایط مصون شود. ضمن اینکه اکثر فیلم در تپهها روایت میشد که رفت و آمد را بسیار سخت میکرد.
وی در پایان گفت: موضوع فیلم متفاوت بود و حالا که حاصل کار را در جشنواره دیدم، معتقدم ارزش آن را داشت چهار ماه در فضایی که پر از درد و مشکلات بود بمانیم و کار کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
- روند تازه پروژههای تصویری؛ تولید و نمایش توأمان نسخه سینمایی و سریال
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- گریزی از نقایصِ ناگزیر هستی نیست!/ مرحوم وحید اسلامی و نرگس آبیار
- آبیار در واکنش به ویدئوی اعتراضی مهرجویی: خشم کارگردان بزرگمان تداعیکننده خشم شخصیتهای «هامون» و «پستچی» است
- «نشان ویژه کارگردان موفق» جشنواره ترکیه به نرگس آبیار رسید
- نمایش «شبی که ماه کامل شد» در یک جشنواره سوئدی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض