فیلم «سفر قندهار» ساخته محسن مخملباف بنا به گفته کمپانی وایلدبانچ که پخش جهانی این فیلم را بر عهده دارد، در جشنواره زوریخ به نمایش در خواهد آمد.
به گزارش سینماسینما، با حوادث اخیر افغانستان دوباره توجه جشنواره ها هم به این کشور و سینمای آن و آثاری که درذاین راستا ساخته شده، جلب شده است. در جشنواره زوریخ فیلم دیگری در رابطه با افغانستان به نام «و فرداخواهیم مرد» ساخته مایکل استاینر سوئیسی نیز به نمایش درخواهد آمد. فیلم «سفر قندهار» مخملباف که در سال ۲۰۰۱ در بخش مسابقه کن شرکت کرده بود و توجه بسیاری را جلب کرد، در زمانی که در یازده سپتامبر همان سال به برج های مشهور نیویورک حمله شد ساخته شده بود. «سفرقندهار» هم که از قبل برنامه ریزی شده بود در سینماهای کشورهای گوناگون به نمایش عمومی در آمد و تنها در ایتالیا یک میلیون تماشاگر به دیدن آن رفتند.
درجشنواره زوریخ امسال که از ۲۳ سپتامبر شروع خواهد شد جلساتی با حضور تعدادی از مدیران جشنواره و سینماگران درباره مسایل افغانستان برپا میشود. در این دوره از جشنواره «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نیز نمایش داده خواهد شد. این فیلم در جشنواره کن امسال به طورمشترک با فیلم «واگن شماره ۶» جایزه بزرگ را به دست آورد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمد احمدی، کارگردان و تهیهکننده سینما از سالهای همکاریاش با مخملباف میگوید
- نمایش سه فیلم از ایران در جشنواره دریای سرخ عربستان
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- اصغر فرهادی: مردم امیدی ندارند که چیزی در آینده تغییر کند/ سیستم عزمی برای تغییر و بهتر کردن زندگی مردم ندارد
- منتقد سرشناس آمریکایی درباره «قهرمان»: فیلمی میخکوبکننده که باید آن را تماشا کرد
- سورپرایز بزرگ سودربرگ برای جشنواره تورنتو
- تاریخ اکران «قهرمان» در آمریکا اعلام شد
- با احتمال حضور «قهرمان» از ایران؛ رقابت اسکار بینالمللی ۲۰۲۲ با ثبت نخستین فیلم آغاز شد
- “مارگه و مادرش” فیلم سینمایى جدید محسن مخملباف در ایتالیا
- مضحکه تاریخ از برادر محسن تا فیلمساز طاغوتی
- مسعود فراستی :گبه مخملباف یک پست مدرن مزخرف بود
- آیا مارموز درباره احمدی نژاد و یا مخملباف است؟/چرا کره ایها عاشق مارموز شدند
- پاسخ اکبر نبوی به اظهارات بهروز افخمی/ «گبه» مخملباف با توافق جمعی به اسکار رفت
- ماجرای اسکاری که با لابی مخملباف از دست سینمای ایران رفت!
- خاطرات ناگفته درباره مخملباف و همکاری با مهرجویی و فرهادی/ گفتوگوی گادفری چشایر با محمود کلاری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد





