رییس نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران اعلام کرد فیلم های سینمایی برای داوران آکادمی جشن سینمای ایران ارسال شده است و آنها به صورت انفرادی فیلمها را میبینند.
به گزارش سینماسینما، هارون یشایایی رییس نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران با اشاره به آغاز روند دیدن فیلم ها توسط داوران آکادمی جشن سینمای ایران گفت: از مدتی پیش فیلم هایی که می توانند در داوری نوزدهمین جشن سینمای ایران شرکت کنند به صورت بسته هایی در اختیار داوران آکادمی قرار گرفته است تا به صورت انفرادی فیلم ها را تماشا کنند.
وی با اشاره به اینکه امکان نمایش تعداد زیادی فیلم برای داوران در یک زمان کوتاه امکان پذیر نیست، بیان کرد: البته فیلم هایی که در حال اکران هستند به صورت جمعی در خانه سینما برای داوران نمایش داده می شود.
این تهیه کننده سینما با بیان این مطلب که نزدیک به ۴۵۰ داور به صورت آکادمیک فیلم ها را تماشا می کنند، توضیح داد: این تعداد در دور دوم داوری فیلم ها افزایش پیدا می کند.
رییس نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران در پایان گفت: این نوع داوری برای اولین بار است که در جشن سینمای ایران صورت می گیرد و باید دید چه تجربه ای را رقم می زند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هارون یشایایی: مهرجویی خیلی اهل مدارا بود
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- نمایش نسخه اصلاح و مرمت شده «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی در موزه سینما
- گفتوگو با هارون یشایایی/ از دوستی با بیژن جزنی تا تهیهکنندگی سینما
- معرفی نامزدهای جشن سینمای ایران/ رکوردداری فیلمهای آبیار و سیدی
- «باشو غریبه کوچک» در راه آمریکا
- رونمایی از مستند «شهسوار» در پنجاهمین سالگرد درگذشت جهانپهلوان تختی
- بزرگداشت ۴ سینماگر در جشن بزرگ سینمای ایران
- اصغر نعیمی دبیر جشنواره نوشتار سینمای ایران شد
- گزارش تصویری نشست خبری نوزدهمین جشن خانه سینما
- از تغییرات تندیس جشن سینما تا کمک نکردن دولت برای جشن نوزدهم
- متن و حاشیه جشن منتقدان/ از اعتراض تند بازیگر پیشکسوت تا رکوردشکنی«رگ خواب»
- اختصاصی سینماسینما/ جزئیات نوزدهمین جشن سینما در گفتوگو با هارون یشایایی
- رئیس نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران معرفی شد
- نامزدهای هشتمین جشن فیلم مستند اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند