مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از صدور و ارسال بخشنامهای به کلیه مدارس شهر تهران خبر داد و گفت: در این بخشنامه مجوز تماشای فیلم محمد رسولالله(ص) اعلام و در کنار آن به کلیه مسئولان مدارس و انجمنهای اولیا و مربیان نیز، توصیه میشود از این ظرفیت تربیتی نهایت استفاده را ببرند.
مسعود ثقفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مجوزی برای تماشای فیلم محمد رسولالله(ص) برای دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش صادر شده است؟ اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین سه رکن در تربیت دانش آموزان نقش اساسی دارد. نخست نهاد رسمی و عمومی تربیت در کشور (وزارت آموزش و پرورش)، دوم خانواده و سوم سایر نهادهای اجتماعی است که شامل رسانهها و محصولات فرهنگی نیز میشود.
وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین این ارکان وظیفه تربیت دانش آموزان را در شش ساحت برعهده دارد که از جمله آنها ساحت تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان است. از نظر آموزش و پرورش فیلمی مانند محمد رسولالله (ص) دارای قابلیتهایی است که میتوانیم به عنوان یک فرصت تربیتی در ساحت تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان از آن بهره ببریم.
ثقفی افزود: تلاش میکنیم از این رهگذر دانش آموزانی با هویت ایرانی و اسلامی تربیت کنیم و به غایت سند که دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است برسیم.
به گفته وی، بر اساس تفاهمی که با سازندگان فیلم صورت گرفته تخفیفهای ویژهای برای دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد و به این علت که زمان فیلم طولانی است، در ساعات اکران این فیلم برای دانش آموزان وقفهای به عنوان استراحت در نظر گرفته خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روایت داریوش باباییان از انتخاب رادان تا تهیه کنندگی بابک زنجانی و بازگشت بهروز وثوقی
- ۲ فیلم ایرانی نامزد جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شدند
- بلیت فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص)۲۲ بهمن نیم بها است
- تحلیلی از فریدون صدیقی درباره حذف فیلم مجیدی از اسکار
- گفت و گو با بازیگر نقش کودکی پیامبر در فیلم «محمد رسولالله (ص)»: عینک استورارو را شکستم
- روایت فیس بوکی یک استاد دانشگاه از استقبال از فیلم محمد رسول الله در سوئد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





