به گزارش سینماسینما، از صبح فردا (یکشنبه ۱۹ آذرماه ۹۶) یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت آغاز به کار خواهد کرد و در نخستین سانس ساعت ۹:۱۵ مستندهای «ماه، خورشید و تفنگدار» و «بنای یادبود» در سالن شماره پنج پردیس چارسو به نمایش درمیآیند.
«وه آنتیوک شاپور» سانس ۱۳:۴۵، «محیطبان و پلنگ» و«پریخوانی» سانس ۱۵:۳۰، «هویدا» در سانس ۱۷:۱۵، «اسماعیل به روایت هاجر» سانس ۱۹، «دیوارهای خاموش» و «عشق به سبک دیکتاتور» سانس ۲۰:۴۵، «تالاب جازموریان» و «بند آب، بند خاک» سانس ۲۲:۳۰ سالن شماره پنج را به خود اختصاص دادهاند.
در سالن شماره یک «آخرین شکارچیان یخ» ساعت ۹:۳۰، «هالیوود هیتلر» ساعت ۱۱:۱۵، «آرمان شهر جدید» ساعت ۱۴، «نقطه و شیر» و «نشان» ساعت ۱۵:۴۵، «میرزا جواد» و «زنانی با گوشواره های باروتی» ساعت ۱۷:۳۰، «بانو قدس ایران» ساعت ۱۹:۱۵، «ابوایست» ساعت ۲۱ ، «پدر پدربزرگ» و «رادیو کوبانی» ساعت ۲۲:۴۵ نمایش داده میشوند. نمایش بانو قدس ایران بعنوان برنامه افتتاحیه یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت درنظر گرفته شده است.
برنامه سایر نمایشهای جشنواره سینماحقیقت در روز نخست برپایی این رویداد نیز به این شرح است:
«بابایی» و «تک روز دهم» سانس ۱۰، «دوران افشاریه» و «عشق شمعدانیها» سانس ۱۱:۴۵، «من شیخ عبدالصاحب هستم» و «چند ملاقات با یک زن» سانس ۱۴:۳۰، «یکبار برای همیشه» و «محرم سسی» سانس ۱۶:۱۵، «بومرنگ» و «پسر حاج علی» سانس ۱۸، «گلدونه، مش رحیم، صغرا و دیگران» سانس ۱۹:۴۵ و «آقای دادستان» سانس ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس سینمایی چارسو اکران میشوند.
در سالن شماره چهار که مختص آثار مستند خارجی است، فیلمهای «بازی عاج» سانس ۹:۴۵، «به یاد میآورم» و «ساحلیها» سانس ۱۱:۳۰، «آن سوی دریا» سانس ۱۴:۱۵، «در انتظار خورشید» سانس ۱۶، «شهر خورشید» سانس ۱۷:۴۵، «یک روز در حلب» و «چشمانداز کاپلادا» سانس ۱۹:۳۰، «احساسی بزرگتر از عشق» سانس ۲۱:۱۵ و «برکسیتانیا» سانس ۲۳ روی پرده میروند.
«ارتش از یاد رفته» سانس ۱۶:۴۵، «هیوا» سانس ۱۹،«پیش از سی سالگی» و «معرف» سانس ۲۰:۴۵ در سالن شماره دو پردیس سینمایی چارسو اکران میشوند.
یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت تا شنبه شب هفته آینده (۲۵ آذرماه ۹۶) در هر پنج سالن پردیس سینمایی چارسو ادامه خواهد داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





