عضو فراکسیون هنرورسانه مجلس با بیان اینکه نباید کاری کرد که فیلمساز ایرانی مجبور به دراز کردن دست خود جلوی شبکههای ماهوارهای شود، گفت: باید برای رفع مشکل تبلیغات این فیلمها در داخل کشور فکری اساسی شود.
به گزارش سینماسینما، غلامعلی جعفرزادهایمنآبادی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به تبلیغ برخی فیلمهای سینمای ایران از شبکههای ماهوارهای و پاسخی که برخی از تهیهکنندگان این آثار باید به مراجع قانونی دهند اشاره کرد و گفت: محرومیت فیلمهای سینمایی ایران از تبلیغات محیطی و ملی بسیار است و ضعف رسانه ملی بهعنوان اصلیترین مرجع تبلیغ این فیلمها سبب شده که تهیهکنندگان به سمت شبکههای ماهوارهای بروند.
شبکههای برونمرزی ایران فرصت مناسبی برای تبلیغ فیلمهای سینمایی
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبلیغ فیلمهای سینمایی به شبکههای ماهوارهای خلاف قانون است اما باید برای رفع مشکل تبلیغات این فیلمها در داخل کشور فکری اساسی شود، افزود: شبکههای برونمرزی ایران علاوه بر شبکههای داخلی فرصت مناسبی برای تبلیغ فیلمهای سینمایی محسوب میشوند و باید از مسئولان رسانه ملی پرسید چرا تاکنون این فرصت را فراهم نکرده و با رشد فرهنگ مملکت همراهی نمیکنند.
ای کاش رسانه ملی رویکرد بیطرفانهای به فیلمهای سینمایی داشت
وی با بیان اینکه باید خلاءهای تبلیغاتی را در کشور پر کرد تا فیلمساز مجبور به اقدام غیرقانونی نشود، ادامه داد: خوشبختانه یا متاسفانه شبکههای ماهواره ای چندان حمایت قوی از فیلمها بدون در نظر گرفتن رویکرد و نگاه آنها داشتهاند که سبب شد به فروشهای بالا دست پیدا کنند، فیلمهایی مانند «بادیگارد» و «ابد و یک روز» با دو نگاه مختلف از سوی شبکههای ماهوارهای مرتبط و به طور مساوی تبلیغ شدند و ای کاش رسانه ملی نیز چنین رویکرد بیطرفانهای به فیلمهای سینمای داشت.
جعفرزاده با بیان اینکه باید به جای توبیخ و رفتار سلبی، دلایل گرایش فیلمسازها به تبلیغ در شبکههای ماهوارهای را جویا شد، ادامه داد: هیچ کس نمیتواند از بین رفتن سرمایهگذاری و حاصل زندگیاش را به نظاره بنشیند، این مسئله برای اهالی بخش مستقل و خصوصی سینما نیز صدق میکند بنابراین باید به آنها حق داد نگران شکست مالی خود باشند، درواقع زمانی میتوان به آنها خرده گرفت که تمامی شرایط مساعد برای تبلیغ فیلمهایشان در داخل کشور فراهم شده باشد.
نباید کاری کرد که فیلمساز ایرانی دست خود را جلوی شبکههای ماهوارهای دراز کند
وی با بیان اینکه هزینههای سرسامآوری که رسانه ملی مطالبه میکند در کنار تبلیغات محدود و عاری از جذابیت دو عنصری است که تهیه کنندگان را به سمت تبلیغ در شبکههای ماهوارهای سوق داده، در حالی شبکههای ماهواره ای این کار را بسیار جذاب انجام دادند، تاکید کرد: از مدیریت جدید رسانه ملی انتظار میرود با حضور خود تغییر نگرش و محتوای نسبت به سینما ایجاد کند تا فرهنگ سینما رفتن در میان مردم رشد کند.
عضو فراکسیون هنر و رسانه مجلس در پایان تاکید کرد: باید همه با هم همکاری لازم را داشته باشند تا فیلمساز ایرانی مجبور نشود دست خود را برای تبلیغ فیلم و اثرش جلوی شبکههای ماهوارهای دراز کند و مجبور به رفتار خلاف قانون شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





