اصغر سمسارزاده ؛ بازیگر پیشکسوت سینما، در گفتگویی با “سپیده آماده” از همبازی شدن با محمود دولت آبادی در تئاتر، حضور در مراد برقی، همسفر و ممل امریکایی و نداشتن حقوق بازنشستگی پس از ۶۰ سال بازیگری گفت.
به گزارش سینماسینما ؛ سمسارزاده در خصوص فروش فیلم های همسفر و ممل امریکایی به “سپیده آماده” گفت: ماجرای عشق بهروز وثوقی و گوگوش باعث شد که مردم اقبال بیشتری به فیلم هایی که با بازی این دو نفر ساخته میشد نشان دهند.
با محمود دولت آبادی در تئاتر نگاهی از پل همبازی بودم
اصغر سمسارزاده با اشاره به فعالیت در عرصه تئاتر اظهار کرد: افتخار من بازی در نمایشنامه هایی بود که به قلم غلامحسین ساعدی نوشته شده بود. وی ادامه داد: من در نمایش نگاهی از پل نوشته آرتور میلر و به کارگردانی پرویز بهرام با محمود دولت آبادی همبازی بوده ام و این دومین افتخار من در عرصه بازیگری تئاتر است.
حضور فروزان، ضامن فروش فیلم ها بود
بازیگر فیلم امشب دختری میمیرد در خصوص آغاز سینما با این فیلم تاکید کرد: افتخار من این بود که در کنار زنی بازی کردم که آرتیست بزرگ سینمای ایران در آن روزها بود؛ سرکار خانم فروزان، آنروزها خانم فروزان، معیار فروش فیلمها محسوب می شد.
سر فیلم آقای هالو ۵ هزار تومان دستمزد گرفتم، وقتی اپارتمان ۳هزار تومان بود!
بازیگر فیلم آقای هالو در خصوص همکاری با داریوش مهرجویی گفت: من حاضر بودم از جلوی دوربین داریوش مهرجویی رد بشوم و او نقشی در فیلم آقای هالو به من داد، من در این فیلم برای فقط یک روز فیلمبرداری ۵ هزار تومان دستمزد گرفتم این در حالی بود که در آن روزها قیمت خرید یک آپارتمان متوسط ۳ هزار تومان بود.
ممل آمریکایی با بازی بهروز و گوگوش ماندگار شد
وی در خصوص فیلم ممل آمریکایی گفت: فیلم ممل آمریکایی به دلیل بازی خوب بهروز وثوقی و خانم گوگوش و نادره در خاطر مردم ماندگار شد.
تا دو قرن دیگر بازیگری مانند بهروز در سینما متولد نمی شود
سمسارزاده در خصوص بازی در فیلم همسفر تاکید کرد: یکی از ماندگارترین خاطرات من حضور در این فیلم و همبازی شدن با سلطان سینمای ایران از ابتدا تا به امروز بهروز وثوقی است که من فکر نمیکنم تا دو قرن آینده هم بازیگری مانند او به عرصه سینما را پیدا کند و همچنین همکاری با خانم گوگوش و خانم نادره.
بهروز می گفت من اگر سر فیلمبرداری نباشم، به فیلم آب می بندند
سمسارزاده در خصوص خاطرات پشت صحنه فیلم همسفر ادامه داد: بهروز وثوقی روزهایی که فیلمبرداری نداشت هم بر سر صحنه حضور پیدا میکرد و میگفت اگر من نباشم به فیلم آب می بندند.
بعد ۶۲ سال کار، ۱۹۵ هزار تومان حقوق بازنشستگیم از خانه سینما است
وی در خصوص حقوق بازنشستگی اش از خانه سینما گفت: حقوق من پس از ۶۲ سال حضور و فعالیت در عرصه بازیگری ۱۹۵ هزار تومان است، چون می گویند از میان این ۶۲ سالی که من در عرصه بازیگری فعال بودم فقط ده ساله اش را بیمه خانه سینما پذیرفته است، آیا هیچ کسی نیست که بتواند بیمه و حقوق بازنشستگی من را درست کند؟!
پس از انقلاب ده سال بیکار بودم
بازیگر فیلم چپ دست ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب بسیاری از بازیگران از کشور رفتند، اما من دلیلی برای رفتن ندیدم و به همین دلیل ماندن ده سال ابتدایی انقلاب را در شمال می گذراندنم تا این که به دعوت آقای منتظری به عرصه تئاتر بازگشتم و اجرایی را در بولینگ به روی صحنه بردم.
دست راست و چپ نمیشناسندو به ما میگویند فیلمفارسی
بازیگر فیلم خوابم میاد در خصوص همکاری با رضا عطاران تصریح کرد: رضا عطاران در سینمای کمدی ما حرف اول و آخر را میزند. وی در خصوص لقب فیلمفارسی نهادن بر فیلم های قبل از انقلاب خاطر نشان کرد: کسانی که دست راست و چپش را نمی شناسند به سینمای قبل از انقلاب می گوید فیلم فارسی، در حالی که این فقط به دلیل زبان فارسی این لقب بر فیلمها اطلاق شد.
گفتنی است اصغر سمسارزاده، بازیگری را در سالهای دهه چهل و با بازی در نمایش نامه های غلامحسین ساعدی آغاز کرد و با فیلم سینمایی آقای هالو به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۴۹ به شهرت رسید. سمسارزاده در سال ۵۲ در مجموعه پر طرفدار آن روزهای تلویزیون حضور پیدا کرد و اصغر ترقه که نام کاراکتر او در این سریال بود پس از گذشت دهه ها هنوز هم در خاطر مردم باقی مانده است.
از جمله فیلم های سینمایی که با حضور وی بر پرده سینماها جای گرفت می توان به همسفر، ممل امریکایی، مراد برقی و هفت دخترون، آب و دلقک اشاره کرد.
سمسارزاده هم مانند بسیار دیگری از بازیگران، پس از انقلاب کم کار شد، اما با
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- رونمایی از کتاب «یعقوب لیث» اثر مسعود جعفری جوزانی در نمایشگاه کتاب تهران
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- «افعی تهران» از حاشیه جدیدش هم گذر میکند؟
- افتتاح پروژههای ارتباطی همراه اول با دستور رییسجمهور/ سایتهای ۵G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد
- «پیانو» به اتریش میرود
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- نگاهی به نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت؟؛خشم و هیاهو
- رسولاف از ایران رفت
- اعتراض در مقابل مرکز ملی سینمای فرانسه/ جنبش می تو و جشنواره کن ۲۰۲۴
- ماهرشالا علی و تام هاردی در فیلم «خاموشی ۷۷» همبازی میشوند
- «امتزاج» در بخش رقابتی جشنواره پونای هند
- برگزاری سیودومین کنفرانس بینالمللی برق با مشارکت همراه اول
- بزرگداشت ایرج راد برگزار میشود
- جزئیات افتتاحیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اعلام آمادگی عمارت نوفل لوشاتو برای میزبانی از جشنواره تئاتر دانشگاهی
- برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- سریال «آمرلی» برنده هلال طلایی در عراق شد
- زنان در جشنواره کن ۲۰۲۴/ حضور پررنگ در هیات داوران، کم تعداد در میان فیلمسازان
- نظر وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسولاف
- برگزاری نخستین جشنواره فناورانه روابطعمومی کشور با حمایت همراه اول
- وعده سیمافیلم؛ آغاز تولید همین امسال/ عصای پرماجرای موسی بالاخره اژدها میشود؟
- هوتن شکیبا: دوست داشتم به جای همایون ارشادی در «طعم گیلاس» باشم
- تمجید هانکه از سینمای بیهمتای کیارستمی
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- فوت چهره بزرگ سینمای مستقل/ راجر کورمن درگذشت
- عروسک باید حرف جامعه را بزند/ وقتی هادی حجازیفر به جای محمد بحرانی عروسک ساخت!
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نمایش نسخه مرمت شده «فردوسی» در موزه سینما