پیشنویس ضوابط «درجهبندی سالنهای نمایش فیلم و سینماها» و متن فراخوان مربوط به آن منتشر شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از اداره کل روابطعمومی سازمان سینمایی، متن فراخوان مربوط به پیشنویس ضوابط «درجهبندی سالنهای نمایش فیلم و سینماها» توسط دفتر توسعه زیرساخت و فناوری سینمایی به شرح زیر منتشر شد:
«به استناد موادی از «آییننامه ایجاد، ساماندهی و نظارت بر سالنهای نمایش فیلم» موضوع تصویبنامه شماره ۱۵۳۷۲۰ / ت ۵۶۱۵۴ ه مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۹ هیئت وزیران و پس از بررسیهای کارشناسی و نظرخواهی از برخی متخصصان و فعلان حوزه ساخت و تجهیز سالنهای نمایش فیلم و براساس تجارب سالهای اخیر مخاطبان گرانقدر سینمای ایران، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی پیش نویس ضوابط درجه بندی کیفی سالنهای نمایش فیلم و سینماها را به منظور دریافت نظر نیروهای موثر در صنعت نمایش فیلم منتشر میکند.
دفتر توسعه زیرساخت و فناوری سینمایی در نظر دارد از نظرات و مشورت کارشناسان و متخصصان سینما در حوزه تجهیز و راهاندازی سالنهای نمایش استفاده کرده و این پیشنویس را جهت تصویب نهایی کند.
افراد فعال و متخصصین در این حوزه میتوانند نظرات و پیشنهادات خود را تا ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۱ از طریق آدرس پست الکترونیکی به نشانی cinema@mail.ir با مسئولان دفتر توسعه زیرساخت و فناوری سینمایی در میان بگذارند.
لازم به ذکر است، متن نهایی این پیشنویس پس از تصویب رئیس سازمان امور سینمایی و سمعیبصری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرحله اجرا خواهد رسید. ضمنا، از بهترین نظرات که در نسخه نهایی درج و تصویب شود، تقدیر شایسته به عمل خواهد آمد.»
در بخشی از این پیشنویس آمده است: «سینماهای با قدمت بیش از ۴۰ سال به شرط بازسازی با هدف حفظ قدمت تاریخی و بازسازی فضای قدیمی سینما و دارا بودن امکانات تجهیزات نمایش آثار جدید و قدیم سینما با هدف صیانت از تاریخ سینمای ایران به عنوان سینمای ماندگار شناخته شده و از شمول درجه بندی کیفی و درجه بندی سینما به تشخیص دفتر توسعه معاف خواهند بود.»
متن پیشنویس را در لینک زیر بخوانید:
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هشدار برای یک فرونشست سینمایی
- میانگین فروش روزانه فیلم ها به ۲/ ۱میلیارد تومان رسید/ رونق نسبی در بازار سینما
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سالن سینمای متعلق به تارانتینو بازگشایی میشود
- اختصاصی سینماسینما/ فیلمهای جشنواره فجر هرکدام چند بار روی پرده میروند
- اعتراض شورای صنفی نمایش به مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا
- تاثیر کرونا بر فرهنگ و سینما
- چرا مخاطبان یک سینما چهار برابر افزایش یافتند؟
- به منظور حمایت از فیلمهای مستقل؛ کره جنوبی پردههای سینما را از انحصار فیلمهای هالیوودی درمیآورد
- اکران فیلمهای جدید بر گیشه سینما تاثیرگذار بود؟
- بلیت سینما ۲۲ شهریور نیمبها است/ تمهیداتی برای اکران ۶ ماهه دوم سال
- ۲۲۲ شهر کشور سالن سینما ندارند/ساخت ۲۵۰ سالن سینمای جدید توسط بخش خصوصی
- رئیس انجمن سینماداران: برای اکران فیلمهای فرهنگی، دولت باید یارانه بدهد
- یادداشتی کوتاه برای غصه خوردن/ بیش از هزار شهر ایران سینما ندارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران