حجتالله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی و امیرحسین علمالهدی مدیر گروه هنر و تجربه به سخنان ضیاءالدین دری درباره توقف نمایش «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری واکنش نشان دادند.
به گزارش سینماسینما٬ در روزهای گذشته نقل قولی از دری عضو سابق شورای پروانه نمایش با این مضمون منتشر شد که ایوبی با این دلیل که فرزندش بعد از تماشای «خانه پدری» حسی ناخوشایند داشته٬ مانع اکران فیلم عیاری شده است.
روایت ایوبی
برای پی بردن به صحت و سقم این سخنان با ایوبی تماس گرفتیم و پاسخ ایوبی به این موضوع چنین بود: «معلوم است که این حرف صحت ندارد. فکر میکنم این موضوع و پاسخ این سوال آنقدر واضح است که نیاز به توضیح دیگری ندارد.»
آنچه موجب میشود ایوبی تاکید کند این موضوع آنقدر واضح است که نیاز به توضحی مفصل ندارد٬ اتفاقاتی است که در جریان اکران «خانه پدری» رخ داد. این فیلم در نوبتهای محدودی امکان نمایش در گروه هنر و تجربه به دست آورد. بعد از نمایش محدود فیلم واکنشها و فضایی که اطراف آن به وجود آمد٬ منجر به صدور دستوری از مراجعی بالاتر از سازمان سینمایی شد که در نتیجه آن فیلم از پرده پایین کشیده شد. بعد از این اتفاق بود که ایوبی از عیاری به دلیل شرایطی که برای نمایش فیلمش به وجود آمد٬ در جایگاه رئیس سازمان سینمایی عذرخواهی کرد و این عذرخواهی ایوبی تشکر عیاری را به همراه داشت.
در پایان سال ۱۳۹۴ جایزه اخلاق از سوی سازمان سینمایی به عیاری اهدا شد.
روایت علمالهدی
امیرحسین علمالهدی، در پاسخ به این سوال که آیا ادعای ضیاءالدین دری درباره پروانه نمایش «خانه پدری» صحت دارد یا نه٬ گفت: «به نظرم خود آقای ایوبی بهتر از هر کسی میتوانند به این ادعا پاسخ دهند، اما مسئلهای که برای این فیلم اتفاق افتاد این بود که شورای پروانه نمایش در سال ۹۴، پروانه نمایش این فیلم را اختصاصی برای هنر و تجربه و با محدودیت سنی زیر ۱۶ سال صادر کرد.»
علمالهدی در ادامه افزود: «آقای دری عضور شورای پروانه نمایش بودند و صحت و سقم این قضیه را باید خود آقای ایوبی بگویند٬ ولی میدانم که سال ۹۴ شورای پروانه نمایش، پروانه این فیلم را برای نمایش در سینماهای هنر و تجربه صادر کردند.»
او در پایان نیز تاکید کرد: «با شناختی که من از دکتر ایوبی دارم این بحث برای خود من پذیرفتنی نیست.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





