پس از بازدید روز چهارشنبه بیست و دوم دی ماه رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل فارابی از پشت صحنه فیلم سرو زیر آب ساخته محمدعلی باشه آهنگر، علیرضا تابش متنی را درباره این بازدید نوشته است.
به گزارش سینماسینما، در یادداشت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:
صبح امروز چهارشنبه بیست و دوم دیماه
سرانجام فیلم سینمایى “سرو زیر ماه” به کارگردانى “محمدعلی باشه آهنگر” و تهیه کنندگی “سید حامد حسینى” کلید خورد.
شصت درصد این فیلم در سوله های کارخانه سیمان رى فیلمبرداری خواهد شد. فیلم با مشارکت سه نهاد سینمایی (بنیاد سینمایى فارابى، حوزه هنرى، موسسه تصویر شهر) قرار است ساخته شود، این تجربه ى همکارى، نشانی است از تعامل هوشمندانه نهادهای سینمایی برای تولید فیلمی ارزشمند که بخشی از تاریخ معاصر ایران و دفاع مقدس و شهدای گمنام را روایت می کند.
امروز از چند نظر برای من و همکارانم حائز اهمیت است. آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی “سرو زیر آب” و همزمانی آن با سی امین سالگرد عملیات غرور آفرین کربلای ۵ که اتفاقا مضمون این فیلم با این عملیات مرتبط است و نشانگر توجه سینماى ملى به ارزش ها و پاسداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات است. همچنین توجه سه نهاد فرهنگی و اجتماعی برای سرمایه گذاری و تولید این فیلم که نشان از هم افزایی مدیریتی در فعالیت هایی از این دست دارد و تداوم آن حتما برای سینمای ایران مفید خواهد بود. از سوی دیگر رونق و استمرار جریان تولید سینما در این مقطع از سال است ، در شرایطی که بخش عمده ایی از سینماگران تلاش های یکساله گذشته خودشان را برای حضور و نمایش در جشن ملی سینمای ایران آماده می کنند . جریانی دیگر و گروهی دیگر از سینماگران از هم اکنون برای رونق سال آینده سینمای ایران در حال برنامه ریزی و اجرا هستند. برابر ارزیابی که از اطلاعات وضعیت تولید سینما در اختیار دارم ، ادامه این روند نوید بخش سال پربار و پر رونق برای سال آتی سینمای ایران خواهد بود.
سینمای ایران اسلامی، حرکت بالنده و متعالی خود را همچنان با قوت و قدرت ادامه می دهد و کارگردانان فهیم، متعهد و دلسوز آن خصوصا در عرصه تولید فیلمهای دفاع مقدس همچنان چشم انتظار حضور موثر و تعیین کننده نهادهای مرتبط هستند. به امید تداوم این همکاریها.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- سومین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی به پایان رسید/ برگزیدگان دو بخش سینما و تئاتر معرفی شدند
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





