تهیهکننده فیلم “ملاقات خصوصی” که این روزها در صدر آرای مردمی بود، پس از حذف سیمرغ این بخش گفت: فیلم ما جایزهاش را از دست مردم گرفته است، آن سیمرغ بماند برای کسانی که حتی بلد نیستند جشنواره برگزار کنند و از ۵۰ هزار رای صیانت کنند.
به گزارش سینماسینما، امیر بنان گفت: من به این تصمیم (حذف سیمرغ مردمی) معترضم! اگر چیزی هم وجود داشته، باید بررسی میکردند و الان تنها صورت مساله را پاک کردند. جشنواره نشان داد که ارزشی برای مردم و آرای مردمی قائل نیست و کارش صیانت از حقالناس نیست.
او ادامه داد: من در این پنج روز گذشته دربرابر ابهاماتی که مطرح شد سکوت کردم. من هم یکی از آن ۲۲ فیلم بودم. امسال هر دو فیلمم (مرد بازنده و ملاقات خصوصی) در جشنواره جزو پرفروشترین فیلمها بود، این واقعاً ناجوانمردانه است که در ۲۴ ساعته آخر، سیمرغ مردمی که ارزشمندترین سیمرغ است را از بین ببرند. سیمرغ گرفتن برایم مهم نیست، مهم این است که میدانم “ملاقات خصوصی” ۱۰ روز صدرنشین آرای مردمی بود.
این تهیهکننده تاکید کرد: به چه حقی میگویند به خاطر صیانت از آرا این تصمیم گرفته شده؟ اگر تخلف صورت گرفته باید مشخص شود در کجا و به چه شکلی بوده! بیتدبیری را نمیتوان با این کارها پوشاند. ناکارآمدی سیستم نمیتواند با حذف برطرف شود.
بنان یادآور شد: شب گذشته به من گفتند مواردی در حال انجام است، بیانیه بدهید! ما آن را آماده کرده بودیم اما به حرمت شهید باکری هیچ حرفی نزدم، جان من فدای شهید باکری، نکته چیز دیگری است. هر کسی جایزه را میگرفت من او را تشویق میکردم.
او درباره تخلفاتی که گفته می شود، اتفاق افتاده است توضیح داد: من نمیدانم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن بود. اگر آرای تقلبی هم وجود دارد باید بیان شود نه اینکه این اتفاق رخ دهد. من با هیچ کسی مشکل ندارم. اگر سیستم مشکل دارد نباید آن را به آرای مردم تسری بدهید این چه صیانتی است که کلیه رایها را باطل میکنید؟!
این تهیهکننده دوباره تاکید کرد که “ملاقات خصوصی” جایزهاش را از دست مردم گرفته است و ادامه داد: آن سیمرغ بماند برای کسانی که حتی بلد نیستند جشنواره برگزار کنند و از حداکثر ۵۰ هزار رای صیانت کنند. این چه کاری است که جشنواره با خودش و سینما میکند. این حقالناس است از حق الناس نمیتوان گذشت. یکسری شائبه مطرح کردند در این چند روز اخیر که بر مبنای هیچ دلیل و سندی نیست. فیلم من چهارم هم می شد، حرفی نمی زدم.
امیر بنان با اشاره به نبود سیستم نظارتی بر سمفا گفت: باید سیستم نظارتی وجود داشته باشد اما ما به عنوان فیلمساز که نمیتوانیم بر آنها نظارت کنیم. چرا یک روز قبل از اختتامیه کل ماجرا را برهم میزنند، این جز بیتدبیری و بیکفایتی چیز دیگری ندارد! سامانه سمفا برای بعضی از بلیطها اساماس برگشت نمیداد برای فیلم ما هم همین اتفاق افتاد و به دبیرخانه جشنواره هم گفته بودیم. اما این تصمیم جشنواره مثل خودکشی است. من این ماجرا را پیگیری می کنم و به واسطه حرمت سینما و حرمت رای مردم از هیچ یک از اینها نخواهم گذشت و تصمیمام را برای ماندن در جشنواره خواهم گرفت.
تهیه کننده “ملاقات خصوصی” در پایان گفت: نزدیک به دو ساعت است که شماره آقای نقاشزاده(دبیر جشنواره فیلم فجر) را میگیرم و ایشان پاسخگو نیست. هر کسی ادعایی برای فیلم ما دارد باید اثبات کند. من با هیچکس از دوستان و همکاران مسئلهای ندارم اما قاعده را نباید به هم بزنید و اگر از آرا صیانت نشده، باید اثبات شود.
منبع: ایسنا
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- اعتراض خانواده مقتول به «بی بدن»
- انتقادات نویسنده فیلم «بیبدن» از برخورد جشنواره فجر با این اثر
- نمایش فیلم با پرده سبز در جشنواره فیلم فجر!
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- معرفی نامزدهای بخش تبلیغات چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود