مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از صدور و ارسال بخشنامهای به کلیه مدارس شهر تهران خبر داد و گفت: در این بخشنامه مجوز تماشای فیلم محمد رسولالله(ص) اعلام و در کنار آن به کلیه مسئولان مدارس و انجمنهای اولیا و مربیان نیز، توصیه میشود از این ظرفیت تربیتی نهایت استفاده را ببرند.
مسعود ثقفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مجوزی برای تماشای فیلم محمد رسولالله(ص) برای دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش صادر شده است؟ اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین سه رکن در تربیت دانش آموزان نقش اساسی دارد. نخست نهاد رسمی و عمومی تربیت در کشور (وزارت آموزش و پرورش)، دوم خانواده و سوم سایر نهادهای اجتماعی است که شامل رسانهها و محصولات فرهنگی نیز میشود.
وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین این ارکان وظیفه تربیت دانش آموزان را در شش ساحت برعهده دارد که از جمله آنها ساحت تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان است. از نظر آموزش و پرورش فیلمی مانند محمد رسولالله (ص) دارای قابلیتهایی است که میتوانیم به عنوان یک فرصت تربیتی در ساحت تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان از آن بهره ببریم.
ثقفی افزود: تلاش میکنیم از این رهگذر دانش آموزانی با هویت ایرانی و اسلامی تربیت کنیم و به غایت سند که دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است برسیم.
به گفته وی، بر اساس تفاهمی که با سازندگان فیلم صورت گرفته تخفیفهای ویژهای برای دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد و به این علت که زمان فیلم طولانی است، در ساعات اکران این فیلم برای دانش آموزان وقفهای به عنوان استراحت در نظر گرفته خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روایت داریوش باباییان از انتخاب رادان تا تهیه کنندگی بابک زنجانی و بازگشت بهروز وثوقی
- ۲ فیلم ایرانی نامزد جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شدند
- بلیت فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص)۲۲ بهمن نیم بها است
- تحلیلی از فریدون صدیقی درباره حذف فیلم مجیدی از اسکار
- گفت و گو با بازیگر نقش کودکی پیامبر در فیلم «محمد رسولالله (ص)»: عینک استورارو را شکستم
- روایت فیس بوکی یک استاد دانشگاه از استقبال از فیلم محمد رسول الله در سوئد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





