فیلم سینمایی «حوا، مریم، عایشه» به کارگردانی صحرا کریمی و به تهیهکنندگی کتایون شهابی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن (یوزپلنگ برفی) از فستیوال فیلمهای آسیایی لس آنجلس شده است.
به گزارش سینماسینما، این جایزه استثنائاً به هر سه بازیگر زن فیلم آرزو آریا پور، فرشته افشار و حسیبا ابراهیمی تعلق گرفته است.
کمپانی نوری پیکچرز پخش بینالملل این فیلم را بر عهده دارد.این فیلم افغانستانی که پیشتر در بخش مسابقه رسمی اوریزونتی ونیز و ۱۱ فستیوال دیگر در سراسر جهان به نمایش در آمده است اواسط آذر ماه در سینمای هنر و تجربه در ایران اکران خواهد شد.
فیلم سینمایی «حوا، مریم، عایشه» داستان زندگی سه زن افغان از سه طبقه اجتماعی متفاوت در کابل را دنبال میکند. حوا زنی است خانهدار و سنتی که تنها شادی او صحبت با کودک ۸ ماهه خود است که در شکم دارد.
در دنیایی دورتر مریم، تحصیلکرده و گوینده خبر تلویزیون افغانستان است که تلاش می کند از شوهر خیانتکار خود طلاق گیرد.
و عایشه، نوجوانی است که همیشه آرزو داشته برخلاف مادرش با عشق ازدواج کند، اما ناچار می شود که با پسر عمه اش نامزد شود. حوا،مریم،عایشه زنانی هستند که برای اولین بار در زندگی می خواهند سرنوشت خود را به دست گیرند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد صحرا کریمی کارگردان افغان از بیبیسی فارسی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با صحرا کریمی/ ما نسلی نیستم که به ظلم بله بگوید/زنان سینماگر سینمای افغانستان را زنده نگهداشتهاند
- نانهای بیات/ نگاهی به فیلم «حوا، مریم، عایشه»
- «حوا، مریم، عایشه» وارد شبکه نمایش خانگی میشود
- شب سینمای افغانستان در خانه هنرمندان/ رونمایی فیلم «حوا مریم عایشه»
- یک فیلم از سینمای افغانستان در گروه هنر و تجربه به نمایش در میآید
- “حوا، مریم، عایشه” از افغانستان به اسکار معرفی شد
- همکاری تازه مستانه مهاجر با سینمای افغانستان
- محسن تنابنده با فیلمی از افغانستان به اسکار میرود؟ + عکس
- گفتوگو با صحرا کریمی، فیلمساز افغان:وقتی کنار آقای بیضایی قرار گرفته بودم از شدت هیجان اشک میریختم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





