سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام این که «قرار است تصمیمگیری درباره شرایط اکران فیلمها در ماه رمضان در جلسه این هفته شورای صنفی انجام شود»، گفت: هر طرحی که به تصویب شورای صنفی نمایش برسد، در صورتی موفق خواهد بود که بتواند تبلیغات خوبی برای آن داشته باشد.
به گزارش سینماسینما، با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره شرایط اکران فیلمهای سینمایی در این ماه توضیح داد: قرار است که نمایندگان صنوف در شورای صنفی پیشنهادهای خود را در جلسهای که در این هفته برگزار میشود، اعلام کنند تا درباره آنها تصمیمگیری شود؛ بنا بر این هنوز مجوزی برای «طرح افطار تا سحر» داده نشده است.
.jpg/3)
او ادامه داد: راجع به طرح افطار تا سحر در سینماها همه ساله در شورا صحبت میشود و سینماداران به عنوان مجری طرحهای اکران فیلم در ایام ماه مبارک رمضان پیگیر این موضوع هستند. به طور مثال باید مشخص شود که سینماها از چه ساعتی تا چه ساعتی میتوانند فعالیت کنند، بهای بلیت چقدر خواهد بود و این که چه فیلمهایی نمایش خواهند داشت که همه این موارد قرار است در جلسه شورای صنفی مورد بررسی قرار بگیرد.
فرجی با بیان اینکه هنوز پیشنهاد جدیدی از طرف اصناف به شورای صنفی نمایش داده نشده است، درباره راههایی که میتوان از طریق آن مخاطبان بیشتری را جذب کرد، توضیح داد: به دلیل این که ما در ایام ماه مبارک رمضان به لحاظ جذب مخاطب و خروجی گیشهها با کاهش مواجه هستیم، سینماداران به دنبال این هستند که شرایط مطلوبی را برای خودشان ایجاد کنند. به همین دلیل در برخی سالها با اکران تعداد بیشتری فیلم و یا در بعضی سالهای با کاهش بهای بلیت شرایطی را بالابردن استقبال تماشاگران ایجاد کردهاند.
سخنگوی شورای صنفی نمایش با تاکید بر این که سینماداران برای جذب مخاطب به دنبال راههای متفاوتی هستند که فقط از راه تبلیغات مناسب و به موقع میتوان به آن دست پیدا کرد، افزود: اگر بحث تبلیغات برای هر طرحی به صورت جدی انجام شود، قطعا موفق خواهد بود اما اگر فقط خود صنف اقدام به اجرای آن کند، اتفاق خاصی رخ نمیدهد. در سالهای گذشته تلویزیون در این امر همکاری خوبی با ما داشت و خروجی خوبی هم گرفتیم. البته خود فیلمها هم از عاملان اصلی جذب مخاطب هستند و باید تأثیر گذار باشند. اگر تبلیغات مناسب از طرحی که قرار است کارگروه شورای صنفی تصویب کند صورت بگیرد، قطعا آن طرح جواب خواهد داد.
فرجی اضافه کرد: در طرحهای اجرایی برای اکران فیلمها در ماه رمضان باید برای مخاطب آیتمهایی را در نظر گرفت که بتواند بهترین بازخورد را از آنان دریافت کند زیرا تا قبل از افطار حضور در سینماها برای مخاطبانی که روزهدار هستند، دشوار خواهد بود. بنا بر این هر تخفیفی که برای مخاطب در نظر گرفته شود، کمک حال او خواهد شد. در این صورت است که مخاطبان حق خواهند داشت زمان و مکان و حتی نوع فیلمی را که میخواهند تماشا کنند، انتخاب کنند.
وی در پایان اظهار کرد: دوستان ما در شورای صنفی نمایش میتوانستند زودتر اقدام به تصمیم گیری درباره شرایط اکران در ماه رمضان کنند زیرا که هر چقدر زمانِ ما برای اطلاعرسانی و تبلیغات بیشتر باشد، موفقیت و استقبال از طرح بیشتر خواهد بود. در واقع جدای از این که سینماداران و تهیه کنندگان از عوامل اصلی اجرای طرحهای رمضانی هستند، اما بحث چگونگی، نحوه اجرا و اطلاعرسانی و همچنین بررسی تمام ابعاد طرح از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد: «دو روز دیرتر» و «سینما شهرقصه» به سینماها میآیند
- هشتمین جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شد؛ اکران دو فیلم جدید از ۵ شهریور
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- «شبگرد» فرزاد موتمن اکران میشود
- ۳ فیلم جدید در سینماها/ پایان اکران سراسری «مست عشق» و «سال گربه»
- فیلمهای مدیری، سهیلی و داودنژاد در راه اکران/ ثبت دوباره قرارداد فیلم حمیدرضا آذرنگ
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- «پدران» از ۱۸ بهمن اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





