نامزدهای بخش سینمای بیست و یکمین جشن حافظ معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، نامزدها به شرح زیر است:
بهترین فیلم:
۱- «تومان»؛ به تهیهکنندگی سعید سعدی
۲-«خورشید»؛ به تهیهکنندگی مجید مجیدی و امیر بنان
۳-«خون شد»؛ به تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی
۴-«درخت گردو»؛ به تهیهکنندگی سید مصطفی احمدی
۵-«شنای پروانه»؛ به تهیهکنندگی رسول صدرعاملی
۶- «قهرمان»؛ به تهیهکنندگی اصغر فرهادی و الکساندر مالهگی

بهترین کارگردانی:
۱-مرتضی فرشباف (تومان)
۲-اصغر فرهادی (قهرمان)
۳-محمد کارت (شنای پروانه)
۴-مسعود کیمیایی (خون شد)
۵-مجید مجیدی (خورشید)
۶-محمدحسین مهدویان (درخت گردو)

بهترین فیلمنامه:
۱-«تومان» (مرتضی فرشباف)
۲-«خورشید» (مجید مجیدی و نیما جاویدی)
۳-«شنای پروانه» (محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری)
۴-«قهرمان» (اصغر فرهادی)

بهترین بازیگر مرد ( دو جایزه):
۱-امیر آقایی (شنای پروانه)
۲-رضا بابک (بنفشه آفریقایی)
۳-محسن تنابنده (قهرمان)
۴-امیر جدیدی (قهرمان)
۵-مهدی حسینینیا (شنای پروانه)
۶-روحالله زمانی (خورشید)
۷- جواد عزتی (شنای پروانه)
۸-امیرحسین فتحی (کشتارگاه)
۹-پیمان معادی (درخت گردو)
۱۰-میرسعید مولویان (تومان)

بهترین بازیگر زن (دو جایزه):
۱-گلاب آدینه (آبجی)
۲-پردیس احمدیه (تومان)
۳-پانتهآ بهرام (شنای پروانه)
۴-سوسن پرور (بوتاکس)
۵-طناز طباطبایی (شنای پروانه)
۶-معصومه قاسمیپور (آبجی)
۷-باران کوثری (بیحسی موضعی)
۸ -سحر گلدوست (قهرمان)
۹- فاطمه مسعودیفر (پوست)
۱۰-فاطمه معتمد آریا (بنفشه آفریقایی)

بهترین موسیقی متن:
۱- «پوست» (بامداد افشار)
۲-«خون شد» (ستار اورکی)
۳-«درخت گردو» (حبیب خزاییفر)
۴-«ناگهان درخت» (کریستف رضاعی)

بهترین تدوین:
۱-«تومان» (مهدی سعدی)
۲-«خورشید» (حسن حسندوست)
۳-«درخت گردو» (محمد نجاریان)
۴-«شنای پروانه» (اسماعیل علیزاده)
۵-«قهرمان (هایده صفییاری)

بهترین فیلمبرداری:
۱-«تومان» (مرتضی نجفی)
۲-«درخت گردو» (هادی بهروز)
۳-«خورشید» (هومن بهمنش)
۴-«شنای پروانه» (سامان لطفیان)
۵-«قهرمان» (علی قاضی)
۶-«لتیان» (ادیب سبحانی)

نشان عباس کیارستمی:
۱-«بوتاکس» (کاوه مظاهری)
۲-«پوست» (بهمن و بهرام آرک)
۳-«دشت خاموش» (احمد بهرامی)

بهترین فیلم مستند:
۱-«بانو قدس ایران» (مصطفی رزاق کریمی)
۲-«جایی برای فرشتهها نیست» (سام کلانتری)
۳-«خط باریک قرمز» (فرزاد خوشدست)
۴- «ف. الف» (فرشاد اکتسابی)
۵-«کودتای ۵۳» (تقی امیرانی)

بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال:
۱-«آقازاده»: قطعه «نقاب»، علی زندوکیلی؛ ترانهسرا: حسین غیاثی، آهنگساز: علیرضا افکاری
۲-«درخت گردو»: قطعه «درخت گردو»، علیرضا قربانی؛ ترانهسرا: روزبه بمانی، آهنگساز: حبیب خزاییفر
۳-«زخم کاری»: قطعه «زخم کاری»، بهنام بانی؛ ترانه و ملودی: مهدی دارابی، تهیهکننده قطعه: حامد برادران
۴-«گاندو ۲»: قطعه «منو بغل کن…»، محمد علیزاده؛ ترانهسرا: مهرزاد امیرخانی، آهنگساز: معین طیبی
۵- «میخواهم زنده بمانم»: قطعه «یک نفس آرزوی تو»، همایون شجریان؛ ترانهسرا: کمال جعفری امامزاده، آهنگساز: سعید فرجپوری
۶-«همگناه»: قطعه «همگناه»، علیرضا قربانی؛ ترانهسرا: حسین غیاثی، آهنگساز: علیرضا افکاری

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- نقد و بررسی «دندان مار» در بنیاد حریری بابل
- متفاوتترین بدمن تاریخ سینمای ایران
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- در سالگرد تولد مسعود کیمیایی/ ادای دین به سینماگر آرمانگرا
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





