با پایان تدوین فیلم سینمایى “اتاق تاریک” به تهیه کنندگى و کارگردانى روح الله حجازى، این فیلم فرم حضور در سى و ششمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد تا نخستین نمایشش در جشنواره امسال باشد.
به گزارش سینماسینما، در حال حاضر مراحل صداگذارى ، ساخت موسیقى و ویژوال افکت فیلم به طور همزمان در حال انجام است تا نسخه اى از “اتاق تاریک” در موعد مقرر به دفتر جشنواره فجر ارسال شود.
“اتاق تاریک” پنجمین ساخته حجازى پس از فیلم هاى “درمیان ابرها”، “زندگى خصوصى آقا و خانم میم”، “زندگى مشترک آقاى محمودى و بانو” و “مرگ ماهى است.
حضور حجازى در دوره هاى مختلف فجر همواره با حواشى و اتفاقاتى همراه بوده است. “در میان ابرها” نخستین ساخته او در بیست و ششمین جشنواره فجر سیمرغ بهترین فیلم اول را دریافت کرد اما دو فیلم بعدى اش “زندگى خصوصى آقا و خانوم میم” و “زندگى مشترک آقاى محمودى و بانو” هردو به دلیل ممیزى از جشنواره فجر کنار گذاشته شدند و “زندگى مشترک …” بعد از دو سال توقیف و به دلیل حضور در جشنواره هاى خارجى فقط چند نمایش محدود در بخش خارج از مسابقه جشنواره داشت.
حجازى سه سال بعد از آخرین ساخته اش “مرگ ماهى” امسال با “اتاق تاریک” که تجربه اى متفاوت با سایر ساخته هایش محسوب مى شود به جشنواره فجر مى آید.
ساره بیات، ساعد سهیلى، محمد امامى، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایى، رضا احمدى با معرفى بازیگر خردسال؛ سید علیرضا میرسالارى بازیگران “اتاق تاریک” هستند.
در خلاصه داستان فیلم “اتاق تاریک” آمده است: فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می دهد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایزی که سینمای ایران از جشنواره فیلمهای آسیایی بارسلون گرفت
- پسرها فریاد نمی زنند!/ نگاهی به فیلم «اتاق تاریک»
- “اتاق تاریک” در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد میشود
- زمانی که اتاق تاریک، روشن می شود؟/نگاهی به فیلم اتاق تاریک
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- «اتاق تاریک» روی پرده میرود/ تازهترین مصوبات شورای صنفی نمایش
- «اتاق تاریک» بهترین فیلم جشنواره هانوی شد
- روحالله حجازی روی فرش قرمز جشنواره هانوی/ آغاز اکران «اتاق تاریک» از نیمه آذر
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





