مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی در شرایط سختی هستیم ولی چون به عقل و آگاهی انسان باور دارم، بنبست وجود ندارد. سختی نباید موجب توقف کارها شود و در این شرایط میتوان کارهای بزرگ انجام داد.
به گزارش سینماسینما آیین تکریم سعید اسدی مدیر سابق تئاترشهر و معارفه ابراهیم گلهدارزاده سرپرست جدید این مجموعه روز دوشنبه (۲۴ شهریور) با حضور قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی و تعدادی از مدیران بخشهای مختلف اداره کل هنرهای نمایشی در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد.
سختیها و شیرینیهای مدیریت مهمترین مجموعه تئاتری کشور
سعید اسدی در این مراسم گفت: باعث افتخارم بود که در این مدت مدیر مجموعهای باشم که هدفش تعالی فرهنگ و هنر است. از وقتی که حسب ضرورتهایی، مدیریت مجموعه تئاترشهر را پذیرفتم می دانستم کار در این مجموعه بسیار سخت است. به ابراهیم گلهدارزاده بابت حضورش در مجموعه تئاترشهر تبریک می گویم.
وی ضمن قدرانی از شهرام کرمی مدیر پیشین و قادرآشنا مدیر فعلی اداره کل هنرهای نمایشی در همراهی با مدیریت مجموعه تئاترشهر توضیح داد: از بدو حضورم در مجموعه تئاترشهر با بحرانهای زیادی مواجه شدیم که تعدادی از آنها گریبان من را هم گرفت. اما می دانستم مدیریت در این مجموعه متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور کار ساده ای نباشد.
اسدی یادآور شد: در همین شرایط اصلاحاتی انجام شد که از آن جمله می توان به بهبود و ارتقای سیستم ماشینری تالار اصلی و ترمیم و رفع اشکالات عمرانی مجموعه اشاره کرد. در حالیکه درباره نحوه خدمت رسانی به هنرمندان و تماشاگران عزیز تئاتر نیز اقداماتی صورت گرفته که در آینده ای نزدیک ثمره های آن را خواهید دید.
تئاترشهر باید به بزرگترین کمپانی تئاتر دولتی کشور بدل شود
ما در این مدت نهایت تلاش خود را انجام دادیم تا نسلهای متفاوتی از هنرمندان تئاتر در تالارهای مختلف این مجموعه آثارشان را به صحنه ببرند. به هر ترتیب شرایط تولید تئاتر در ایران شرایط خاصی است و با در نظر گرفتن این شرایط خاص، در قالب یک چشم انداز، سندی را آماده کردیم که آن را تحویل مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی میدهم؛ زیرا معتقدم تئاتر شهر باید به بزرگترین کمپانی دولتی تئاتر ایران تبدیل و از «سالن داری» به «تولید» نزدیک شود.
وی افزود: شاید این سند چشم انداز به همت دوستان اداره کل هنرهای نمایشی این امکان را به تئاتر شهر بدهد تا مجموعه به عنوان محور تولید تئاتر حرفه ای ایران قد علم کند. اگر تئاتر دولتی بر مبنای یک ایده درست و برنامه ریزی شده حرکت کند، تئاتر خصوصی هم به وجود می آید.
تئاترشهر، قلب هنر نمایش ایران است
ابراهیم گلهدارزاده نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقدیر از اعتماد آقایان حسینی معاون امور هنری و آشنا مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سپردن این مهم به وی گفت: قطعا ساختمان مجموعه تئاترشهر برای همه اهالی تئاتر ساختمانی تمثیلی است. مدتی پیش که اصلا بحثی درباره حضورم در مجموعه تئاترشهر نبود، به عده ای از دوستان میگفتم اگر قرار باشد در روزهای کرونایی همه بخش های تئاتر ایران تعطیل شود، حداقل مجموعه تئاتر شهر را تعطیل نکنند. زیرا بر این باور بوده و هستم این مجموعه در مرکز شهر، قلب تئاتر ایران است که اگر زنده باشد و نفس اهالی تئاتر در آن بدمد احساس خوبی به همه تئاتر ایران منتقل می شود.
وی با اشاره به برخی ویژگی های تئاتر شهر گفت: مجموعه تئاتر شهر دارای مرکز اسناد ارزشمندی است که باید کتابخانه و مرکز اسناد آن تبدیل به یک مرکز فرهنگی ارزشمند در کشور شود. اینجا متعلق به همه مردم ایران است که دوست دارند در آن شاهد اجرای آثاری از هنرمندان نسل جوان تا بزرگان عرصه تئاتر باشند.
عیار مدیران در دوران سخت نمایان میشود
قادر آشنا نیز در بخش پایانی این مراسم ضمن تاکید بر ماندگاری فعالیتهای فرهنگی هنری در تاریخ توضیح داد: به طورحتم دکتر اسدی یکی از هنرمندان ماندگار تئاتر کشورمان است که در سالهای اخیر خدمات ارزشمندی را در تمام عرصههای مدیریت تئاتر انجام داده است. گرچه دوست داشتم که سعید اسدی تا پایان این دوره همراه ما باشد ولی توفیق نشد.
وی افزود: تعصب و همیت او به آب و خاک کشورش بزرگترین خصیصه ای است که می توانم درباره سعید اسدی بگویم. او در کنار همه این موارد همیشه استاد خوبی بوده که هرجا از سعید اسدی نام می بریم از او به نیکی یاد می شود. اینها را گفتم چون خیلی ها تلاش می کنند تا همواره اسمشان ساری و جاری در زبان ها باشد و در نهایت هم موفق نمی شوند.
مدیرکل هنرهای نمایشی درباره حضور ابراهیم گلهدارزاده در سمت مدیریت جدید مجموعه تئاترشهر نیز توضیح داد: طی ماه های گذشته به دلیل ماجرای شیوع ویروس کرونا همه دستگاههای دولتی با مشکلات مالی متعددی روبه رو هستند. بنابراین همین که آقای گلهدارزاده پذیرفت با این شرایط در سمت مدیریت مجموعه تئاترشهر فعالیت کند جای قدردانی دارد. از نظر من در این شرایط است که اتفاقا می توانیم آبدیده شویم و در کنار هم برای رونق تئاتر ایران تلاش کنیم.
وی ادامه داد: بحران کرونا در تمام جهان وجود دارد. پس باید بکوشیم با درایت و همت شرایط را مدیریت کرده و کارها را به نتیجه برسانیم. شرایطی که مجموعه تئاترشهر نیز از این قاعده مستثنا نیست و این همت را د ر ابراهیم گلهدارزاده سراغ دارم.
نیروهای توانمند تئاتر را جایی دیگر نمیتوان جست
آشنا خاطرنشان کرد: همیشه به همکارانم گفتهام در مجموعه ای که به عنوان مدیر در آنجا حضور پیدا می کنید، ایمان داشته باشید و بدون تغییرات با همان ظرفیت موثری که در آن مجموعه وجود دارد کارها را پیش ببرید مگر اینکه اتفاق نادری در این زمینه بیفتد. همگی ما امروز در شرایط سختی هستیم ولی چون باور دارم انسان عقل و آگاهی دارد راه بنبست وجود ندارد. وقتی از سختی حرف می زنیم نباید سختی موجب توقف در کارهایمان شود. اتفاقا در این شرایط سخت است که می توان کارهای بزرگ انجام داد و از آنها بهره برداری کرد.
در همین چارچوب حوزه تئاتر دارای نیروهای توانمندی است که واقعا نظیر آن را در مجموع های دیگر نمیتوان یافت. قاطعانه میگویم جمعی که امروز همراه تئاتر است انسان هایی متخصص با همت بلندی هستند که به نحو احسن می توانیم از حضورشان استفاده کرده و در جهت تعالی تئاتر حتی در شرایط این ماه ها گام برداریم.
در پایان مراسم نیز پس قرائت و اهدای حکم سرپرستی ابراهیم گلهدارزاده، لوح قدردانی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی و یک هدیه از سوی کارکنان مجموعه تئاتر شهر به سعید اسدی اهدا شد.
حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند مشاور مدیر کل هنرهای نمایشی، سیدحید فخرموسوی مدیر شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایش، پیمان شریعتی معاون اداره کل هنرهای نمایشی، جلال تجنگی معاون هماهنگی و برنامهریزی اداره کل هنرهای نمایشی، سیدمجید پرویز مشاور مدیر کل هنرهای نمایشی، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج، اتابک نادری کارشناس ارشد اداره کل هنرهای نمایشی، مهرداد کوروشنیا مدیر تئاتر محراب، مژگان وکیلی مدیر امور بینالملل اداره کل هنرهای نمایشی، مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه جشنوارهها اداره کل هنرهای نمایشی، لیلا مینایی مدیر امور اداری اداره کل هنرهای نمایشی و حسن جودکی معاون اجرایی تئاتر شهر، جمعی از مدیران حوزه هنرهای نمایشی حاضر در این مراسم بودند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از ۶ سال؛ عباس غفاری با «روال عادی» به تئاتر شهر میآید
- کوروش سلیمانی هدایت مجموعه تئاتر شهر را به عهده گرفت
- اولین اجرای «آداب شکار روباه» رایگان روی صحنه میرود
- «آداب شکار روباه» به تهیه کنندگی سجاد افشاریان روی صحنه میرود
- فرهاد آییش «ونگوگ» میشود
- خبرهایی از «جزیره آزاد» و «ذرات آشوب»
- با حکم معاون هنری؛ سرپرستان اداره کل هنرهای نمایشی و تئاترشهر منصوب شدند
- معرفی داوران بخش نمایشنامه نویسی چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- جشن «مهر سینمای ایران»؛ رویدادی برای تبدیل شدن به گفتمان
- برگزاری سومین جشن «مهر سینمای ایران» ۲۱ شهریور تا ۱۲ مهر
- «چاپلین» روی صحنه سالن اصلی تئاترشهر میرود
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- چهار بازیگر به «گالیله» پیوستند
- ماجرای بازیگری که در انتظار نوید محمدزاده بود؛ «من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





