تهیهکننده فیلم “ملاقات خصوصی” که این روزها در صدر آرای مردمی بود، پس از حذف سیمرغ این بخش گفت: فیلم ما جایزهاش را از دست مردم گرفته است، آن سیمرغ بماند برای کسانی که حتی بلد نیستند جشنواره برگزار کنند و از ۵۰ هزار رای صیانت کنند.
به گزارش سینماسینما، امیر بنان گفت: من به این تصمیم (حذف سیمرغ مردمی) معترضم! اگر چیزی هم وجود داشته، باید بررسی میکردند و الان تنها صورت مساله را پاک کردند. جشنواره نشان داد که ارزشی برای مردم و آرای مردمی قائل نیست و کارش صیانت از حقالناس نیست.
او ادامه داد: من در این پنج روز گذشته دربرابر ابهاماتی که مطرح شد سکوت کردم. من هم یکی از آن ۲۲ فیلم بودم. امسال هر دو فیلمم (مرد بازنده و ملاقات خصوصی) در جشنواره جزو پرفروشترین فیلمها بود، این واقعاً ناجوانمردانه است که در ۲۴ ساعته آخر، سیمرغ مردمی که ارزشمندترین سیمرغ است را از بین ببرند. سیمرغ گرفتن برایم مهم نیست، مهم این است که میدانم “ملاقات خصوصی” ۱۰ روز صدرنشین آرای مردمی بود.
این تهیهکننده تاکید کرد: به چه حقی میگویند به خاطر صیانت از آرا این تصمیم گرفته شده؟ اگر تخلف صورت گرفته باید مشخص شود در کجا و به چه شکلی بوده! بیتدبیری را نمیتوان با این کارها پوشاند. ناکارآمدی سیستم نمیتواند با حذف برطرف شود.
بنان یادآور شد: شب گذشته به من گفتند مواردی در حال انجام است، بیانیه بدهید! ما آن را آماده کرده بودیم اما به حرمت شهید باکری هیچ حرفی نزدم، جان من فدای شهید باکری، نکته چیز دیگری است. هر کسی جایزه را میگرفت من او را تشویق میکردم.
او درباره تخلفاتی که گفته می شود، اتفاق افتاده است توضیح داد: من نمیدانم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن بود. اگر آرای تقلبی هم وجود دارد باید بیان شود نه اینکه این اتفاق رخ دهد. من با هیچ کسی مشکل ندارم. اگر سیستم مشکل دارد نباید آن را به آرای مردم تسری بدهید این چه صیانتی است که کلیه رایها را باطل میکنید؟!
این تهیهکننده دوباره تاکید کرد که “ملاقات خصوصی” جایزهاش را از دست مردم گرفته است و ادامه داد: آن سیمرغ بماند برای کسانی که حتی بلد نیستند جشنواره برگزار کنند و از حداکثر ۵۰ هزار رای صیانت کنند. این چه کاری است که جشنواره با خودش و سینما میکند. این حقالناس است از حق الناس نمیتوان گذشت. یکسری شائبه مطرح کردند در این چند روز اخیر که بر مبنای هیچ دلیل و سندی نیست. فیلم من چهارم هم می شد، حرفی نمی زدم.
امیر بنان با اشاره به نبود سیستم نظارتی بر سمفا گفت: باید سیستم نظارتی وجود داشته باشد اما ما به عنوان فیلمساز که نمیتوانیم بر آنها نظارت کنیم. چرا یک روز قبل از اختتامیه کل ماجرا را برهم میزنند، این جز بیتدبیری و بیکفایتی چیز دیگری ندارد! سامانه سمفا برای بعضی از بلیطها اساماس برگشت نمیداد برای فیلم ما هم همین اتفاق افتاد و به دبیرخانه جشنواره هم گفته بودیم. اما این تصمیم جشنواره مثل خودکشی است. من این ماجرا را پیگیری می کنم و به واسطه حرمت سینما و حرمت رای مردم از هیچ یک از اینها نخواهم گذشت و تصمیمام را برای ماندن در جشنواره خواهم گرفت.
تهیه کننده “ملاقات خصوصی” در پایان گفت: نزدیک به دو ساعت است که شماره آقای نقاشزاده(دبیر جشنواره فیلم فجر) را میگیرم و ایشان پاسخگو نیست. هر کسی ادعایی برای فیلم ما دارد باید اثبات کند. من با هیچکس از دوستان و همکاران مسئلهای ندارم اما قاعده را نباید به هم بزنید و اگر از آرا صیانت نشده، باید اثبات شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- اعتراض خانواده مقتول به «بی بدن»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش