بسته بندی، نحوه پخش و قیمت گذاری سه ویژه گی تعین کننده کالا برای دستیابی به رونق یا کسادی در بازار است. اگر صدفیلم جدید و موجود سینمای ایران سرجمع کالایی فرهنگی باشد که قرار است از طریق وی او دی به بازار نمایش خانگی عرضه شود در آن صورت در درجه اول به یک بسته بندی مناسب نیاز دارد. مثلا تیزرها و آنونس هایی کوتاه و بلند که پلان هایی از همه این صد فیلم در ان ها دیده شود. طراحی تبلیغات محیطی گسترده برای بیلبوردها و پل ها در تهران و مراکز استان وهمه شهرهای کوچک و بزرگ کشور. بمباران تبلیغاتی بسته بندی کلی و هریک از صد فیلم در همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی داخلی و همچنین در انواع رسانه های موجود در شبکه های مجازی. مصاحبه با صدها فیلمساز و هنرپیشه و عوامل تولید فیلم ها و استفاده از فیلم های پشت صحنه و …ومقدماتی تر از همه انتخاب عنوان و شعار مناسب مثلا :«گنج سینمای ایران در وی او دی ملی» و… با فراهم شدن اینگونه مصالح در مرحله اول نوبت به مرحله پخش می رسد که بایدمحتوی تبلیغاتی اماده شده در یک زمان مناسب و به تدریج و با یک سناریوی سنجیده وارد فضای دیداری شنیداری کشور شود و مثلا در یک روز معین با تبلیغات محیطی روی پل ها وبیلبوردهای سراسری اغاز شود و با تیزرها و آنونس ها و مصاحبه ها در شبکه های مجازی و کانال های رادیویی و تلویزیونی ادامه پیدا کند و زمینه را برای ورود «گنج سینمای ایران در وی او دی ملی» آماده کند و فیلم ها را در بسته بندی های چند فیلمی و با اینترنت پرسرعت و کم هزینه به دسترس آحاد ملت برساند.
در مرحله بعد پیداست که با اینگونه معرفی و تبلیغ فراگیر و اثر گذار ده ها میلیون مخاطب در سراسر کشور آماده استفاده از این پکیج بی نظیر می شوند . قیمت گذاری ارزان در این مرحله می تواند استفاده و استقبال وسیع تر مخاطب را تضمین کند. افزایش وسیع مخاطب پیداست که بر قیمت اثر می گذارد و می تواند افزایش قیمت در آینده را ممکن کند.
بی گدار نباید به آب زد. اینگونه که مسولان می گویند بسته بودن سالن های سینما شاید ماه های متوالی ادامه داشته باشد و باز شدن آن ها نیز تا بازگشت به روزهای عادی زمان می برد بنابراین اجرای پروژه وی او دی ملی و عرضه صد فیلم تازه سینمای ایران به ملت اگرچه سرعت بالا اما برنامه ریزی و هماهنگی و اجرای سنجیده می خواهد.
خط شکنی و ورود بی مهابای فیلم سینمایی «خروج » به شبکه موجود نمایش خانگی مبارک باشد و انشاءالله که جان سالم به در ببرد اما برای اجرای کلی این پروژه بهتر است با اتحاد صنفی و برنامه ریزی جلو برویم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت علیرضا داودنژاد خطاب به اصغر فرهادی: بیهوده گوییهای حاشیهای را به دل مگیر
- بازار دیجیتال و مدیرانی که در سازوکارهای مدیریتی دهه شصت طلسم شدهاند/ یادداشتی از علیرضا داودنژاد
- علیرضا داود نژاد : از قهرمان تیغ نسازید/موسسه رسانه های تصویری را احیا کنید
- روایت داودنژاد از حسین ملکی/ انصافا خوب از پس فیلمبرداری فیلم «نیاز» برآمد
- گفتوگوی سینماسینما با داودنژاد: ترامپ صحنه و تماشاچی را میشناسد
- معرکه گیر می آید/تحلیل متفاوت علیرضا داود نژاد درباره ترامپ
- اخراجیها/ نگاهی به فیلم «خروج»
- بیحاصل!/ نگاهی به فیلم «خروج»
- جدیدترین خبرها از شبکه نمایش خانگی/ عرضه «خروج» و «سونامی»
- در باب بیکاری کارگردانها/طعنه و کنایه داودنژاد به ماجرای جدال در کانون کارگردانان
- مهدی یزدانی: اکران آنلاین رقیب اکران سینمایی نیست/ پلتفرمها مکمل سینماها هستند
- پس از اکران آنلاین و سینماماشین، «خروج» در سینماها روی پرده میرود
- طراحی و نگارش فیلمنامه سریال «متل قو» توسط علیرضا داودنژاد
- «خروج» و «طلا» در اکران آنلاین چقدر فروختند؟
- خروج از مدیوم سینما/ نگاهی به فیلم «خروج»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
آخرین ها
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود