تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۲۰:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 170212

تهیه‌کننده فیلم “ملاقات خصوصی” که این روزها در صدر آرای مردمی بود، پس از حذف سیمرغ این بخش گفت: فیلم ما جایزه‌اش را از دست مردم گرفته است، آن سیمرغ بماند برای کسانی که حتی بلد نیستند جشنواره برگزار کنند و از ۵۰ هزار رای صیانت کنند.

به گزارش سینماسینما، امیر بنان گفت: من به این تصمیم (حذف سیمرغ مردمی) معترضم! اگر چیزی هم وجود داشته، باید بررسی می‌کردند و الان تنها صورت مساله را پاک کردند. جشنواره نشان داد که ارزشی برای مردم و آرای مردمی قائل نیست و کارش صیانت از حق‌الناس نیست.

او ادامه داد: من در این پنج روز گذشته دربرابر ابهاماتی که مطرح شد سکوت کردم. من هم یکی از آن ۲۲ فیلم بودم. امسال هر دو فیلمم (مرد بازنده و ملاقات خصوصی) در جشنواره جزو پرفروشترین فیلم‌ها بود، این واقعاً ناجوانمردانه است که در ۲۴ ساعته آخر، سیمرغ مردمی که ارزشمندترین سیمرغ است را از بین ببرند. سیمرغ گرفتن برایم مهم نیست، مهم این است که می‌دانم “ملاقات خصوصی” ۱۰ روز صدرنشین آرای مردمی بود.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: به چه حقی می‌گویند به خاطر صیانت از آرا این تصمیم گرفته شده؟ اگر تخلف صورت گرفته باید مشخص شود در کجا و به چه شکلی بوده! بی‌تدبیری را نمی‌توان با این کارها پوشاند. ناکارآمدی سیستم نمی‌تواند با حذف برطرف شود.

بنان یادآور شد: شب گذشته به من گفتند مواردی در حال انجام است، بیانیه بدهید! ما آن را آماده کرده بودیم اما به حرمت شهید باکری هیچ حرفی نزدم، جان من فدای شهید باکری، نکته چیز دیگری است. هر کسی جایزه را می‌گرفت من او را تشویق می‌کردم.

او درباره تخلفاتی که گفته می شود، اتفاق افتاده است توضیح داد: من نمی‌دانم چه اتفاقاتی در حال رخ  دادن بود. اگر آرای تقلبی هم وجود دارد باید بیان شود نه اینکه این اتفاق رخ دهد. من با هیچ کسی مشکل ندارم. اگر سیستم مشکل دارد نباید آن را به آرای مردم تسری بدهید این چه صیانتی است که کلیه رای‌ها را باطل می‌کنید؟!

این‌ تهیه‌کننده دوباره تاکید کرد که “ملاقات خصوصی” جایزه‌اش را از دست مردم گرفته است و ادامه داد: آن سیمرغ بماند برای کسانی که حتی بلد نیستند جشنواره برگزار کنند و از حداکثر ۵۰ هزار رای صیانت کنند. این چه کاری است که جشنواره با خودش و سینما می‌کند. این حق‌الناس است از حق الناس نمی‌توان گذشت. یکسری شائبه مطرح کردند در این چند روز اخیر که بر مبنای هیچ دلیل و سندی نیست. فیلم من چهارم هم می شد، حرفی نمی زدم.

امیر بنان با اشاره به نبود سیستم نظارتی بر سمفا گفت: باید سیستم نظارتی وجود داشته باشد اما ما به عنوان فیلمساز که نمی‌توانیم بر آنها نظارت کنیم. چرا یک روز قبل از اختتامیه کل ماجرا را برهم می‌زنند، این جز بی‌تدبیری و بی‌کفایتی چیز دیگری ندارد! سامانه سمفا برای بعضی از بلیط‌ها اس‌ام‌اس برگشت نمی‌داد برای فیلم ما هم همین اتفاق افتاد و به دبیرخانه جشنواره هم گفته بودیم. اما این تصمیم جشنواره مثل خودکشی است. من این ماجرا را پیگیری می کنم و به واسطه حرمت سینما و حرمت رای مردم از هیچ یک از اینها نخواهم گذشت و تصمیم‌ام را برای ماندن در جشنواره خواهم گرفت.
تهیه کننده “ملاقات خصوصی” در پایان گفت: نزدیک به دو ساعت است که شماره آقای نقاش‌زاده(دبیر جشنواره فیلم فجر) را می‌گیرم و ایشان پاسخگو نیست. هر کسی ادعایی برای فیلم ما دارد باید اثبات کند. من با هیچکس از دوستان و همکاران مسئله‌ای ندارم اما قاعده را نباید به هم بزنید و اگر از آرا صیانت نشده، باید اثبات شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها