شیرین بینا گفت: هر کس خودش مسئول حرفهایی است که میزند. هنرمندان افرادی جدا از جامعه خود نیستند. یک هنرمند مانند پروانه معصومی مخالف اظهار نظر سیاسی و هنرمندی مانند لیلا حاتمی موافق اظهار نظر در کشوری دیگر است.
به گزارش سینماسینما، شیرین بینا درباره ورود چهره های جدید برای بازی در آثار مختلف اظهار کرد: تعدادی از این چهره ها کلاس های بازیگری رفته اند و تا حدودی بلد هستند، تعدادی تئاتر کار کرده اند و بر بازی اشراف دارند، اما تعدادی هستند که برای نقش و کار مناسب نبوده، اصلا استعداد بازیگری ندارند و صرفا از روی آشنایی و این که می خواهند مانند گلزار، مهناز افشار و الناز شاکردوست سوپراستار شوند وارد این کار شده اند. تهیه کنندگان نیز صرفا به دنبال کسب پول بیشتر هستند به همین دلیل از کسانی استفاده می کنند که یا پول دریافت نمی کنند و تازه وارد هستند یا پول می دهند که نقش بخرند و نقش های خوب را به این افراد می دهند. این مسائل در حال حاضر موضوعی روتین است، در نتیجه این روند کیفیت آثار تنزل پیدا می کند.
وی ادامه داد: تهیه کننده متوجه نیست وقتی بازیگر نابلد می آورد که در فضای این عرصه نیست و یک کلاس هم نرفته و آموزش ندیده است فضای کار تبدیل به آموزشگاه بازیگری می شود یعنی باید یک خط فیلمنامه دو هزار بار تکرار شود تا آن را به درستی بازی کند، نگاه کردن به دوربین و پیاده کردن احساس در بازی به او دیکته شود. در چنین وضعیتی برداشت ها زیاد و کار طولانی می شود و کیفیت کار با سر زمین می خورد.
بازیگر «مسافری از هند» به گسترش فضای مجازی در میان مخاطبان اشاره کرد و توضیح داد: در تمام دنیا از فضای مجازی استفاده می کنند و معایب و محاسنی دارد که اگر استفاده درست از آن شود می تواند مفید باشد. کتاب، مجله و روزنامه نیز خوب و بد دارد.این روزها اینستاگرام باب شده است در حالی که بنده اهمیتی به ایسنتاگرام نمی دهم، گاهی نگاه می کنم چون موظف می دانم به عنوان انسانی که در جامعه زندگی می کنم مشرف بر موضوعات و وقایع پیرامون خود باشم. در گذشته روزنامه و کتاب در بین مردم رواج داشت اما امروز فضای مجازی باب شده است نه این که از ابزار گذشته استفاده نکنیم اما چون همه آن ها در فضای مجازی وجود دارد استفاده از آن اشکالی ندارد.
بازیگر «مریم مقدس» درباره اظهار نظرهای سیاسی هنرمندان بیان کرد: هر کس خودش مسئول حرف هایی است که می زند. هنرمندان افرادی جدا از جامعه خود نیستند. یک هنرمند مانند پروانه معصومی مخالف اظهار نظر سیاسی و هنرمندی مانند لیلا حاتمی موافق اظهار نظر در کشوری دیگر است. اظهار نظر در مسائل مختلف بستگی به خصوصیت رفتاری و اخلاقی یک هنرمند دارد.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- درباره فیلم «پیر پسر»؛ پدر خانه را ویران کرد
- لیلا حاتمی در ۵سالگی خیابانهای تهران را خلوت کرد!
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد؛ «پیر پسر» برگزیده روتردام شد
- کالبد شکافی کارنامهی سینمایی بهرام بیضایی/ نگاهی به کتاب «موزاییک استعارهها»
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- پیامهای تسلیتی که برای درگذشت پروانه معصومی منتشر شد
- پروانه معصومی درگذشت
- در انتظار جغدی خیالی به نام هِدا/ نگاهی به فیلم «نبودن»
- لیلا حاتمی در فیلم سینماگر سرشناس آمریکایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





