گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار ضمن مرور برخی دشواریهای نقشآفرینی در این فیلم، تأکید کرد، حاصل کار ارزش تحمل این سختیها را داشت.
گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار که در بخش نقش مکمل زن به فهرست نامزدهای سیمرغ در سیونهمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده بود، درباره تجربه حضور در این فیلم سینمایی بیان کرد: نقش من در «ابلق» خیلی متفاوت بود و گریم سنگینی داشتم، من در تیرماه و در آن هوای گرم چنین گریمی داشتم، گریمور حداقل سه ساعت روی صورتم کار میکرد، ضمن اینکه کلاهگیس آزاردهندهای هم داشتم که شرایط را برایم غیرقابل تحمل میکرد ولی به دلیل عشق و علاقهام به کار و همچنین همکاران بسیار خوبی که داشتم این کار میسر و باعث شد سختیها را به جان بخرم.
وی افزود: برای این نقش گویشهای دیگر هم در نظر گرفته شده بود ولی در نهایت گویش قمی انتخاب شد. خانم آبیار هم سه ماه با من کار کرد تا لهجه و نقش درست از آب دربیاید.
این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ادامه داد: ما در کوران کرونا سر صحنه میرفتیم ولی یک تیم پزشکی داشتیم که سلامتی بچههای تیم را چک میکردند، به جز یکی دو نفر از هنروران که دچار بیماری شدند و پروژه را ترک کردند، بقیه در سلامت کامل بودند.
معینی درباره لوکیشن تصویربرداری این فیلم هم توضیح داد: منطقهای که ما در آن کار میکردیم زورآباد فرحزاد بود و کار در آنجا بسیار سخت بود. خلافکاران زیادی در آن منطقه حضور داشتند یعنی به قدری استرس و اضطراب داشتیم که به صورت حفاظت شده کار میکردیم. از هر لحاظ در معرض آسیب بودیم. مثلاً خلافکاران میآمدند و با ما درگیر میشدند، یادم هست قاچاقچیان میگفتند اینجا جای خواب ماست اما شما آمدهاید و فیلم بازی میکنید. درواقع با حضور ما بازار کار آنها کساد شده بود از همین رو ما را اذیت میکردند.
این بازیگر ادامه داد: یکی از اذیتهای این خلافکاران این بود که یک روز آمدند و یکی از درختها را قطع کردند، آن درخت روی پای من افتاد و پایم شکست یعنی آن شکستگی که در فیلم میبینید واقعی بود. این امر باعث شد تدابیر امنیتی ببینند تا شرایط مصون شود. ضمن اینکه اکثر فیلم در تپهها روایت میشد که رفت و آمد را بسیار سخت میکرد.
وی در پایان گفت: موضوع فیلم متفاوت بود و حالا که حاصل کار را در جشنواره دیدم، معتقدم ارزش آن را داشت چهار ماه در فضایی که پر از درد و مشکلات بود بمانیم و کار کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- نرگس آبیار، رییس هیئت داوران فستیوال TRT شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟





