تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۷:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182593

سینماسینما، محمد حقیقت، پاریس: اولین جایزه «کایه دوسینما» با نام آندره بازن منتقد مشهور فرانسوی و از پایه گذاران همین مجله، به فیلم ایرانی «جاده خاکی » ساخته پناه پناهی طی مراسمی روز ۲۸ نوامبر در پاریس تعلق گرفت.

از امسال این مجله سرشناس تصمیم گرفته است که هرساله در پایان سال جایزه ای به اولین فیلم یک کارگردان که فیلمش در فرانسه درطول سال بنمایش عمومی در آمده، بدهد. اولین فیلم بلند پناه پناهی (جاده خاکی) به تهیه کنندگی خانم مستانه مهاجر که در بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن ۲۰۲۱ شرکت کرده بود در جشنواره های دیگر نیز شرکت کرده و جوایزی بدست آورده بود.

جاده خاکی از ۲۲ آوریل امسال به پرده سینماها در فرانسه آمد و با استقبال منتقدین و همچنین تماشاگران در این کشور روبرو شده بود. جایزه «آندره بازن» به مبلغ ۲۰ هزار یورو، برای کمک به نوشتن سناریو فیلم بعدی کارگردان داده می‌شود. مجله کایه دوسینما با نام نهادن «جایزه آندره بازن» بر این جایزه، در ضمن می‌خواهد ستایشی از وی بعنوان یکی از مهم ترین منتقدان فرانسه هم انجام داده باشد. رییس هییت داوران این دوره برای داوری، کارگردان فرانسوی، ارنو دپلشن، بود که تعدادی از منتقدین همین مجله هم جزو داوران آن بودند. پناه پناهی فرزند جعفر پناهی، است که در سال ۱۳۶۴ در تهران بدنیا آمده و مدتی نیز با پدر در زمینه های سینمایی همکاری کرده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها