مونا زاهد که با فیلم خط سفید میان دایره سرخ در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده است با انتشار یادداشتی از رد شدن این فیلم چهل دقیقه پس از ثبت نام به شدت انتقاد کرد.به گزارش سینماسینما ، در این یادداشت اینستاگرامی آمده است:
خدا هیچ مردى و جلوى زن بچه اش شرمنده نکنه
عزیزانم، قربونتون برم، نکنین این کارا رو، با آبرو احساس و زندگى آدما انقدر راحت بازى نکنین، به خدا عمرى از من رفته تا توانستم فیلم ساز شم و یه فیلم بسازم، پدرِ، زن هاى نسل من در اومده تا بتونن به عنوان یه زن سینماگر بشن و راه رو براى دختراى نسل جدید آنقدر سهل کنن، نسل ما بابت این انتخاب از خانواده و جامعه و … طرد شدن و باردار القاب زننده، ما درد و درد و دل و دردسر و رنج زاییدیم و مادر فرزندان بى پدر شدیم و خودمان پدرى کردیم و تامین مخارج فرزندانمان را به عهده گرفتیم.
به خیالتان راحت بود درد زاییدن؟
هفته پیش براى شرکت در جشنواره فجر فرم ثبت نام رو پر کردم و کمتر از یک ساعت ( ۴۰ دقیقه) بعد برایم اس ام اسى ارسال شد که: هنرمند گرامی، فیلم «خط-سفید-میان-دایره-سرخ» به علت مغایرت با ضوابط جشنواره رد شد.
دبیرخانه جشنواره فیلم فجر. از این همه سرعت عمل حیرت کردم و تعجب که چطور با پر کردن یه فرم معمولى تشخیص دادن فیلم با ضوابط جشنواره مغایرت دارد؟
اما خب پذیرفتم.
امروز اما لیستى منتشر شد با تیتر “فهرست فیلم هاى ثبت نام شده در جشنواره فجر” و اسم فیلم من هم جزوشون بود و همین هم باعث خوشحالى و ذوق زدگى همیاران فیلم و شرمندگى من شد.
دوست داشتین بگین ۱۱۰ نفر متقاضى شرکت در جشنواره داشتین؟
از ما به عنوان بالا بردن متقاضى هاتون استفاده مى کنین؟
فکر نمیکنین بعد از اینکه اسم ما در لیست بعدیتون نباشه باعث چه ضررى به فیلم و پیش ذهنیتى به اهالى و دوستداران سینما مى شین؟
فکر نمیکنین باعث این تصور مى شه فیلمى که “ندیده اید” مورد پسند واقع نشده؟
تعداد متقاضى جشنواره اگه براتون مهمه خب خود متقاضى هم باید مهم باشه.
الان خوشحالین که صدو دهِ منهاى یک فیلم متقاضى شرکت در جشنواره بودن؟
عزیزانم، قربونتون برم، نکنین این کارا رو، با آبرو احساس و زندگى آدما انقدر راحت بازى نکنین، به خدا عمرى از من رفته تا توانستم فیلم ساز شم و یه فیلم بسازم، پدرِ، زن هاى نسل من در اومده تا بتونن به عنوان یه زن سینماگر بشن و راه رو براى دختراى نسل جدید آنقدر سهل کنن، نسل ما بابت این انتخاب از خانواده و جامعه و … طرد شدن و باردار القاب زننده، ما درد و درد و دل و دردسر و رنج زاییدیم و مادر فرزندان بى پدر شدیم و خودمان پدرى کردیم و تامین مخارج فرزندانمان را به عهده گرفتیم.
به خیالتان راحت بود درد زاییدن؟
هفته پیش براى شرکت در جشنواره فجر فرم ثبت نام رو پر کردم و کمتر از یک ساعت ( ۴۰ دقیقه) بعد برایم اس ام اسى ارسال شد که: هنرمند گرامی، فیلم «خط-سفید-میان-دایره-سرخ» به علت مغایرت با ضوابط جشنواره رد شد.
دبیرخانه جشنواره فیلم فجر. از این همه سرعت عمل حیرت کردم و تعجب که چطور با پر کردن یه فرم معمولى تشخیص دادن فیلم با ضوابط جشنواره مغایرت دارد؟
اما خب پذیرفتم.
امروز اما لیستى منتشر شد با تیتر “فهرست فیلم هاى ثبت نام شده در جشنواره فجر” و اسم فیلم من هم جزوشون بود و همین هم باعث خوشحالى و ذوق زدگى همیاران فیلم و شرمندگى من شد.
دوست داشتین بگین ۱۱۰ نفر متقاضى شرکت در جشنواره داشتین؟
از ما به عنوان بالا بردن متقاضى هاتون استفاده مى کنین؟
فکر نمیکنین بعد از اینکه اسم ما در لیست بعدیتون نباشه باعث چه ضررى به فیلم و پیش ذهنیتى به اهالى و دوستداران سینما مى شین؟
فکر نمیکنین باعث این تصور مى شه فیلمى که “ندیده اید” مورد پسند واقع نشده؟
تعداد متقاضى جشنواره اگه براتون مهمه خب خود متقاضى هم باید مهم باشه.
الان خوشحالین که صدو دهِ منهاى یک فیلم متقاضى شرکت در جشنواره بودن؟


لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست تفصیلی سهم صاحبان آثار و سینماها در جشنواره فجر۳۹ منتشر شد
- در دفاع از فضای مجازی
- اثرِ انتظار
- سینمای ایران به کجا میرود؟
- نکته ها و تاملاتی درباره سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
- مردم؛ تحقیر یا تفسیر!
- برشهای کوتاه/ کلیپ بزرگداشت مرحوم چنگیز جلیلوند
- کرونا به نفع اختتامیه جشنواره فیلم فجر
- بخشهایی از مراسم اختتامیه جشنواره که در پخش زنده تلویزیون به نمایش در نیامد + عکس
- پیام تبریک انجمن بازیگران به برندگان بخش بازیگری جشنواره فجر
- اختتامیه جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بهترینهای جشنواره فیلم فجر ۳۹ از نگاه منتقدان و نویسندگان سینماسینما
- تَپه جنزدههایِ لَکدار
- نقد یا ریویو یا هرچی!/ جای کسی را تنگ کردهایم؟
- داگویل وطنی بدون لرزش دست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





