مسعود اطیابی معتقد است بهترین سکانسهای فیلم سینمایی «دینامیت» که اتفاقاً سکانسهای خوب و مثبت این فیلم بودند و در آنها توصیه به صبر، حق و اعتدال میشد و هر چه پیام درست اجتماعی داشت، از فیلم درآوردند.
به گزارش سینماسینما ،مسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» که این روزها در سینماها در حال اکران است، درباره اکران این فیلم در شرایطی که سینماها مثل قبل شلوغ نیست، گفت: «اساسا نمیتوانیم از این اکران راضی باشیم چون دوست داشتیم «دینامیت» همان سه سال پیش و در شرایط عادی اکران شود و سالنهای سینما تجربه شلوغی اجتماعی را داشته باشد و مردم با ازدحام کنار هم فیلم را ببینند. البته این ایدهآل ما بود و شرایط نگذاشت به آن برسیم.»
او بیان کرد: «در شرایط محدودیتهای کرونایی هم ما خواستیم به کمک سینمادارها بیاییم و ترجیح دادیم فیلم در این شرایط اکران شود.»
اطیابی با انتقاد از سانسور برخی سکانسهای فیلمش، گفت: «بهترین سکانسهای فیلم من را سانسور کردند! این سکانسها، اتفاقاً سکانسهای خوب و مثبت فیلم بودند که در آنها توصیه به صبر، حق و اعتدال میشد. در واقع هر چه پیام درست اجتماعی در «دینامیت» بود از فیلم من درآوردند! حال این موضوع جدای از به تاخیر انداختن ۳ ساله اکران فیلمم است که به بهانههای مختلفی از ما گرفتند؛ این در حالی بود که ۳ سال پیش میتوانستم با درآمد آن فیلم کاری انجام دهم اما الان کاری از پیش نمی برم.»
وی در پاسخ به اینکه انتظارش از نهادها برای کمک به سینما و همچنین دولت جدید چیست، توضیح داد: «انتظاری که از دولت جدید میرود این است که تعداد مدیران در همه ارگانها و سازمانها را به یک سوم کاهش دهد، چراکه کار این تعداد مدیر و پرسنل را تعداد کمتری هم میتوانند انجام دهند، ضمن اینکه هر چه تعداد مدیران و افراد کمتر باشد، هزینههای برق و انرژی هم پایین میآید. از نهادی چون صداوسیما نیز خیلی وقت است انتظاری وجود ندارد که به کمک سینما بیاید چراکه به نظر میرسد برخلاف جریانی که میتواند به مردم و وحدت ملی که بخش خصوصی میتواند کمک کند، قرار دارد و به همین دلیل نمیتوانیم توقعی از این سازمان داشته باشیم.»
این کارگردان سینما در پایان درباره استفاده از بازیگران چهره در فیلمهایش گفت: «در فیلمهایم همیشه سعی میکنم از بازیگران خوب و توانمند بهره بگیرم، به ویژه اینکه در فیلم کمدی مهم است بازیگر توانمند باشد اما لزوما چهره بودن مطرح نیست. البته در انتخاب بازیگر همچنین به فروش فیلم نگاه میکنیم؛ از پژمان جمشیدی، محسن کیایی و همچنین چهرههای جدیدی چون زیبا کرمعلی هم استفاده کردیم که بسیار از کار با آنها راضی بودم.»
منبع :پانا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ «بخارست» فعلا اکران نمیشود/ پروژه نجات گیشه به تاخیر میافتد؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- باید با مخاطب صریح بود!
- واکنش مشاور وزیر ارشاد به انتقادات از اکران برخی فیلمها/ دولت چگونه میتواند جلوی نمایش دهها فیلم را بگیرد؟
- در هفته گذشته ۵۰۰ هزار نفر مخاطب فیلم های روی پرده بودند
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- فیلمهای روی پرده چقدر فروختند
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با اسماعیل هویدا، مدیر پردیس سینمایی آستارا/ سینماها امن هستند/ فیلمسوزی مسالهای جدی است
- استقبال مردم از فیلم قهرمان در سینماهای پایین شهر ، بالاتر از حد تصورمان بود
- همزمان با روز ملی سینما، فردا بلیت سینماها نیمبها است
- مسعود اطیابی : پروانه نمایش فیلم دینامیت را با کمک آقای رییسی گرفتیم
- سه فیلم جدید روی پرده میروند/ اکران «پوست» از ابتدای محرم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
آخرین ها
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول