اعضای آکادمی سینمای مستند ایران که در نخستین دوره فعالیت خود سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران را داوری میکنند، مشخص شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی، نخستین دوره آکادمی سینمای مستند ایران که همزمان با سیزدهمین دوره «جشن مستقل سینمای مستند ایران» تاسیس شده است بر اساس آیین نامه خود بیش از ۴۵۰ نفر از اعضای واجد شرایط عضویت را برای داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشن دعوت کرده است.
مطابق آیین نامه آکادمی سینمای مستند، برندگان تندیس ادوار پیشین جشن خانه سینما، جشن مستقل سینمای مستند، جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت و جشنواره فیلم کوتاه تهران و همچنین داوران جشنوارهها، پیشکسوتان و نامآوران سینمای مستند کشورمان برای عضویت به این آکادمی دعوت شدهاند.
محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران اعلام کرد: دعوتنامه اولیه اعضا به صورت پیامکی ارسال شده است و بازبینی آثار توسط ایشان به زودی آغاز خواهد شد.
به گفته وی، به علاوه از حدود ۴۰ نفر از فعالان فرهنگ و هنر در رشتههای مختلف نیز برای حضور در آکادمی و داوری آثار دعوت خواهد شد.
رئیس سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران تاکید کرد: با توجه به نقایصی که بانکهای اطلاعاتی جشنوارهها دارند احتمال این که برخی از اعضای واجد شرایط در فهرست اولیه دعوت به آکادمی نباشند وجود دارد لذا برای افرادی که مطابق آیین نامه آکادمی، خود را واجد شرایط حضور در آن میدانند امکان ثبت نام از طریق سایت جشن به نشانی idiawards.com فراهم شده است.
هنرمندانی چون محمد تهامی نژاد، محمدرضا اصلانی، رخشان بنی اعتماد، کامران شیردل، ابراهیم مختاری، مصطفی رزاق کریمی، محسن عبدالوهاب، پوران درخشنده، ارد عطارپور، مهرداد زاهدیان، مرتضی رزاق کریمی، محمدمهدی طباطبایی نژاد، سام کلانتری، مهدی باقری، رامین فاروقی، هادی آفریده و… اعضای آکادمی را شکل میدهند.
جشن مستقل سینمای مستند ایران رویدادی سالانه است که با همکاری انجمن صنفی تهیهکنندگان سینمای مستند و انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و زیر نظر هیات رئیسه جشن برگزار میشود.
این جشن در دوره سیزدهم به ریاست محمد شکیبانیا به شیوه آکادمی داوری و اختتامیه آن در ۹ اسفند ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر