تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۵:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 162894

فیلم «جاده خاکی» به نمایندگی از سینمای ایران جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی شصت‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن را از آن خود کرد.

به گزارش سینماسینما به نقل از ددلاین، برگزیدگان شصت‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لندن دیروز (یکشنبه، ۲۵ مهر) در شاخه‌های مختلف اعلام شدند و جایزه بهترین فیلم به جاده خاکی ساخته پناه پناهی رسید.

فیلم ۹۳ دقیقه‌ای جاده خاکی به تهیه کنندگی مستانه مهاجر که نماینده سینمای ایران در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن نیز بود داستان سفر جاده‌ای یک خانواده چهار نفره به سوی مرزهای غربی ایران را روایت می‌کند و تصویری آمیخته به اشک و لبخند از روابط خانوادگی ارائه می‌دهد. حسن معجونی، پانته‌آ پناهی‌ها، رایان سرلک، امین سیمیار و بهرام ارک بازیگران این فیلم هستند و امین جعفری (فیلمبردار)، عبدالرضا حیدری (صدابردار)، پیمان یزدانیان (آهنگساز)، ایمان امیدواری (طراح گریم)، اشکان مهری و امیر اطمینان (تدوین‌گر) دیگر عوامل آن را تشکیل می‌دهند.

جایزه بزرگ جشنواره فیلم لندن برای «جاده خاکی»
صحنه‌ای از فیلم «جاده خاکی»

مالگوزاتا شوموسکا رئیس جشنواره فیلم لندن درباره انتخاب فیلم برنده گفت: جایزه بهترین فیلم (جشنواره لندن) برای تجلیل از فیلمسازی الهام بخش و شاخص که جوهر سینما و جوهر زندگی را به تصویر کشیده باشد، اهدا می‌شود. در تمام تاریخ سینما، و به ویژه در دوران شیوع کرونا، به دنبال راه‌هایی برای برقراری پیوند با زندگی هستیم. انتخاب ما فیلمی است که باعث شد بخندیم، گریه کنیم و حس زنده بودن داشته باشیم.

جاده خاکی برای رسیدن به این جایزه ۷ نامزد دیگر از جمله بِل محصول ژاپن و کاری از مامورو هوسودا، سوراخ محصول مشترک ایتالیا، آلمان و فرانسه به کارگردانی میکل آنجلو فرامارتینو، دست خدا محصول ایتالیا کاری از پائولو سورنتینو، نیترام محصول استرالیا به کارگردانی جاستین کرزل، غروب محصول مشترک مکزیک، فرانسه و سوئد به کارگردانی و نویسندگی میشل فرانکو، لینگویی، پیوندهای مقدس محصول مشترک چاد، فرانسه، آلمان، بلژیک کاری از محمد صالح هارون و چیزهای واقعی محصول انگلیس به کارگردانی هری وتلیف را پشت سر گذاشت.

در این دوره از جشنواره فیلم لندن جایزه ساترلند برای بهترین فیلم اول یک کارگردان برای فیلم زمین بازی (Playground) به لورا واندل رسید و جایزه گریرسون برای بهترین فیلم مستند برای فیلم کوستو شدن (Becoming Cousteau) به لیز گاربس اهدا شد. فیلم عشق، پدر (Love, Dad) و کاستا براوا، لبنان به ترتیب جایزه بهترین فیلم کوتاه و جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را دریافت کردند.

جشنواره فیلم لندن بزرگترین رویداد سینمایی در انگلیس است که هر ساله در نیمه دوم ماه اکتبر با نظارت بنیاد فیلم بریتانیا (BFI) برگزار می‌شود. در این جشنواره معتبر سینمایی که از سال ۱۹۵۷ راه‌اندازی شد هر ساله بیش از ۳۰۰ فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها