یک کارگردان تئاتر گفت: اگر به پیشینه جشنواره تئاتر فجر نگاه کنیم، شاهدیم که تئاترهایی که از شهر مشهد به این جشنواره میآمدند نمایشهای موفقی بوده و این توقع را ایجاد کردند که نمایشهای مشهد نمایشهای خوبی باید باشد.
به گزارش سینماسینما، مصطفی ابهری کارگردان نمایش «سردسیر» که یکی از برگزیدگان مشهدی جشنواره تئاتر فجر است، ادامه داد: گروه من هم تلاش خود را خواهد کرد تا یک کار خوب و آبرومند در سطح توقع گروههای مشهد را اجرا کند.
او درباره جشنواره امسال گفت: دبیر امسال جشنواره آقای نادر برهانی مرند از بدنه تئاتر کشور است و بسیار خوب جشنواره را مدیریت میکنند. جشنواره امسال نسبت به سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.
ابهری افزود: اطلاعرسانی درباره سالنها، جدول نمایش هماهنگی گروهها و اسکان در جشنواره خیلی خوب بوده است. فکر میکنم در آینده نه چندان دور که این جشنواره به پایان خواهد رسید شاهد یک جشنواره خوب با برنامهریزی دقیق خواهیم بود.
این کارگردان با بیان اینکه”جشنواره فجر و تئاتر بودجهی مشخصی دارند و بر اساس همین بودجه برنامهریزیهایی برای پرداخت کمک هزینه به گروهها انجام شده است” افزود: درباره کمک هزینهها نیز با من صحبت شده است و بخشی از آن برایم واریز شده است.
او بیان کرد: گروه من برای اجرا در جشنواره آماده است و امیدواریم بتوانیم اجرای خوبی در این جشنواره داشته باشیم.
این کارگردان درباره نمایش «سردسیر» خاطر نشان کرد: اجرای این نمایش را از مهرماه در شهر مشهد آغاز کردیم. استقبال مردم از این نمایش خوب بود و مخاطبان عادی و حرفهای از اجرای این نمایش راضی بودند.
ابهری با اشاره به اینکه “بخش ایران یک در جشنواره تئاتر فجر مربوط به کارگردانانی است که تجربه کمتری در جشنواره دارند یا اینکه اولین حضورشان در جشنواره است” ادامه داد: من نیز قبلاً در جشنوارههای مختلفی شرکت کردم اما این اولین حضور من به عنوان کارگردان در جشنواره تئاتر فجر است.
او در پایان گفت: اگر شرایط اجرا در شهر تهران برای نمایش «سردسیر» به وجود آید، قطعاً دوست دارم این نمایش را در تهران نیز اجرا کنیم تا دیده شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





