گیتی قاسمی میگوید فیلم “ویلاییها” یادآور خاطرات کودکی او بود، زمانی که پدرش در جنگ اسیر شد و مادرش در شرایط سختی زندگی میکرد.
به گزارش سینماسینما، گیتی قاسمی بازیگر فیلمهای “ویلاییها” به کارگردانی منیر قیدی و “سد معبر” به کارگردانی محسن قرایی که برای هر دو فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود، در گفتوگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در دو اثر سینمایی، گفت: من خودم زمان جنگ و دوران کودکیم را در همین لوکیشنی زندگی کردم که فیلم “ویلاییها” در آن ساخته شد و خیلی عجیب بود که بعد از ۲۰ سال با این فیلم به دزفول بازگشتم.
وی ادامه داد: “ویلاییها” یادآور خاطرات کودکی من بود، زمانی که پدرم در جنگ اسیر شد و مادرم در شرایط سختی زندگی میکرد. من فکر میکنم این فیلم یک ادای دین است به همه کسانی که در پشت جبهه برای مردم و رزمندگان زحمت کشیدند و هیچوقت دیده نشدند. به همین دلیل هم به همت خانم قیدی برای ساخت این فیلم تبریک میگویم.
این بازیگر افزود: من چون خودم در آن زمان زندگی کردم خیلی بهتر توانستم با این نقش ارتباط برقرار کنم، چرا که در زمان جنگ با این که من بچه بودم ولی امثال خانم پهلوانی و زنان این فیلم را در همسایگی خودمان دیدم و به خاطر همین خیلی برایم راحت و قابل دسترسی بود. تنها سعی کردم با راهنمایی کارگردان آن چیزی را که مدنظر داشت با توجه به آنچه فیلمنامه به من اجازه میداد با دل و جان بازی کنم. همیشه و برای همه نقشها حتی اگر نقش کوتاهی باشد با جان و دل مایه میگذارم که آن نقش خوب و درست دیده شود. در این فیلم هم به همین شکل بود و با چاشنی یکسری ریزهکاریها نقشی را که در فیلمنامه خیلی پررنگ نبود و فقط در حد زن یکی از رزمندگان دیده میشد صادقانه بازی کردم و خوشحالم که این نقش هرچند کوتاه دیده شد.
قاسمی درباره حضور در “سد معبر” نیز بیان کرد: همیشه از محسن قرایی به عنوان یک کارگردان خلاق و شریف یاد کردم و خوشحالم که چنین آدمی در سینمای ایران کار میکند و خوشحالتر میشدم که کار او دیده میشد و نامش جزو کاندیدها دیده میشد، چرا که او ریتم را خیلی خوب میشناسد و این در سینمای ما مهم است. برای بازیگرها آرزو میکنم که بتوانند روزی با محسن قرایی کارگردان این فیلم کار کنند. معتقدم او هنوز ۳۰ درصد از قابلیتهایش را نتوانسته به نمایش بگذارد.
وی اظهار کرد: معمولاً کارگردانهای فیلم اولی دست بازیگر را باز میگذارند و از خلاقیت بازیگر به نفع خود استفاده میکنند و این خیلی خوب است، اما محسن قرایی با این که فیلم دومش بود، باز هم دست من را برای بازی کامل باز گذاشت، ضمن این که متن سعید روستایی به قدری کامل و مشخص بود که مسیر بازی من را مشخص میکرد و نیاز نبود که من کار خاصی انجام دهم و تنها باید با منطق آن زن کار را پیش میبردم و بازی میکردم. جا دارد همین جا از حامد بهداد و نادر فلاح تشکر کنم، چرا که در همان مدت کوتاه بسیار به من کمک کردند، تا نقشم درست و به جا درآید و خوشحالم که این نقش نیز از دید داوران دور نماند.
قاسمی در خاتمه درباره سایر فعالیتهای خود گفت: به زودی به جزیره هرمز میروم تا در یک فیلم سینمایی ایفای نقش کنم. از سوی دیگر فروردین و اردیبهشتماه ۹۶ نمایش “آبی مایل به صورتی” را به کارگردانی ساناز بیان، در تماشاخانه پالیز به صحنه میبریم و سال جدید را با حضور در یک نمایش آغاز خواهم کرد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آغاز پخش فصل سوم سریال «زیرخاکی» از امشب + عکس
- گیتی قاسمی به «اتاق عروس» پیوست
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- گیتی قاسمی بازیگر تازه «زیرخاکی»
- از «امکان مینا» و «ماجرای نیمروز» تا «به رنگ ارغوان» و «ویلاییها»؛ فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- «سینماسینماست»/ درباره گیتى قاسمى بازیگر فیلم «مترى شیش و نیم»؛ خاک صحنه
- نامزدهای جایزه آکادمی سینماسینما اعلام شدند
- حضور چشمگیر سینمای ایران در بنگلور هند
- درنگی بر دیالوگگویی در «سد معبر»/ پُرمشغلههای خوشصحبت
- «سد معبر»ی قابل خدشه!
- فروش کجدار و مریز فیلمهای سینمایی در آستانه جشنواره فجر
- نگاهی به فیلم «سد معبر» / قاسم درونمان را پیدا کنیم!
- نگاهی به سد معبر/ طعم گسِ قضاوت
- میخواستم «مقصد» بیضایی را بسازم اما شفاها گفتند این پروژه را کنار بگذار
- اکران مردمی «سد معبر» با حضور بازیگران فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد