روزنامه کیهان در مطلبی نوشت: سه سینماگری که در جشنواره تجزیهطلبهای مورد حمایت رژیم صهیونیستی حضور یافتند، بیش از هر چیزی موجب آبروریزی جریانی شدند که طی سالهای اخیر از آن حمایت میکردند.
پس از رضا درمیشیان که داوری جشنواره سلیمانیه کردستان عراق را پذیرفت، فاطمه معتمد آریا و کامبوزیا پرتوی نیز در مراسم افتتاحیه این جشنواره حضور یافتند. سه سینماگری که پیش از این نیز سابقه حمایت از کودتای مشترک آمریکا، انگلیس و اسرائیل علیه ایران در سال ۸۸ را نیز در کارنامه خود ثبت کرده بودند.
رضا درمیشیان درحمایت از فتنه سال ۸۸ فیلم ساخته بود، کامبوزیا پرتوی سابقه همکاری با ج -پ که برای نهادهای غربی پادویی میکند را دارد و معتمد آریا نیز در کارنامهاش حمایت از فتنه وجود دارد. این سه، این بار نیز در کنار جریانی قرار گرفتند که به طور رسمی و آشکار مورد حمایت رژیم صهیونیستی است. البته چنین اقدامی نه آسیبی به کشورمان میزند و نه کمکی به تجزیهطلبها میکند، اما خودنمایی این سه سینماگر در چنین محفلی، باز هم هویت جریان کودتایی سال ۸۸ را لو داد.
همکاری این سینماگران با جشنوارهای که برگزار کنندگان آن، این روزها با پرچم اسرائیل میرقصند، نشان میدهد شعارهای جریان مورد حمایت آنها در حمایت از اسرائیل در روز قدس سال ۸۸ نه یک شعار، بلکه یک هدف بوده است.
همکاری این سینماگران با جشنوارهای که برگزار کنندگان آن، این روزها با پرچم اسرائیل میرقصند، نشان میدهد شعارهای جریان مورد حمایت آنها در حمایت از اسرائیل در روز قدس سال ۸۸ نه یک شعار، بلکه یک هدف بوده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چشیدن طعم نابرابری/ نگاهی به فیلم «عامهپسند»
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «درباره سینما با کامبوزیا پرتوی» منتشر شد
- «تهران سیمین»؛ داستانِ تهرانی که فاطمه معتمدآریا تجربه کرده است!
- یک فیلم نوستالژیک در روز ملی سینما اکران میشود/ نمایش نسخه مرمتشده «کافه ترانزیت»
- سینما در ذات خود معترض است/ بررسی تاریخچه «سینمای اعتراضی» در ایران در گفتوگو با احمد طالبینژاد
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- انگار این همهی جهنمی باشد که در دلِ این دنیای بیرحم به قاب درآمده/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- اظهارات معتمدآریا درباره اهانتهای بیسابقه به سینماگران و مشکل مالیاتی
- سیلی سرخ/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- توضیحات داریوش مهرجویی دربارهی ویدیوی دوم و ماجراهای نمایش فیلم «لامینور»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





