صادق زیباکلام با نگارش نامهای سرگشاده به رئیسجمهور٬ انتقاد خود را به فهرست وزرای پیشنهادی مطرح کرد.
به گزارش سینماسینما٬ متن نامه زیباکلام به این شرح است:
سرور مکرم جناب آقای #حسن_روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیات،
کابینه را دیروز به میمنت و مبارکی معرفی کردید. فهرست وزرای پیشنهادی شامل همانهایی میشود که ظرف چند هفته گذشته صحبتشان بوده است. بیشک مستحضر هستید که توقعات و انتظارات فراوانی در خصوص کابینه دوم شما مطرح بوده است. خودتان نیز فرمودید که بنا دارید به خواست ۲۴میلیونی که به شما رأی دادند، لبیک بگویید اما فهرستی که در آخر معرفی کردید، فاصله فراوانی با انتظاراتی دارد که در جریان انتخابات به وجود آمدند.
جناب روحانی!
سوءتفاهم نشود، قصدم بههیچوجه ابراز ندامت نیست. بیشک اگر زمان به عقب برگردد، بنده اینبار حتی با عزم و اراده محکمتری برای شما از این شهر به آن شهر خواهم دوید و تبلیغ میکنم. با وجود فهرستی که معرفی کردید، اگر به عقب بازگردیم با شور و حرارت فراوانی بهویژه از مردمی که نمیخواستند در انتخابات شرکت کنند، خواهم خواست که پای صندوقها بیایند و در انتخابات به شما رأی دهند.
احساسم در قبال همه آنان که صادقانه دعوتشان میکردم که به شما رأی دهند، احساس #سوزان_هیوارد در یکی از شاهکارهای کلاسیک هالیوود است که به واسطه نشان دادن عمق احساساتش روی پرده سینما در فیلم #میخواهم_زنده_بمانم جایزه اسکار بهتریم بازیگر زن را ربود. او درحالیکه سعی میکرد کبودی زیر چشمش و اشکهایش را از فرزندشان که شاهد دست بلند کردن پدر روی مادرش بود، پنهان کند، گفت: فرزندم ناراحت نباش، پدرت بیشک نمیخواست دست روی مادرت بلند کند.
من نیز مانند «سوزان هیوارد» به آن ۲۴میلیون میگویم که مقصود روحانی این فهرست نبود. به دستکم نیمی از آن ۲۴میلیون که بانوان کشورمان بودند، به کردها و اهل سنت که با عزمی راسخ و سربلند به پای صندوقهای رأی رفتند، مانند «سوزان هیوارد» که از پدر با وجود کبودی زیر چشمش تعریف میکند، من نیز میگویم که روحانی میخواست از زنان، اهل سنت و کردها در کابینهاش دعوت کند اما نمیتوانست. برای او مقدور نبود حتی #مولوی_عبدالحمید را در مراسم تحلیفش دعوت کند زیرا در آن مراسم شخصیتهایی! مانند علی پروین، داریوش ارجمند، علیرضا افتخاری و… که نقش بسیار مؤثرتری از مولوی عبدالحمید داشتند، باید حضور پیدا میکردند ولی جایی برای مولوی نبود!
آقای روحانی!
اگر به عقب بازگردیم، مولوی عبدالحمید و صادق زیباکلام با عزم راسختری برای شما خواهند دوید زیرا به کاری که کردند اعتقاد داشتند. اعتقاد داشتند که سرنوشت کشور نباید دوباره در دست کسانی بیفتد که از ۸۴تا۹۲ آن مصیبتها را به سر ایران آوردند.
آقای روحانی!
کار ما درست بود. سطح کابینه شما اگر از این نیز پایینتر میرفت باز ما در میدان میبودیم. زیرا میدانیم شما حسن روحانی هستید. در مورد شما دچار هیچ وهم و خیالی نیستیم. میدانیم شما نلسون ماندلا، گاندی، مهندس بازرگان، دکتر مصدق، آیتالله هاشمیرفسنجانی، آیتالله منتظری و سید محمد خاتمی نیستید. کبودی زیر چشممان را پنهان میکنیم و مانند «سوزان هیوارد» به آن ۲۴میلیون میگویم اشکالی ندارد که او یک زن، کرد و اهل سنت را وارد کابینهاش نکرد. او منظوری نداشت و نمیخواست دست روی مادرت بلند کند.
ایام به کام باد/ صادق زیباکلام/ ۱۷مرداد۱۳۹۶
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد؛ اهدای تقدیرنامه عالی یونسکو به نصیریان
- نامه دو صنف سینمایی به رئیسجمهوری درباره واکسیناسیون هنرمندان
- عذرخواهی رئیس صداوسیما از مخاطبان و رئیس جمهوری
- پیام تسلیت حسن روحانی در پی درگذشت خسرو سینایی
- بازگشایی سینماها از اول تیر به دستور رئیس جمهوری/ آمادگی سینماداران و وزارت ارشاد؛ نادیده گرفته شدن تئاتر در دستور روحانی
- کنایههای صریح روحانی به مجریان صداوسیما: یک ماسک هم برای شما بگذاریم
- انتقاد خراسان از تخریب روحانی توسط تلویزیون با باز پخش یک مستند
- روایت ایرج راد از مراسم افطاری رئیسجمهور با هنرمندان/ دعوت از روحانی برای دیدن تئاتر
- بازگشت سیاسی تختی/ گفتوگوی احمد غلامی و صادق زیباکلام درباره سیاست در فیلم «غلامرضا تختی»
- رئیس جمهور درگذشت جمشید مشایخی را تسلیت گفت
- سلیقه مردم ایران بر اساس بازدید ویدیوها در آپارات / حسن روحانی و دونالد ترامپ و مهناز افشار و محمدرضا گلزار در صدر
- پیام رئیس جمهوری به جشنواره فیلم فجر: لزوم افزایش سهم ایران از صنعت جهانی سینما
- واکنش اینستاگرامی تهمینه میلانی به اظهارات روحانی درباره بی تاثیر بودن تحریم ها
- انتقاد پرویز پرستویی از بینظمی نمایندگان مجلس هنگام سخنرانی روحانی
- آقای روحانی، از سایه بیرون بیایید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





