سعید سعدی میگوید، نبود خط قرمزها و بودجه مزیتی است برای کیفیت بالای کارهایی که در شبکه نمایش خانگی انجام میشود، در حالی که این دو عامل در تلویزیون کمرنگ است.
به گزارش سینماسینما، سعید سعدی تهیهکننده سریال “بچه مهندس” درباره روند تولید این مجموعه گفت: در حال حاضر حدود ۱۷ درصد از کار فیلمبرداری شده است و تاکنون اندیشه فولادوند، نفیسه روشن، سلمان فرخنده، عباس جمشیدی که جزو بازیگران جدید ما هستند در مقابل دوربین قرار گرفته و به ایفای نقش پرداختهاند.
وی ادامه داد: پخش این سریال در سال آینده خواهد بود که در چهار فاز ضبط خواهد شد و گروه در حال حاضر مشغول ضبط فاز دوم این سریال است که بهتازگی آغازشده است.
سعدی در ادامه درباره حضور بازیگران جدید بیان کرد: بر اساس قصهها که تکمیل میشود بازیگران جدید نیز به گروه اضافه خواهند شد، چرا که کار تاریخی است و از سال ۶۵ تا به امروز را به نمایش خواهد گذاشت. بازیگر اصلی در فاز ۱ و ۲ دو کودک خردسال هستند و فاز سوم به دوران نوجوانی آنها میپردازد و در فاز چهارم نیز هنوز انتخاب بازیگر انجامنشده است و به دوره جوانی آنها خواهد پرداخت.
تهیهکننده “گشت ویژه” در پاسخ به این سؤال که آیا تلویزیون میتواند با تولیدات جدید خود مخاطب ازدسترفته را بازگرداند، عنوان کرد: باید سعی شود سریالها به کیفیت لازم برسد تا مخاطب را جذب کند. قصه هرچه جذابتر باشد، میتوان این امید را داشت که مخاطب به تلویزیون بازگردد. باید تأمل بیشتری شود و به لحاظ محتوا هم مخاطب را بتوان جذب کرد و در مرحله اجرا همگروهی حضورداشته باشد که بتواند فیلمنامه را به نحو احسن تبدیل به فیلم کند.
سعدی در ادامه با اشاره به اینکه تلویزیون با دو معضل بودجه و خط قرمزهای بسیار مواجه است و همین عامل نیز موجب شده تا سریالهای شبکه نمایش خانگی در جذب مخاطب موفقتر عمل کنند، تصریح کرد: تلویزیون سیاستهایی دارد که با نمایش خانگی قابلمقایسه نیست. نمایش خانگی خط قرمزهایش کمتر است و ازنظر منابع مالی دست عوامل بازتر است، ولی در تلویزیون خیلی این امکان وجود ندارد و باید دید تلویزیون تا چه اندازه میتواند رقابت داشته باشد. معضل اصلی شبکه نمایش خانگی در کنار تلویزیون این است که رسانه خانگی از دو پارامتر برخوردار است که تلویزیون آن را ندارد. نبود خط قرمزها و بودجه که خود مزیتی است برای کیفیت بالای کارهایی که انجام میشود.
برزو ارجمند، نفیسه روشن، عباس جمشیدی، مریم خدا رحمی، حمید شریفزاده، ساناز سعیدی، بهناز جعفری، سوگل طهماسبی، هاله گرجی و افشین نخعی جدیدترین بازیگرانی هستند که به پروژه پیوستهاند. پیشازاین نیز ساناز سعیدی و بهناز جعفری حضورشان در “بچه مهندس” قطعی شده بود. این سریال به قلم سجاد ابوالحسنی و کارگردانی علی غفاری در تاریخ معاصر روایت میشود وزندگی پسری را تصویر میکند که در کودکی رهاشده و در پرورشگاه بزرگ میشود و … این سریال بیشتر مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان است.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- ۲ نفر از عوامل سریال «رویای نیمه شب» غرق شدند
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





