تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۶:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 136956

به دستور رئیس جمهور سینماها و سالن‌های کنسرت از ابتدای تیر بازگشایی می‌شوند.

به گزارش سینماسینما، امروز صبح در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، حسن روحانی رئیس جمهوری دستور بازگشایی سینماها و سالن‌های کنسرت را از ابتدای تیر صادر کرد.

رئیس جمهوری در ضمن بیان کرد که سینماها و کنسرت‌ها به شرط بلیت‌فروشی برای ۵۰درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند.

همچنین یکی از اعضای «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» از آمادگی سینماداران و وزارت ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی سینماها خبر داد.

غلامرضا موسوی عضو «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» با توجه به صحبت‌های رییس جمهوری در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر مجوز بازگشایی سینماها از اول تیر ماه گفت: ستاد کرونای وزارت ارشاد در حدود یک ماه قبل دستورالعمل‌هایی را برای بازگشایی سینماها صادر کرد و در اصلی‌ترین جلسات «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما»، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران هم حضور داشتند تا این دستورالعمل‌ها اجرایی شود‌.

وی افزود: این دستورالعمل، ۴۰ درصد از ظرفیت سالن‌های سینمایی را در بر‌می‌گرفت و قاعدتا همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که باید توسط مدیران سینمایی انجام می‌شد‌‌‌‌. البته اکنون می‌بینیم که ریاست جمهوری، ظرفیت سالن‌ها را به ۵۰ درصد افزایش داده است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: در برنامه‌ریزی که در «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها انجام شده بود قرار بود سالن‌های سینمایی از ۲۰ خرداد باز شوند اما ستاد ملی مقابله با کرونا، اواخر خرداد و اوایل تیرماه را در نظر داشت که البته سینماداران برای بازگشایی اعلام آمادگی کرده بودند و حتی نامه‌ای هم برای ریاست جمهوری نوشتند‌.

موسوی در پایان تاکید کرد: ناگفته نماند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از طریق سازمان سینمایی سمعی و بصری و «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها اعلام آمادگی کرده است‌ ضمن اینکه این آمادگی از سمت مدیران سینمایی و تهیه‌کنندگان برای انجام کار وجود دارد. باتوجه به صحبت‌های رییس جمهوری باید بگویم که سالن‌های سینمایی توانایی بازگشایی از اول تیرماه را دارند‌.

همچنین شهرام گیل آبادی می گوید درباره دلیل نادیده گرفتن بازگشایی تئاترها در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را باید از خود روحانی رییس جمهوری پرسید.

شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر درباره چرایی اشاره نکردن به زمان آغاز فعالیت فعالیت های تئاتر از جمله تماشاخانه ها در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: این را باید از خودشان پرسید ولی در مجموع این اشتباه راهبردی است که انجام می دهند و معمولا این اشتباه راهبردی به ضرر خود دولت ها هم تمام می شود.

او افزود: نه فقط آقای روحانی بلکه مسئولان فرهنگی هم گاهی اوقات حواسشان به زیرمجموعه شان و یا حوزه مدیریت فرهنگ نیست و در اصل فرهنگ آنقدر برای آن ها کم اهمیت و علی السویه است که اشتباه راهبردی اینچنینی می کنند.

مدیرعامل خانه تئاتر در پایان عنوان کرد: در کل باید از ایشان پرسید که نظرشان چیست و آیا تئاتر جزو بازگشایی ها نیست و یا سهوا فراموش کرده است.

منبع: صبا

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها