مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دربارهی فیلم سینمایی «خانهای در خیابان چهل و یکم» در یادداشتی انسانیت، آرامش، تعقل و اندیشمندانه زیستن را از ویژگیهای این اثر برشمرده است.
به گزارش سینماسینما، علیرضا تابش در متن یادداشت خود آورده است:«انسانیت، آرامش، تعقل، اندیشمندانه زیستن و از همه مهمتر دوری از زخمهای کهنه انتقامجویی از ویژگیهای بارز و ارزشمند فیلم شریف و وجیه «خانهای در خیابان چهل و یکم» است.
داستان سه مادر در خانوادهای بحران زده که نقش مادرانهی زنِ باتدبیر ایرانی در آن پر رنگ میشود. فیلم فضای روانشناسانه و اخلاقی پیچیدهای دارد و بازیگران توانمند زن این فیلم هم امتیاز دیگری برای آن هستند.
فیلمنامه سخت، محققانه و زیبای این اثر در کنار تسلط کارگردان جوان و آیندهدار آن، نویدبخش جریانهای بدیع فرهنگی در عرصه سینمای نوین ایران است. حمیدرضا قربانی فیلمساز کاربلدی که تجربه ساخت اولین فیلم سینماییاش را سال ۹۴، پشت سر گذاشت و امیدوارم فیلم دومش را نیز تدارک ببیند و زودتر کلید بزند.
پارسال وقتی فیلمنامهی «خانهای در خیابان چهل و یکم» را خواندم ، باتوجه به سوابق کارگردان و تهیهکننده فیلم ، یقین داشتم که با فیلمی متفاوت و انسانی در سبد فیلمهای سینمایی سال روبرو خواهیم شد. مجموعهای از هنرنمایی بهترینهای سینمای ایران در پشت و جلوی دوربین، مخاطب این فیلم تاثیرگذار را بیش از پیش به نسل تازه نفس سینمای کشورمان امیدوار میکند.
بنیاد سینمایی فارابی سال گذشته و امسال از تعدادی فیلم اول حمایت کرد و از جمله در ساخت فیلم «خانهای در خیابان چهل و یکم» مشارکت داشت. خوشحالم که اکران این فیلم در سینماها آغاز شد اما کاش در شرایطی مناسبتر و تعداد بیشتری از سالنهای سینما این فیلم نمایش داده میشد.
خرسندم که تیم جوان، یکدل و باصفای این فیلم توانستهاند حرف برآمده از دلشان را بر عمقِ جان مخاطب بنشانند و امیدوارم مخاطبان در تهران و شهرستانها این فیلم را در فضایی مطلوب تماشا کنند، برای تمام عزیزان دستاندرکار این فیلم توفیقات روزافزون را از درگاه خداوندمنان آرزومندم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- سومین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی به پایان رسید/ برگزیدگان دو بخش سینما و تئاتر معرفی شدند
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمدرضا شریفینیا و آزیتا حاجیان در «معجزه پروین»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





