سه فیلم سینمایی اکران شده از ابتدای تابستان حدود ۲۱ هزار نفر مخاطب را در چند روز گذشته به سینما جذب کردند.
به گزارش سینماسینما، در روزهایی که برخی صاحبان فیلمها و سینماها برای افزایش مخاطب و میزان فروش فیلمهای روی پرده، قیمت بلیت سینماها را شناور کردهاند، عده زیادی بر این باورند که قیمت بلیت، تنها و اصلیترین دلیل نرفتن مردم به سینما نیست و باید فیلمهای مخاطب پسندی که تضمین بیشتری برای فروش آنها وجود دارد اکران شوند.
با این حال از فهرست بلندبالای فیلمهای پشت خط اکران، سه فیلم جدید از اواخر خردادماه راهی سینماها شدند که با وجود برنامهریزی برای اکرانهای مردمی با حضور بازیگران و خوانندهها اتفاق چندان ویژهای در افزایش تعداد مخاطبان سینما رخ نداده است.
البته شورای صنفی نمایش که پس از چند ماه با اعضای جدید دوباره تشکیل جلسه داده، هفته قبل درخواست جلسهای اضطراری با شورای راهبردی اکران را داشت که باید دید نتیجه راهکار نمایندگان صنوف و مدیران سینمایی به کجا میرسد.
با این حال براساس آمار منتشر شده در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) فیلمهای پرفروش سال تاکنون «انفرادی»، «سگبند» و «موقعیت مهدی» هستند که روی هم یک میلیون و ۷۲۰ هزار آنها را در سینما تماشا کردهاند.
در چند وقت اخیر هم فیلمهای جدیدی به چرخه اکران اضافه شدهاند از جمله، «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسمزاده اصل با بازی مصطفی زمانی، امیر جعفری، مهران احمدی، جمشید هاشمپور و بهاره افشاری که تا صبح روز جمعه دهم تیرماه با حدود ۸۹۰۰ تماشاگر ۳۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.
«طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی نیز که از اول تابستان اکران شده، با نزدیک به ۱۰ هزار نفر تماشاگر تاکنون حدود ۳۴۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. در این فیلم شهاب حسینی، حسام منظور و زری خوشکام بازی کردهاند.
از روز چهارشنبه هشتم تیر هم فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با بازی نوید پورفرج، هدی زینالعابدین و پوریا رحیمیسام پس از حضور در چند جشنواره خارجی راهی اکران شد و در این مدت حدود سه هزار بلیت با رقم کلی ۱۲۵ میلیون تومان فروخته است.
بهجز این فیلمها از اواخر خرداد «بیصدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولیزاده روی پرده رفت که تاکنون با ۱۱ هزار ۸۰۰ تماشاگر ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی نیز از ۱۸ خرداد تاکنون بیش از ۵۵ هزار نفر مخاطب داشته و حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم بلیت فروخته است.
«هناس» ساخته حسین دارابی بیش از ۷۵ هزار نفر تماشاگر داشته و نزدیک دو میلیارد تومان هم فروش داشته است.
فیلم کمدی «نقره داغ» به کارگردانی محسن آقاخان با ۲۵ هزار نفر مخاطب، اندکی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.
فیلم «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی هم فروش بیش از ۲۵۳ با یش از ۲۵۴ هزار نفر تماشاگر به رقم فروش هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.
«دموکراسی در روز روشن» علی عطشانی نیز با ۳۳۰۰ نفر مخاطب از ابتدای خردادماه حدود ۱۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.
در بین فیلمهای روی پرده دو فیلم مرتبط با کودک و نوجوان هم هستند که تعداد کم سانسها و سینماهای آنها قابل توجه است چرا که دسترسی مخاطبی که قصد تماشای این فیلم را دارد محدود میکند. این در حالی است که تماشاگران این دو فیلم یعنی «پسران دریا» و «والدین امانتی» دیدن آنها را توصیه میکنند.
«والدین امانتی» به کارگردانی حسین قناعت که از ۱۸ خرداد روی پرده رفته،تا به امروز بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ بلیت فروخته و به رقم فروش ۴۷۷ میلیون تومان رسیده است. اما «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی با شکست کامل در گیشه روبرو شده و با تک سالنها و سینماهایی که داشته، تا پیش از ظهر ۱۰ تیرماه کمتر از ۶۰۰ بلیت فروخته و ۱۸ میلیون تومان هم فروش داشته است!
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- بهروز شعیبی: قهرمان زن به قصه عمق میبخشد/ فیلمسازی برای توجه بهتر به روابط انسانی
- دو جایزه جشنواره کازان برای «بدون قرار قبلی»
- جهل مرکب بیپایان/ نگاهی به فیلم «زالاوا»
- «زالاوا» به اکران آنلاین رسید
- «بی صدا حلزون» آنلاین اکران میشود
- راهیابی «بدون قرار قبلی» به دو جشنواره خارجی
- اکران «بدون قرار قبلی» در بلاروس
- رقابت «زالاوا» در فرانسه و تقدیر در بلژیک
- قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر میشود؟
- «بدون قرار قبلی» بهترین فیلم جشنواره مسکو شد
- در اولین نشست «زیرمتن» مطرح شد؛ روایت «زالاوا» از جدال میان دو نظم/ باور به «جن» از واقعیت آن ترسناکتر است
- تبدیل یک موضوع جهانی به اثری بومی/ فایل صوتی گفتگوی دو منتقد درباره «زالاوا»
- سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار میکند؛ «زیرمتن» با «زالاوا» کلید میخورد/ بررسی بینارشتهای فیلمهای روز
- از ابتدای سال شش میلیون نفر به سینما رفتهاند/ «دوزیست» در یک روز بیش از ۷۰۰ میلیون فروخت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





