تمام پیشکسوتان سینما، تئاتر و تلویزیون همه بیکار هستند و ما هنرمندان در سینما حضور نداریم.
به گزارش سینماسینما، زهره صفوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در خصوص ورود جوانان علاقهمند به بازیگری گفت: جوانان در کار ما نیستند و از دور تماشاگر هستند و آن طور که میبینند، نیست. الان تمام پیشکسوتان سینما، تئاتر و تلویزیون همه بیکار هستند و ما هنرمندان در سینما حضور نداریم.
او همچنین درباره بیکاری بازیگران در عرصه بازیگری اظهار داشت: سینمای ما رو به تنزل و شکست است و یک سینمای بیروح و مریض است چرا که حمایت شده نیست. جوانان نمیدانند که سینما در حال حاضر درآمد و شهرتی ندارد. آنهایی که میخواستند شهرت ببرند، بردند. ما الان برای تولید چیزی نداریم و با این وضعیت جوانان نباید وقت خود را تلف کنند و در این عرصه بیایند چرا که این کار هیچ پشتیبانی ندارد.
صفوی در خصوص علاقه جوانان به این حیطه تصریح کرد: علاقه عاقبت و آینده نمیشود. جوانان باید به چیزی علاقه داشته باشند که آینده و شخصیت داشته باشد. این کار شهرت و محبوبیت دارد ولی در حال حاضر فکر نمیکنم نصیب کسی شود، چون هر بازیگری یک بار یا حداکثر دو بار درسینما کار میکند و یکبار مصرف است.
بازیگر فیلم سینمایی «ساغر» در خصوص معیار و ملاک جوانان علاقهمند به بازیگری اظهار داشت: در حال حاضر داشتن هر معیار و ملاکی بیفایده است و برای سینما سودی ندارد.
صفوی درباره موانع کار جوانان در عرصه بازیگری گفت: آنچه باعث این اتفاق شده است بیحمایتی و رابطه است چون در سینمایی که همش رابطه و پارتی بازی باشد، سینما به ترقی نمیرسد. سینما باید با اصالت و با ضابطه باشد نه با رابطه.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «ما فرشته نیستیم» در خصوص شرایط دخترش زهرا اویسی که بازیگر است، گفت: من دخترم را از زمانی که سه ساله بود وارد این عرصه کردم اما از سه سالگی تا الان که ۳۲ ساله است فعالیت کمی داشته در صورتی که تمام شرایط و ملاک یک بازیگر با اصالت را دارد و کار خود را به خوبی میداند.
دخترم در حال حاضر پیشنهاد خوب کاری ندارد و از من به علت اینکه او را وارد این حرفه کردم، ناراضی است چرا که با این عرصه خو گرفته است و الان که سینمای ما در حال تنزل است و کار خوب تولید نمیشود تا در آن ایفای نقش کند، مرا مقصر میداند. دخترم در حال حاضر وکالت میخواند و هنوز هم از این شرایط گله مند است.
صفوی اظهار داشت: دوران آن روز سینما مانند امروز نبود بلکه الان چند سالی است که تغییر کرده است. اوایل انقلاب افراد انقلابیتر و متعهدی سینما را هدایت میکردند، آدمهای کاربلدی مانند: حمید خیرالدین و فرآورده که باعث شد سینما در راه درست حرکت کند و آن زمان هم کار، درست بود و هر بازیگری در هر فیلم و سریالی درست و به جا دعوت میشد.
او در پایان گفت: در این عرصه برای من که یک هنرمند پیشکسوت هستم کارهای ارزشمند و بزرگی نیست که در آن ایفای نقش کنم و ۳ سال هم است که بیکارم و تا به الان تنها ۲ کار خیلی کوچک به من پیشنهاد شده که در آن ایفای نقش کردم.
منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





