سه فیلم جدید اکران موفق شدند تا با فروش ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیونی خود، شور و حرارت خوبی به گیشه این روزهای سینمای ایران تزریق کنند.
به گزارش سینماسینما، همانگونه که انتظار میرفت، شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی، برنامهریزی خوبی برای ماههای محرم و صفر سینماها در نظر گرفتند و در نخستین گام، موفق شدند تا با انتخاب فیلمهای درست، گیشه را به سمت استقبال مخاطب هدایت کنند.
بر همین اساس، ۳ فیلم جدید پول و پارتی، ساعت ۶ صبح و مصائب شیرین ۲ موفق شدند تا طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بفروشند حال آنکه مجموع فروش فیلمهای روی پرده طی این ۳ روز، ۲۰ میلیارد تومان بوده است. بنابراین ۳ فیلم جدید اکران ۳۷درصد از فروش پایان هفته را به خود اختصاص دادند که عملکرد قابلقبولی است.
پول و پارتی، عملکرد بهتری بهنسبت ۲ فیلم دیگر داشته است. جدیدترین ساخته سعید سهیلی موفق شد تا در ۳ روز پایانی هفته گذشته، ۷۸ هزار و ۶۰۰ مخاطب را به سینما کشانده و ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز بفروشد.
این فیلم آلترناتیو مناسبی برای تگزاس ۳ است تا با همپوشانی یکدیگر، نوک هرم گیشه را به دست گرفته و فروش تابستانی چشمگیری را نصیب سینمای ایران کنند. قطعا در ادامه اکران این فیلم، با افزایش سالنها، شاهد فروش بیشتر پول و پارتی خواهیم بود.
ساعت ۶ صبح مهران مدیری نیز خوب ظاهر شد و توانست در همین زمان، با ۲۱ هزار و ۴۰۰ مخاطب، به گیشه ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی دست یابد.
این فیلم نیز از آن دست آثاری است که رفتهرفته مخاطبان بیشتری را به دست میآورد و طبیعی است که در آینده نزدیک شاهد رشد خوب مخاطبان و گیشه این فیلم باشیم.
مصائب شیرین ۲ اما کمی دور از انتظار ظاهر شد و با ۶۵۰ نفر مخاطب، به فروش ۵۰ میلیون تومانی رسید.
البته در هیاهوی سینمای کمدی، فیلم علیرضا داوودنژاد، نتوانست در افتتاحیه، خودی نشان دهد. هرچند اطمینان خوبی وجود دارد تا در ادامه و با انتشار نقدها و تبلیغات دهانبهدهان، بر مخاطبان این فیلم افزوده شود علیالخصوص آنکه این فیلم یادآور یکی از بهترین ساختههای کارگردان است و همین گزارهها سبب میشود تا تمام حواس ما معطوف به این آمار افتتاحیه نباشد و در انتظار روزهای درخشانی برای این اثر باشیم.
اکران، اکنون به یک ترکیب طلایی رسیده که میتواند متضمن یک تابستان خوب برای گیشه باشد. تا همین امروز، تعداد مخاطبان سینما، ۲۷ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است و این انتظار میرود که این آمار تا پایان تابستان، از مرز ۳۰درصد متجاوز شود چرا که سینمای ایران در محرم و صفر سال گذشته، برنامهریزی خوبی برای اکران نداشت و اکنون یک زمان طلایی است تا با عملکرد این ناوگان درست، فاصله آماری مخاطب نسبت به سال گذشته، افزایش بیشتری پیدا کند.
سینمای ایران با عبور از بزنگاه مهم محرم و صفر، این فرصت را پیدا خواهد کرد تا به آمار ۲ هزار میلیاردی که با مشارکت بیش از ۳۰ میلیون مخاطب تحقق خواهد یافت، دست یابد و این اتفاق بسیارخوبی برای سینمایی است که طی سالیان اخیر به دلیل ناملایماتی چون کرونا و ناآرامیهای اجتماعی ۱۴۰۱، ماههای راکد بسیار را تجربه کرده بود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- «ساعت ۶ صبح» و «خرچنگ» آنلاین اکران میشوند
- تازهترین آمار فروش سینماها با پیشفروش «زودپز»
- بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان؛ سهم گیشه سینماها در مرداد
- جابهجایی رکورد فروش روزانه؛ فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ از مرز ۷۰۰ میلیارد گذشت
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- فیلمهای مدیری، سهیلی و داودنژاد در راه اکران/ ثبت دوباره قرارداد فیلم حمیدرضا آذرنگ
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- آمار فروش سینمای ایران تا ۱۵ تیر ماه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- فروش ۵۲۳ میلیاردی سینماها در فصل بهار
- فیلم مهران مدیری به تدوین رسید
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای شش فیلمنامه
- واکنش تند حسن فتحی به حواشی جدید «مست عشق»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





